English Version
English

خلاصه سی‌دی نامه ۳

خلاصه سی‌دی نامه ۳

در سی‌دی نامه ۳ چنین بیان می‌شود:

تعریفی که سازمان بهداشت جهانی، از اعتیاد ارائه کرده است، اعتیاد مسمومیت مزمن است. این تعریف کاملا غلط است و مسمومیت و اعتیاد هر کدام فرایند خاص خود را دارند، اعتیاد وابستگی دارویی هم نیست. اعتقاد من بر این است که در مسئله اعتیاد، چرخه را از نوع اختراع کنیم که اعتیاد چه است؟ با تعریف درست به نتیجه می‌رسیم، هیچ کس حتی دانشگاه‌های معتبر و دانشمندان اعتیاد را نشناخته‌اند ولی من هزاران نفر الکلی و تریاکی درمان کرده‌ام.

برای شناخت اعتیاد، باید یک شاخص در نظر داشته باشیم و ما ان را تریاک در قرار می‌دهیم. ما جزئیات را تا نشکافیم، نمی‌توانیم آن را بشناسیم. از نظر عزیزانی که اعتیاد را مسمومیت مزمن اعلام کرده‌اند و فرد معتاد را مسموم دانسته‌اند و پروسه درمان بر مبنای سم زدایی اعلام کرده‌اند، اول مشخص می‌کنیم که کدام از مشتقات تریاک سم است. تریاک علاوه بر الکالوییدهای موثر، کائوچو، املاح معدنی، منیزیم، پتاسیم، سولفات‌ها، مواد خنثی است. ۲۵ نوع الکایید در تریاک وجود دارد عبارت‌اند از مرفین، کدیین، نارسئین، نارکوتین، پاپاورین، اندرفین، انکفالین مهمترین مشتقات تریاک است و کدام نوع سم است؟

اکنون که ترکیبات تریاک را بررسی کردیم می‌خواهیم علائم قطع مصرف تریاک را در مصرف کننده تریاک، مورد مطالعه قرار دهیم، علائم قطع مصرف تریاک، علائم مسمومیت را مورد بررسی قرار می‌دهیم. مصرف یک تا یک و نیم گرم تریاک منجر به مرگ در افراد می‌شود، در مسمومیت از تریاکی ابتدا حالت چون سنگینی سر، سرگیجه و حالت گرما و سپس تشنگی عارض می‌شود، نبض به سرعت می‌زند به خواب عمیق فرو می‌رود مردمک چشم تنگ و در مقابل نور عکس‌العمل نشان نمی‌دهد، تعداد دفعات تنفسی کم می‌شود و شخص می‌میرد. برای رفع مسمومیت از تریاک، دادن قهوه و مقداری الکل موثری است. اختلالات ترک تریاک: عکس‌العمل‌های آشکار، عکس‌العمل‌های پنهان، عکس‌العمل‌های آشکار مانند بیرون روی یا اسهال، عرق کردن، آب ریزش بینی، عطسه‌های پی‌در‌پی، بی‌خوابی است و ۵ درصد از بار درمان اعتیاد را دارد و سوال این است آیا این عکس‌العمل‌ها از سم بدست می‌اید؟ عکس‌العمل‌های پنهان بعد از گذشت از عکس‌العمل‌های آشکار خود را نشان می‌دهند، مهم‌ترین، پنهان‌ترین مسائل در اعتیاد به عهده عکس‌العمل‌های پنهان است، مانند ناامیدی، افسردگی، زود خسته شدن، گریه کردن واین‌ها همه بیماری ذهنی هم است ولی در اثر کمبود مواد است و ربطی به ذهن و روان ندارد تا حالا بدن او مرفین، نارکوتین، پاپاورین را دریافت می‌کرده و مسائل او حل می‌شد، در اثر کمبود مواد است که ناامیدی بوجود می‌آید، ما باید کمک کنیم سیستم شبه افیونی بدن او راه اندازی شود، این‌ها ربطی به ذهن ندارد همه‌اش فیزیولوژی است و می‌توانیم این‌ها را از نظر علمی ثابت و مشخص کنیم. اکنون اگر به مشکلات نگاه کنیم علت بوجود آمدن آن‌ها در اثر قطع مصرف می‌باشد، اگر این مشکلات تا آخر عمر با او باشد، چه می‌شود؟ قطعا تاکنون گفته شده که این مشکلات ذهنی، روحی و روانی است که در علاقه به مصرف مواد مخدر یا ترک تریاک می‌باشد، در صورتی که می‌دانیم جسم و روح و روان انسان کاملا بهم متصل هستند و به روی هم اثر متقابل دارند.

این مشکلات به علاقه و عشق و روان ارتباطی ندارد مسئله فیزیولوژی است اگر بدن تولید نکند، این اتفاقات رخ می‌دهد. سیستم شبه افیونی بدن او از کار افتاده، باید راه اندازی شود. بیماری‌های روحی و روانی بایستی قطعا ریشه آن‌ها را در جسم جستجو کرد و اگر ریشه آن در جسم نباشد به سرعت از بین می‌رود.

اگر ریشه اختلالات روحی و روانی در جسم می‌باشد، بایستی در کجای جسم دنبال آن بگردیم؟ انسان مانند باغ و مزرعه است که هر گیاه و یا گل بخواهد برای زمانی به حیات خود ادامه دهد باید ریشه آن در خاک باشد.

تایپ و درج: همسفر سکینه رهجو راهنما همسفر عاطفه( لژیون  چهارم)

همسفران نمایندگی قیدار

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .