English Version
English

جایگاه راهنما یک قدرت الهی است

جایگاه راهنما یک قدرت الهی است

عاشق را حساب با عشق است با معشوق چه حساب دارد.


ابتدا این هفته پر شگون، هفته راهنما را به معلم و استاد کنگره ۶۰ جناب آقای مهندس حسین دژاکام، استاد و معمار جهان‌بینی آقای امین و سرکار خانم آنی و همچنین راهنمای خودم خانم مینا و راهنمای مسافرم علی آقا و نیز تمامی راهنمایان و خانواده بزرگ کنگره۶۰ مخصوصاً نمایندگی نائین تبریک و شادبادش می‌گویم.

راهنما کسی است که راه را نشان می‌دهد؛ کنگره عشق است و راهنما نوری ساطع شده که بر دل انسان‌هایی می‌تابد که در ظلمت، تاریکی و ناامیدی غرق شده‌اند. در سوره بلد خداوند بزرگ می‌فرماید: کسی که یک نفر را احیا کند، مانند این است که هزاران نفر را زنده کرده است. شاید بعضی از ما دوستان، قبل از ورود به کنگره فعل سپاسگزاری را نمی‌دانستیم؛ اما جناب آقای مهندس این دستور جلسه را قرار دادند تا ما یاد بگیریم و حقیقتاً در کنگره۶۰ همه چیز یادگرفتنی است.

من اگر امروز یاد نگیرم که از رب و راهنمای خودم سپاسگزار باشم، چگونه می‌توانم از خدای خودم شاکر باشم؟ یکی از قوانین کائنات کاشتن و دروکردن است. اگر نتوانی بکاری چه می‌خواهی برداشت کنی؟ جایگاه راهنما یک قدرت الهی است که در درون انسان‌هایی قرار گرفته که با تزکیه و پالایش به این جایگاه دست پیدا کرده‌اند. تزکیه‌ای که با درد همراه است؛ اما خلق جدیدی است که به‌واسطه آن به خداوند می‌رسند.

استاد امین می‌فرماید: فرمان‌بردار استاد باشید. اگر می‌خواهید و نمی‌توانید فرمان ببرید یک مسئله است و اگر نخواهید فرمان ببرید مسئله دیگری است. راهنما با عشقی که در وجودش است، رهجو را آبیاری می‌کند و با این دیدگاه پرورش می‌دهد. من از اینکه با کنگره۶۰ آشنا شدم بسیار خوشحال هستم و از همه مهم‌تر این‌که راهنمایی دارم که بهترین الگوی من است و امیدوارم بتوانم رهجوی خوبی برای ایشان باشم.

انسان‌ها در زندگی خودشان از بدو ورود، رب و مربی دارند. به نظر من پدر و مادر والاترین معلم برای ما بوده که بسیار دلسوز و مهربان هستند. متأسفانه من از این نعمت بسیار بزرگ محروم شده‌ام و خدا را شاکرم که به‌واسطه کنگره ۶۰ راهنمایی دارم که این نیاز را در من برطرف کرده است.

رابط خبری: همسفر طاهره رهجوی راهنما همسفر مینا (لژیون دوم)
نویسنده: راهنمای تازه‌واردین، همسفر فرزانه
ارسال: راهنمای تازه‌واردین، همسفر سمانه
همسفران نمایندگی نائین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .