English Version
English

احیاء معنای عمیقی دارد

احیاء معنای عمیقی دارد

امروز جلسه ششم، از دوره نهم سری گارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره۶۰، ویژه مسافران، در نمایندگی شهباز، با استادی مسافر رضا، نگهبانی مسافر ابوالفضل و دبیری مسافر صفر، با دستورجلسه؛ ( هفته راهنما ) در تاریخ، ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ در روز یکشنبه ساعت ۱۷ آغاز به‌کار نمود.
خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان رضا هستم یک مسافر.
خداوند بزرگ را شکر می‌کنم و خیلی خوشحال هستم که در خدمت شما عزیزان هستم. این هفته، جشن هفته راهنما می‌باشد و من این هفته راهنما را، به آقای مهندس دژاکام، همه راهنماهای کنگره۶۰،هم در قسمت مسافران و هم در قسمت همسفران و به راهنماهای شعبه شهباز و به راهنمای درمان خودم تبریک می‌گویم.
وقتی می‌گوییم جشن، باید یک سری قوانین در ما به وجود بیاید و یک حس خوبی در این مورد برای من ایجاد شود، برای این کار بزرگی که برای من در این‌جا اتفاق افتاده است که همان درمان اعتیاد می‌باشد و رسیدن به جهان‌بینی که بهتر زندگی کردن و در صلح قرار داشتن و خیلی چیزهای دیگر را به من یاد داد.
ما، باید فکر کنیم در مورد این هفته، تا یک شوق و اشتیاقی در ما ایجاد شود. فکر کنیم در مورد این کار عظیمی که در کنگره۶۰، اتفاق افتاده است.
من، در گذشته وقتی با همکارانم صحبت می‌کردم، هر کدام از دوستان یک خواسته‌ای داشتند، از من پرسیدند که شما چه خواسته‌ای دارید؟ پاسخ دادم، من می‌خواهم فقط آدم  خوبی بشوم. همه تعجب کردند از این خواسته من، ولی واقعا من خواسته‌ام این بود و در این مسیر هم تلاش می‌کردم.
زندگی من این طور رقم خورد که وارد اعتیاد شدم و خیلی اتفاقات برای من در زندگی افتاد و من نمی‌دانستم چرا خواسته من دارد به این سمت می‌رود. تا این‌که وارد کنگره۶۰، شدم و درمان شدم و وارد جایگاه راهنمایی شدم .
وقتی وارد جایگاه راهنمایی شدم، آن خواسته‌ای که در درون من بود به نتیجه رسید.
انسان، به یک جایی می‌رسد که راضی می‌شود، از آنچه که به او داده می‌شود‌. من هم وقتی وارد جایگاه راهنمایی شدم، راضی شدم، بابت تمام تلاش‌های که انجام داده بودم.
جایگاه راهنمایی، یکی از جایگاه‌های خوبی است، که در کنگره۶۰، به من داده شد و من بابت این موضوع، خداوند بزرگ را شکر می‌کنم.
من، این جایگاه را با هیچ چیز عوض نمی‌کنم.
این جشن هفته راهنما، برگذار می‌شود تا ما قدر خودمان را بدانیم. برگذار می‌شود تا من،  قدر جایگاه‌ خودم را بدانم و برای این جایگاه تلاش بیشتری انجام بدهم.
آقای مهندس دژاکام، در مورد جایگاه راهنما می‌فرمایند: راهنماهای کنگره۶۰، از تمام متخصصین و دانشمندان در سراسر جهان در زمینه اعتیاد یک سر و گردن بالا‌تر هستند.
چون انسان‌هایی بوده‌اند که خودشان تجربه مستقیم از مواد مخدر را داشته‌اند و بعد درمان شده‌اند و می‌توانند در این مورد به انسان‌های دیگر نیز کمک کنند.
در کشورهای دیگر و حتی پیشرفته، به این نتیجه رسیده‌اند که، اعتیاد درمان ندارد. ولی در کنگره۶۰، این امر درمان اعتیاد دارد اتفاق می‌افتد و راهنماهای کنگره۶۰، می‌توانند کمک کنند به یک شخص تا به درمان برسد و این نشان دهنده جایگاه راهنماها می‌باشد، که از لحاظ علمی به دانش و آگاهی لازم دست پیدا کرده‌اند.
انسان، وقتی‌که وارد تاریکی می‌شود، ذره‌ذره، فرمانبردار نیروهای منفی می‌شود و برای خروج از آن، یک راه بیشتر وجود ندارد و این می‌باشد که در کنار یک شخص دیگر قرار بگیرد و فرمانبرداری کند تا از آن تاریکی بیرون بیاید و این کار را راهنما انجام می‌دهد و این قانون است که انسان بدون راهنما نمی‌تواند به رهایی برسد.
کار راهنماها، متمایز از کار پزشکان و جراحان می‌باشد. حتی از کار یک معلم هم بالاتر است. یک پزشک جسم را درمان می‌کند، یک معلم هم ممکن است یک سری چیزها را به ما یاد بدهد ولی راهنما،وقتی توی قسمت دی‌اس‌تی و جسم کار انجام می‌دهد، گویی عمل احیاء را انجام می‌دهد و با این عمل انسان زنده خواهد شد.
احیاء، معنای عمیقی دارد و به معنای مواد مصرف کردن نیست. این احیاء، در من اتفاق افتاد و راهنمای درمانم به من کمک کرد تا من به درمان برسم.
انسان، فراموش‌کار است و زمان که می‌گذرد، همه چیز را از یاد می‌برد. می‌گوید؛ خودم بودم و خودم تلاش کردم و خودم بودم که به درمان رسیدم. من، اگر کمی به گذشته برگردم و خودم را به یاد بیاورم، زمانی وارد کنگره۶۰ شدم که، نمی‌دانستم تفکر چه چیزی هست و یا نمی‌دانستم که، در کجا قرار دارم. ولی ذره‌ذره، در کنار راهنما قرار گرفتم و این مسیر را طی نمودم و زنده شدن خودم را واقعا دیدم. از راهنمای خودم، سپاسگزارم بابت تمام زحماتی که برای من کشیده‌اند.
ما باید شوق داشته باشیم، که راهنما شویم و عاشق باشیم و قدر این موضوع را بدانیم.

من در این‌جا، در جايگاهی که قرار دارم، کسی را به درمان نرسانده‌ام و توقعی از کسی ندارم، من فقط در این‌جا دنبال آموزش هستم.
امیدوارم که جشن خوب و پر شوری رو داشته باشیم.از این‌که به صحبت‌های من توجه نمودید از همه شما عزیزان سپاسگزارم.

تایپ و ویراستاری: مسافر علیرضا لژیون یکم
تنظیم: مسافر حمید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .