English Version
English

جسم و روان بر یکدیگر اثر متقابل دارند

جسم و روان بر یکدیگر اثر متقابل دارند

مبحث این جلسه نامه به ادیتور است. تعریف سازمان بهداشت جهانی در مورد اعتیاد این بود که اعتیاد یک مسمومیت مزمن است و ما متوجه شدیم این تعریف اشتباه است و اعتیاد ربطی به مسمومیت ندارد، زیرا برای این موضوع باید ثابت کنیم که موادمخدر سم است. در تعریف دیگر بیان شده که اعتیاد وابستگی دارویی است که این تعریف نیز قابل قبول نیست ما باید با استدلال صحبت کنیم، صحبت‌های کلی برای ما مفهومی ندارد و باید بدانیم وابستگی دارویی برای چیست؟
به عقیده من در مسئله اعتیاد باید چرخ را از نو اختراع کرد یعنی در مورد اعتیاد بدانیم کدام تعریف درست و کدام اشتباه است تا به نتیجه برسیم که البته تاکنون اطلاعات در این درست نبوده، زیرا هنوز معتادان گمنام و گروه‌های دیگر اعتقاد دارند که اعتیاد یک بیماری مرموز، پیشرونده و لاعلاج است و قابل درمان نیست تنها به این دلیل که جزئیات را بررسی نکرده و نتیجه را مشخص نکردند. به عقیده عده‌ای دیگر اعتیاد جزء بیماری‌های ذهنی و اختلالات است که این هم مفهومی ندارد، زیرا ذهن جدای از جسم نیست. برای بررسی ذهن به روان می‌رسیم که اعتیاد بیماری روانی است حال می‌گوییم؛ روان چیست؟ هر کدام از مکتب‌های مختلف تعریفی دارند مانند فلاسفه که بعضی حس‌گرا و پوچ‌گرا و برخی خدانشناس هستند و یک تعریف واحد نداریم، در روان هم این‌گونه است و تعریف واحدی نداریم یعنی موضوع مشکل دارد. ما در تعریف‌های خود گفتیم روان یعنی خلق و خو، رفتار و کردار که خود روان ریشه در جسم دارد، همه چیز در اثر واکنش‌های جسم است و جسم از افکار و مواد تأثیر می‌گیرد.
جهان بینی یعنی نگرش ما باعث تغییراتی در سیستم فیزیولوژی می‌شود مانند زمان ناراحتی که گریه می‌کنیم باید روی ترکیبات شیمیایی درون، واکنش‌هایی انجام شود تا غدد اشکی سرازیر شود، بنابراین افکار و ناراحتی روی جسم اثر می‌گذارد یعنی افکار، رفتار و کردار، کنش‌ها و واکنش‌ها همه در جسم ما است و نباید جسم را از روان یا ذهن جدا کنیم. ما جسم را در اثر تصمیمات اشتباه از بین می‌بریم، روده کوچک و بزرگ دچار بیماری‌ها و کولیت شده، گفتیم در بدن خود ۳۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد سلول داریم که تقریباً ۶۰ برابر آن باکتری هستند، لازم به ذکر است که تمام مسائل حیاتی ما به دلیل وجود باکتری‌ها است و مجموعاً در سیستم گوارش کار می‌کنند، افرادی که دچار یبوست هستند با خوردن دیسپ خوب می‌شوند به این دلیل که باکتری‌های بدن آن‌ها از بین رفته، ما با مصرف آنتی بیوتیک‌ها و افزودنی‌های موجود در بعضی خوراکی‌ها ندانسته باکتری‌های مفید جسم را از بین می‌بریم، زیرا آنتی‌بیوتیک‌ها به جز میکروب‌‌ها و باکتری‌ها را از بین می‌برند.
اعتیاد به جسم بستگی دارد و همه سیستم‌هایی که می‌خواهند با معنویت، کمپ، ورزش یوگا یا کتک اعتیاد را از بین ببرند کاملاً اشتباه است که با این روش‌ها هرگز به درمان نمی‌رسند.

ما تریاک را به‌عنوان یک شاخص انتخاب کردیم چراکه تریاک از هزاران سال قبل بوده و دارای مشتقات و آلکالوئیدهای متعددی است که مفید و موثر هستند. علاوه بر مشتقات و ترکیبات؛ موم، کائوچو، املاح معدنی، منیزیم، کلسیم و پتاسیم به حالت سولفات‌ها، استات‌ها، فسفات‌ها، موادقندی و همچنین دارای اسید کلونیک و اسید لاکتیک و مواد خنثی می‌باشد، آلکالوئیدهای استخراج شده تریاک ۲۵ نوع است که از بین آن‌ها ۶ نوع به مقدار فراوان یافت می‌شود. مرفین یکی از مواد مهم تریاک است که به میزان ۳ تا ۲۳ درصد در تریاک موجود است، بنابراین داخل اتاق عمل  مرفین تزریق می‌کنند که کدئین موجود در آن پرفروش‌ترین دارو در جهان می‌باشد و سم نیست. مواد دیگر نارسئین است که ترامادول از روی این ماده ساخته می‌شود. از ترکیبات شیمایی تریاک؛ نارکوتین، پاپاورین، تبائین، پروتئین است که همه مصارف دارویی دارند و هیچ‌کدام سم نیستند.
حال علائم مسمومیت از تریاک چیست؟ اگر به شخص بزرگسالی که تریاک مصرف نمی‌کند، ۱ تا ۱ و نیم گرم تریاک بدهیم منجر به مرگ او می‌شود که در مسمومیت ابتدا حالت تحریکی و عوارضی نظیر سنگینی سر، سرگیجه و احساس گرما و در ادامه احساس خواب‌ آلودگی شدید و تنفس کُند می‌شود و پس از چند ساعت مرگ اتفاق می‌افتد. علائم اشخاصی که قطع مصرف دارند دو بخش است؛ عکس العمل‌های آشکار که قابل مشاهده برای خود فرد و اطرافیان است و پس از چند ساعت تأخیر مصرف خود را نشان می‌دهد مانند بیرون‌روی، عرق کردن، عطسه‌های پی در پی، بی‌خوابی، گرفتگی عضلات، استخوان درد و موارد دیگر که تا دو هفته هست و سپس رفع می‌شود، اما برخی از آن‌ها مانند بی‌خوابی، پرش پا و گرفتگی عضلات ادامه دارد.
بسیاری افراد تصور می‌کنند با رفع این علائم اعتیاد خوب می‌شود درصورتی‌که این طور نیست و برطرف شدن آن‌ها ۵ درصد بار کلی درمان را بر عهده دارد. عکس‌العمل‌های پنهان نیز وجود دارند که مهمترین و ریشه‌دارترین مشکلات یک فرد مصرف‌کننده در درمان اعتیاد در این بخش قرار دارد. عکس العمل‌هایی مانند افسردگی، ناامیدی، گوشه‌گیری، میل به خودکشی، بی‌خوابی و کندذهنی که همه این‌ها بیماری ذهنی است و در اثر کمبود مواد بوجود می‌آید و ربطی به ذهن و روان و اختلالات ندارد و ما باید کاری کنیم تا مواد شبه افیونی بدن تولید و این مشکلات حل شود.
ریشه یک گل یا گیاه تا هر زمانی بخواهد به حیات خود ادامه دهد باید ریشه آن در خاک باشد در غیر‌این‌صورت از بین می‌رود. ریشه بیماری‌هایی مانند افسردگی و میل به خودکشی در فیزیولوژی جسم است و باید ریشه آن را بدانیم تا درمان شوند. اعتیاد بر روی برنامه دستور ژن‌ها اثر می‌گذارد، ژن‌ها مانند DNA هستند که مانند کتاب آسمانی فرمانی را صادر کرده و RNA اجرا می‌کند؛ مثلاً می‌گوید انکفالین، دوپامین و اندورفین تولید کن و RNA می‌گوید؛ نمی‌توانم پس نتیجه به بیان ژن‌ها که از تنظیم خارج شدند، برمی‌گردد یعنی بیان ژن‌ها درست کار نمی‌کند. در افسردگی، اِم‌اس، سرطان سینه و روده، اسکیزوفرنی حتی در ترس‌ها و کابوس‌ها نیز از تنظیم خارج شدند پس جسم، روان و ذهن به یکدیگر مربوط هستند و ریشه همه بیماری‌ها به تنظیم بیان ژن‌ها مربوط است.
تایپ و ویرایش؛ راهنما همسفر فاطمه (لژیون ششم)

عکس؛ همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون دوازدهم)
ارسال؛ همسفر خدیجه (لژیون متفرقه)
نمایندگی همسفران سلمان فارسی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .