English Version
English

گروه خانواده- قوی‌ترین انگیزه‌ راهنمایان شوق انسان سازی است

گروه خانواده- قوی‌ترین انگیزه‌ راهنمایان شوق انسان سازی است

در سال‌های اخیر با تحقیق، کاوش خستگی ناپذیر، تلاش علمی و عملی به دست توانای مردی وارسته و محققی فرهیخته به نام «مهندس حسین دژاکام» راهکاری برای درمان قطعی اعتیاد پیدا و از دیدگاهی عمیق‌تر کشف و خلق شد.

آقای مهندس بعد از درمان خود با استفاده از روش DST؛ NGO با نامِ کنگره۶۰، را برای کمک به دیگر افراد که خواستار رهایی از دام اعتیاد بودند، تاسیس نمود؛ اولین راهنمای کنگره ۶۰، جناب مهندس دژاکام بودند که پس از درمان خود اقدام به درمان و آموزش افراد کردند. در تعدادی از شهرستان‌ها این راهکار ارائه شد و شعبی با عنوان کنگره ۶۰ برای دسترسی آسان معتادان خواهان رهایی افتتاح شد، افرادی با راهنمایی ایشان به درمان رسیدند که  مصرف کننده مواد مخدر بودند و با آموزش‌های جهان‌بینی، علم، دانش کافی و استفاده از روش DST به درمان و رهایی کامل رسیدند.
این رها یافتگان با شرکت در آزمون های کتبی و شفاهی آماده خدمت می‌شوند، در صورتی‌که شایستگی خود را نشان دهند، می‌توانند به عنوان کمک‌راهنما در کنگره‌۶۰ شروع به خدمت کنند و فعالیت موثری در زمینه درمان اعتیاد داشته باشند؛ این فعالیت در بخش همسفران که همراهان و از اعضای خانواده فرد مصرف کننده هستند، نیز برقرار است.

در کنگره۶۰، همه رهجوها، سخنان راهنمایان را با دل و جان می‌پذیرند و به آنها احترام می‌گذارند؛ کسانی‌که در بیرون شاهد فعالیت کنگره هستند، این سوال برایشان پیش می‌آید، مگر می‌شود بدون دریافت هیچ مزد و چشم داشتی سال‌ها خدمت کرد؟ بله؛ چون راهنما خودش این مسیر پر فراز و نشیب را طی کرده، طعم تلخ اعتیاد را چشیده، اکنون که به رهایی و حال خوش رسیده با خدمت بی‌دریغ زکات این حال خوش را پرداخت می‌کند.

 

جایگاه راهنما بسیار ارزشمند است؛ اگر خوب دقت کنیم، می‌بینیم که حضور و فعالیت در حوزه اعتیاد، مواد مخدر و سر و کار داشتن با مصرف کنندگان کار ساده‌ای نیست. راهنمایان کنگره۶۰، کارشان با عشق است نه معشوق؛ این افراد عاشق تربیت هستند و قوی‌ترین انگیزه در وجود راهنمایان، شوق انسان سازی است؛ با هدایت افرادی که سال‌ها در تاریکی به سر می‌برند به شادی و خرسندی دست پیدا می‌کنند.

داشتن علم اعتیاد برای یک راهنما به تنهایی کافی نیست؛ هستند کسانی‌که دانش فراوان دارند ولی مانند ظرفی پراز عسل‌ هستند که هیچ منفذی برای استفاده از عسل‌ در آن‌ها نیست؛ علم راهنما زمانی ارزشمند است که آن را به دیگران منتقل کند. زکات دانش، آموختن آن به بندگان خدا است و نتیجه‌اش برای او بالا رفتنِ سطح آموزش است.

تمام رهجویان، مسافر و همسفر در کنگره سپاسگزاری را به بهترین شکل یاد می‌گیرند؛ زیرا سپاسگزاری از دیگر انسان‌ها، تشکر از خالق محسوب می‌شود.
در‌ کنگره۶۰، سپاسگزاری به سه شکل صورت می‌گیرد:
۱.قلبی یعنی تصور و یادآوری درونی
۲.زبانی با تشکر کردن
۳.عملی با دادن پاکت پول و دلنوشته
این‌که انسان چه اندازه قدر نعمت‌ها و فرصت‌های زندگی کردن را می‌داند، بسته به میزان آگاهی او دارد.

در پایان هفته راهنما را به بنیان و اولین استاد راهنمای کنگره۶۰، جناب مهندس دژاکام، سرکار خانم آنی اولین راهنمای گروه خانواده، استاد راهنمای جهان‌بینی جناب استاد امین دژاکام و تمامی راهنمایان  ارجمند کنگره۶۰، و راهنمایان نمایندگی آزادشهر، به خصوص راهنمای خودم خانم فاطمه عزیز و راهنمای بزرگوار مسافرم، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.
از خداوند برایشان بهترین‌ها را خواستارم .

رابط خبری و نویسنده: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر فاطمه(لژیون دوم)
عکس،  ویراستار و ارسال: همسفر ناهید، مرزبان خبری
همسفران نمایندگی آزادشهر

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .