English Version
English

پایان شب سیه سپید است

پایان شب سیه سپید است

در کنگره ۱۴ وادی داریم که قوانین زندگی کردن را آموزش می‌دهند و پیروی از این قوانین باعث تحقق یافتن تفکر و اندیشه لازم برای به دست آوردن یک زندگی لذت‌بخش توأم با صلح و آرامش می‌شود.
همان‌طور که گفته شد در وادی اول اولین کار مسیر درست زندگی کردن است که با تفکر درست انجام می‌گیرد، پس باید خوب فکر کرده و دریابیم که هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد و هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم، حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم. نکته جالب این وادی این است که ما را به‌سوی روشنایی و تکامل  سوق می‌دهد و امید را در دل ما روشن می‌سازد و نوید آن می‌دهد که از تاریکی‌ها خارج‌شده و به‌سوی روشنایی‌ها حرکت کنیم که لازمه رسیدن به این هدف این است که بدانیم همه مطالب در درون و برون ماست، اگر امروز دچار یکسری از مشکلات هستیم برای راه‌حل این مشکلات به بیرون خود مراجعه نکنیم بلکه به نقطه اول یعنی به خودمان رجوع نماییم، پس هستی در درون ماست و باید به خودمان قدرت حرکت بدهیم. بااین‌وجود چیزی که در این وادی مهم می‌باشد این است که در اثر تفکر غلط و یا حرکت در مسیر ضد ارزش، برای خود مشکلات را به وجود نیاورم. در وهله اول برای زندگی خود هدفی قرار دهم و در راستای این هدف تلاش و کوشش لازم را در پی بگیرم و با گرفتن آموزش‌های لازم اعتمادبه‌نفس خود را ارتقاء دهم تا به هسته‌ی درونی و فلسفه وجودی خودم پی برده و بدانم که در مسیر زندگی من، همیشه یک دوراهی وجود دارد و بادید خوب به مشکلات سر راهم بنگرم و در مواجهه شدن با این مشکلات پی به عظمت روشنایی‌ها ببرم.
پس بهتر این است که به حاشیه نپرداخته و درماندگی خودم را به‌پای تقدیر نگذارم، به فلسفه وجودی خود و حیات دیگران ارزش و احترام بگذارم و در پیروی ازجمله معروف که می‌گوید
پایان شب سیه سپید است، راه را بر خود هموارسازم تا در این مسیر فرمانروای لایق و باتدبیر باشم تا به‌آرامی سازندگی را اول در جسم و سپس در روان و جهان‌بینی خود به ارمغان بیاورم. این مطلب را خوب بدانم که هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم، حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم.

نگارنده: راهنما مسافر یحیی
تایپ: مسافر مصطفی لژیون نهم
تنظیم: همسفر پیمان
نمایندگی ایران

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .