English Version
English

کار راهنما در کنگره دقیقا خط مقدم است

کار راهنما در کنگره دقیقا خط مقدم است

جلسه نهم از دوره سوم کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ نمایندگی الوند با استادی راهنما مسافر محمدرضا، نگهبانی مسافر محسن و دبیری مسافر رحیم با دستور جلسه " هفته راهنما"  یکشنبه 9 اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کارکرد.

سخنان استاد:
خوشحالم از این‌که یک‌بار دیگر توفیق خدمت در این جایگاه نصیب من شد تا آموزش بگیرم، اما دستور جلسه هفته راهنما

این هفته زیبا را به تمام راهنمایان کنگره ۶۰، در رأس به آقای مهندس دژاکام، به راهنمای بزرگوار خودم آقا کوروش عزیز که به‌نوعی تمام نمایندگی‌های قزوین مدیون زحمات و خدمت‌های ارزنده ایشان هستند. همچنین به راهنماهای شعبه الوند تبریک می‌گویم و امیدوارم که برکات خدمت کردن در کنگره همیشه در زندگی آن‌ها جاری باشد. در کنگره چهار جشن مهم داریم که جشن دیده‌بان،ایجنت و مرزبانی، همسفر و جشن هفته راهنما است که ما به نحو احسن و شایسته و آن‌گونه که آموزش گرفته‌ایم از عزیزانی که در این جایگاه هستند تشکر و قدردانی می‌کنیم. هفته راهنما،حوالی روز معلم برگزار می‌شود شاید جایگاه معلمی باراهنمایی یک شباهتی باهم داشته باشند ولی تفاوت‌های بسیاری وجود دارد که به‌عنوان‌مثال معلم‌ها در قبال کاری که انجام می‌دهند مزد دریافت می‌کنند ولی راهنماها کاملاً از سر عشق و علاقه این کار را انجام می‌دهند. راهنما در کنگره کارهایی که از رهجو انتظار دارد را قبلاً به نحو احسن با موفقیت به پایان رسانده و به این جایگاه رسیده است.

مطلبی که حائز اهمیت است راهکاری است که راهنماها برای تثبیت و ادامه زندگی به رهجو آموزش می‌دهند. اشتباه در کنگره جایز نیست چراکه ما بازندگی انسان‌ها سروکار داریم. درمان شدن یک نفر در کنگره درمان شدن یک خانواده است و یا گاهی یک طایفه! جایگاه راهنما در کنگره بسیار حساس است و تمام قسمت‌هایی که در حال خدمت کردن هستند به خاطر این است که راهنما با آرامش کامل لژیون را اداره کند که منجر به رهایی و درمان گردد. کار راهنما در کنگره دقیقاً خط مقدم است که باید این آموزش‌ها از قوه به فعل درآیند که این نوک پیکان کنگره ۶۰ حساسیت کار راهنما را نشان می‌دهد به همین دلیل رسیدن به جایگاه راهنمایی هم، کار راحتی نیست چون مسئولیت خیلی بزرگی است.

برای قبول شدن در آزمون راهنمایی باید از مطالعه بسیار زیادی برخوردار بود و تمام نوشتارها و سی‌دی‌ها را فراگرفت و جالب این است که نمره قبولی در آزمون باید بسیار بالا باشد چراکه ده هزار نفر در آزمون شرکت می‌کنند وکلا شاید ۲۰درصد بتوانند نمره قبولی را دریافت کنند و برای خدمت کردن از یکدیگر سبقت بگیرند تا رقابت خیلی سالم و تنگاتنگی را با یکدیگر داشته باشند که مملو از آموزش می‌باشد. این عشق و علاقه نشئت‌گرفته از رکن اساسی کنگره که کمک فرد رهاشده به فرد در حال مصرف می‌باشد. با توجه به تجربه‌هایی که درزمینهٔ ترک اعتیاد داشتیم و نتیجه نگرفته بودیم ولی در اینجا علم و دانش کنگره است که به درمان رسیدن یک رهجو را تضمین و رقم می‌زند که این علم و دانش از زبان راهنماها با مهر و محبت جاری می‌شود و به دل می‌نشیند.

چگونه است کارهای ارزشی را که در بیرون از کنگره قادر به اجرای آن‌ها نبودیم ولی اکنون تمام آن‌ها را در زندگی و جامعه به اجرا درمی‌آوریم، چون حس و حال آموزش دادن و آموزش گرفتن در کنگره متفاوت است به خاطر همین این هفته از ارزش بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. تمام راهنماها خود در جایگاه رهجو هستند و راهنما دارند و برای راهنماهای خود ارزش بسیار زیادی قائل هستند و این جایگاه راهنمایی به زیبایی در بین راهنما و رهجو وجود دارد که احترام استادان خود را حفظ کنند و در این هفته باید آن‌گونه که شایسته یک راهنما است از راهنمایان خود به‌صورت دلی و پاکتی قدردانی کنند. یکی از مهم‌ترین آموزش‌هایی که باید یک رهجو فرابگیرد قدردانی کردن است که این امر مهم به عهده راهنمایان است پس در صورتی موفق خواهند شد که خود به‌خوبی آموزش‌دیده باشند. امیدوارم در جشن روز سه‌شنبه با تمام وجود بتوانیم از راهنمایان خود تقدیر و تشکر به عمل آوریم.

تایپ و تنظیم: مسافر ابراهیم 
مرزبان کشیک: مسافر رضا 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .