English Version
English

گروه خانواده - راهنما نماد معرفت، عمل سالم و عدالت است

گروه خانواده - راهنما نماد معرفت، عمل سالم و عدالت است

سلام دوستان محبوبه هستم  همسفر

در کنگره واژه راهنما به معنی عاشق است، من در نگاه راهنمای خودم عشق را می‌بینم، با شور و شوقی که کمترجایی دیده می‌شود برای یادگیری منِ رهجو تلاش می‌کنند. راهنما خود مسیری را طی کرده، به حال خوب و نور رسیده و حال با ازخودگذشتگی تلاش می‌کنند تا من هم حال خوب را تجربه کرده، زندگی را با تمام معنا زندگی کنم و لبخندی که بر لبان فرزند خودشان نقش بسته را به فرزند من هم هدیه دهند.

بنا به فرموده آقای مهندس شکرگزاری در مقابل مخلوق مثل شکر‌گزاری در برابر خالق است، بنابراین من باید نه‌تنها در جشن راهنما حضور داشته و با دادن پاکت به راهنما از ایشان قدردانی کنم؛ بلکه باید با فرمان‌برداری از ایشان، سپاس‌گزار زحماتشان باشم تا به این شکل شاکر خداوند هم باشم که مرا در مسیر کنگره قرار داد و به من راهنمایی داد که به من عشق، زیبایی و زندگی کردن را می‌آموزد.

هفته راهنما را به آقای مهندس و خانواده محترمشان و به راهنمای عزیزم خانم اسماء تبریک می‌گویم و دستان پرمهرشان را می‌بوسم.

 

سلام دوستان زهرا هستم همسفر

پس آموخت آدم از رب خویش سخن
در کنگره ۶۰ راهنما کسی است که راه را نشان می‌دهد، جایگاه راهنمایی بسیار مقدس و رفیع است، راهنمایان کنگره مراحل مختلفی را می‌گذرانند تا به درجه راهنمایی دست پیدا کنند، ایشان علاوه‌بر تجربه گذر از تاریکی‌ها و رسیدن به روشنایی، دانش و جهان‌بینی لازم درباره اعتیاد را نیز دارند.

راهنما در کنگره نماد صبر، استقامت، بردباری، معرفت، عمل‌ سالم و عدالت است. جناب مهندس این دستور‌ جلسه را گذاشتند برای اینکه رهجویان شکر‌گزاری و سپاسگزاری را یاد بگیرند، چون همه چیز در کنگره آموختنی است و اگر من نتوانم از راهنمای خودم تشکر کنم چگونه می‌توانم شاکر خدای خود باشم؟!

استاد امین می‌فرمایند: اگر راهنما درست برخورد کند عمق ریشه رهجو زیاد می‌شود و هیچ باد و طوفانی آن را نمی‌اندازد، چون به آن نقطه لازم رسیده است. پولی هم که در پاکت به راهنما داده می‌شود نشان درمان و سلامتی است که رهجو چقدر به درمان رسیده و تغییر کرده است و اگر رهجویی پاکت خالی بدهد نشانه این است که چیزی یاد نگرفته، صور آشکار خرابیِ آن پول است، اما صور پنهان آن این است که رهجو به درد چیزی نمی‌خورد حتی به درد خودش هم نمی‌خورد، چون انسان هر کاری می‌کند باید به آن کار احساس داشته باشد.

تمام انرژی کنگره از آموزش‌هاست، راهنماها علم کنگره را به ما انتقال می‌دهند و ما باید فرمان‌بردار آنها باشیم. هفته راهنما را به جناب آقای مهندس و همه راهنماهای کنگره ۶۰، همچنین به راهنمای خوب و عزیزم خانم اسماء که با تمام وجودم دوستشان دارم تبریک می‌گویم و دستان پرمهرشان را می‌بوسم. ایشان با عشق به من درس درست زندگی کردن را می‌آموزند، شاید خدا من را دوست داشته که کنگره و ایشان را سر راهم قرار داده‌ است تا بتوانم یاد بگیرم  و من هم این فرصت را از دست نمی‌دهم و فرمان‌برداری می‌کنم. خیلی دوست دارم روزی مثل ایشان فکر، رفتار و عمل کنم، امیدوارم شوق تلاش در راه علم همیشه در وجودشان باشد و خداوند دستان پرمهرشان را بگیرد، همان‌طور که ایشان دستان من‌ را گرفتند و چراغ راه من شدند، در آخر از ایشان به‌‌خاطر تمام آموزش‌هایی که به من داده‌اند تشکر و سپاس‌گزاری می‌کنم.

 

ویراستاری: رابط خبری همسفر آرزو رهجوی راهنما همسفر اسماء (لژیون یکم)
ارسال: راهنما همسفر وجیهه (لژیون دوم)
همسفران نمایندگی سیرجان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .