English Version
English

گفت‌وگو با راهنمایان

گفت‌وگو با راهنمایان

از تمام راهنمایان نمایندگی وکیلی خواستم تا به سوال زیر پاسخ دهند. در بخش چهارم این گفت‌وگو پاسخ‌های راهنمای محترم لژیون چهارم، همسفر راضیه را تقدیم نگاه شما عزیزان می‌نمایم.

باتوجه به اینکه انسان جهت رشد و ارتقای خود لازم است در تمام مراحل زندگی، آموزش ببیند لطفا بهترین، با ارزش‌ترین و بزرگ‌ترین آموزشی که از شخصیت‌های زیر گرفته‌اید را برایمان بازگو نمایید:

آقای مهندس دژاکام

راهنمای محترم خودتان

یکی از دوستان هم‌لژیونی

یکی از رهجویان خودتان

سلام دوستان راضیه هستم همسفر
هفته راهنما را به جناب آقای مهندس و خانواده محترمشان، راهنمای خودم، راهنمای مسافرم و تمام راهنماهای کنگره۶۰ تبریک می‌گویم.

در مورد جناب مهندس؛ عاشق، مهربان، بامحبت و هر آنچه در کلِ هستی می‌توان به یک خالقِ برگزیده نسبت داد. آقای مهندس به من آموختند که لحظه‌لحظه زندگی را زندگی کنم و ثانیه‌ها و دقیقه‌ها معنا پیدا کنند. آموختم که بر رنج‌هایم چیره شوم و تاریکی‌ها را تجربه کنم تا بتوانم دوباره متولد شوم. امیدوارم که سالیان سال، سایه ایشان بر سرمان مستدام باشد و باز هم لایق بودن در این مکان و آموزش دیدن باشم.

درمورد راهنمایم؛ شاید با کلمات و جملات نتوانم آنچه از ایشان برایم به یادگار مانده و در قلبم حک شده است را بیان کنم ولی خانم شهین با بیان ساده، مهربانی و آگاهی خودشان به من آموختند که دوستی و محبت بهتر از دشمنی و کینه است. در کنارشان آموختم اگر به تکامل و آگاهی برسم می‌توانم پیچیده‌ترین مسائل و سخت‌ترین مشکلات را راحت‌تر حل کنم. به‌جای این‌که تلاش کنم گنجایش و ظرف وجودی دیگران را کوچک کنم تا به مانندِ من فکر کنند، سعی کنم ظرف خودم را بزرگ کنم تا به دیگران و خودم صدمه نزنم. لحظاتی که در کنارشان بودم برایم باارزش‌ترین بوده، هست و خواهد ماند. از خداوند برای کسی که خوشحالی خودم را به خودم برگرداند، عمری باعزت و آرامش و سلامتی خواستارم.

در مورد هم‌لژیونی‌ها؛ آن‌ها همیشه باعث دلگرمی من بودند و بودنشان باعث شد در راه رسیدن به کمال و آرامش، راحت‌تر قدم بردارم؛ چرا که تکامل در جمع صورت می‌گیرد و انرژی آنها در لژیون را دریافت می‌کردم. همه آنها به من لطفِ بیش از حد داشتند و هنوز هم بعضی از آنها با وجود کم‌لطفیِ من، به من ارادت دارند. برای تک‌تکشان آرزوی موفقیت دارم و از آنها بابت تمام انرژی‌ها و امواج مثبتی که در جمع‌شان دریافت کردم سپاس‌گزارم. یک حسِ خیلی خوبِ من، این است که هم‌لژیونیِ من، امروز رهجوی من است. رهجوها برای من فرقی ندارند ولی نمی‌توانم منکر حسِ یک دوست و آشنای قدیمی باشم.

در مورد رهجویان؛ هر چه فکر می‌کنم نمی‌توانم روی یک رهجو تمرکز کنم و باارزش‌ترین آموزش را به او اختصاص دهم. تمام رهجوها  سراسر آموزش بوده و هستند. همه رهجوها با نگاهشان، کلامشان و رفتارشان هر لحظه به منِ راهنما بزرگ‌ترین درس‌ها را خواهند داد. چه در مسیر درست باشند چه نباشند، چه فرمان‌بردار باشند چه نباشند. اگر منِ راهنما با رهجو درست ارتباط برقرار کنم و پیوند محبت برقرار باشد اگر هدفم خدمت باشد، آن هم با عشق و بلاعوض، باارزش‌ترین‌ها را از تک‌تک آن‌ها دریافت خواهم نمود.

گفت‌وگو با راهنمایان تازه‌واردین ادامه دارد...

گردآوری: مسئول مصاحبه، راهنمای تازه‌واردین همسفر صدیقه
ارسال: همسفر افسانه لژیون راهنما همسفر فهیمه (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی وکیلی یزد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .