English Version
English

راهنمایی یعنی اقتدار سازنده

راهنمایی یعنی اقتدار سازنده

انسان‌های مورد لطف خداوند، توفیق خدمت به مخلوق را فراهم می‌کنند، آن‌‌ها مانند قطعه‌های پازلی هستند که هر کدام می‌توانند خود را در کامل شدن به انجام رسانند و هر فرد به هر اندازه که می‌تواند سهم خود را انجام خواهد داد و مقدار آن مهم نیست، بلکه انجام دادن آن مهم است. "سردار"

با عرض سلام و احترام هفته‌ی راهنما را به راهنمایان عزیز تبریک می‌گوییم؛ به مناسبت "هفته راهنما" فرصت را غنیمت شمردیم و مصاحبه‌ای با راهنمایان همسفران نمایندگی بیرجند ترتیب دادیم که تقدیم نگاه شما مهربانان همیشه همراه می‌نماییم...

۱_ لطفاً خود را به رسم کنگره معرفی بفرمائید.

سلام دوستان زهره هستم همسفر ابراهیم، مسافر من با بيش از ۸ سال تخریب، تخریب با انواع آنتی‌ایکس و آخرین آنتی‌ایکس مصرفی شیره کشیدنی وارد کنگره شدند.
مدت ۱۱ ماه به روش DST، داروی درمان شربت OT و راهنمایی آقا جواد فلاح از لژیون سوم مسافران بیرجند سفر کردند و رشته ورزشی ایشان والیبال و شنا است.
من هم به راهنمایی راهنمای خوبم زنده یاد خانم رقیه سفر کردم، رشته ورزشی من والیبال و الان هم به لطف خداوند و دستان پر مهر آقای مهندس، ۲۰ ماه است که آزاد و رها هستیم.

۲_ زمانی که به عنوان راهنما انتخاب شدید چه حسی داشتید؛ لطفاً از آن زمان بگویید.

حس آن زمان، حس غیر قابل وصفی برای من هست. زمانی که برای آزمون مطالعه می‌کردم بارها نیروهای منفی مانع شدند ولی با امیدی که ایجنت محترم خانم مریم عزیز در وجود من زنده کردند، تصمیم گرفتم ادامه دهم و زمان انتشار اسامی، در عین ناباوری اسم خود را در بین قبول شدگان یافتم، اشک در چشمانم حلقه زد و اولین فردی که در خوش‌حالی‌ام سهیم کردم خانم مریم عزیز بود و در آن زمان تنها کاری که می‌توانستم انجام دهم فقط و فقط شکر خداوند بود که توانسته بودم ادامه دهنده راه راهنمای عزیزم زنده یاد خانم رقیه باشم.‌

۳_ بزرگ‌ترین موهبت راهنمایی برای شما چه بوده است؟

جایگاه راهنمایی برای من سرشار از برکت‌های معنوی و مادی بوده است و باعث شده است که همیشه در حال آموزش گرفتن باشم و به من این را یادآور می‌شود که باید همیشه الگویی درست برای همه باشم و سعی کنم که در این صفحه بازی، خوب بازی کنم و هیچ وقت تبدیل به تماشاچی نشوم.
بزرگترین موهبتی که در این جایگاه نصیب من شد حضور مداوم در این مکان مقدس و حس حضور خداوند بزرگ و بلند مرتبه در لحظه لحظه زندگی‌ام است و این‌که متوجه شدم انسان زمانی می‌تواند یک انسان باشد که بتواند بی‌دریغ و بدون منت کاری را برای شاد بودن افرادی انجام دهد و پاداش آن را فقط از یک نفر بخواهد و بس.

۴_ زیباترین و بهترین تعریفی که شما از واژه راهنمایی دارید چیست؟

راهنمایی یعنی عشق بلاعوض، راهنمایی یعنی محبت بی‌دریغ، راهنمایی یعنی اقتدار سازنده، راهنمایی یعنی الگوی ناب و راهنمایی یعنی رهایی رهجو.

۵_ در اوایل ورود شما به کنگره فکر می‌کردید که بتوانید یک روزی راهنما شوید؟

من در اولین جلسه ورود به کنگره تصمیم گرفتم دیگر اصلاً به کنگره نیایم ولی نمی‌دانم چه چیزی باعث شد ادامه دهم. اصلا در فکر و تصور من نمی‌گنجید که روزی راهنما شوم ولی وقتی متوجه شدم که تنها خواسته راهنمای عزیزم خانم رقیه، قبولی در آزمون و قوی کردن نمایندگی و بخش همسفران است تصمیم گرفتم که این خواسته را از قدرت مطلق داشته باشم و همیشه جایگاه راهنمایی را برای خود به تصویر می‌کشیدم.


۶_ چه چیزی باعث می‌شود که یک خدمت‌گزار زمانی که در هر جایگاهی که قرار دارد دچار منیت نشود و مسئولیت خود را به نحو احسن انجام دهد؟

برای این‌که در این جایگاه و یا هر جایگاه خدمتی دیگر، دچار منیت نشویم باید بدانیم که ما نیستیم که جایگاه را انتخاب می‌کنیم؛ بلکه جایگاه است که فرد را انتخاب می‌کند و در ادامه اگر یاد گرفتیم و به این باور و ایمان رسیدیم که ما در این جایگاه قرار گرفته‌ایم که بی‌منت خدمت کنیم و از هیچ کس، هیچ توقعی نداشته باشیم و خدمت کردن در هر جایگاهی فقط و فقط برای خدا باشد هیچ وقت دچار منیت نخواهیم شد و مسئولیت خود را به نحو احسن انجام خواهیم داد و بدانیم که اگر در این مسیر درست حرکت نکنیم و دچار حاشیه، منیت و غرور شویم خود به خود از چرخه کنگره حذف خواهیم شد.

۷_ یک راهنمای همسفر در حال خدمت، مسئولیت‌های دیگری من جمله مادر، خانواده، همسر و مشغله‌های کاری و... در زندگی دارد؛ چه نیرویی او را برای خدمت با عشق، صادقانه و بلاعوض رهنمود می‌کند؟

نیرویی که در این مسیر به من کمک کرد همان وادی ۱۴ است. آنچه باور است محبت است و آن‌چه نیست ظروف تهی است.
پا گذاشتن در این مسیر و فرا گرفتن آموزش‌های ناب این مکان مقدس، خودش روشنی‌بخش زندگی و خانواده می‌باشد و باعث می‌شود که همه چیز در کنار یک‌دیگر رشد کنند و پویا شوند و به یک‌دیگر در رسیدن به تکامل یاری رسانند.

۸_ با توجه به آزمون راهنمایی پیش رو، چه پیامی در این‌باره به شرکت‌کنندگان در آزمون دارید.

آزمون راهنمایی از جمله آزمون‌هایی است که خداوند برای منتخبین خودش در نظر گرفته است و خوشا به سعادت کسی که این فرصت را غنیمت شمارد و سعی و تلاش زیاد کند.
من به همه‌ی افرادی که شرایط شرکت در آزمون را دارند توصیه می‌کنم که اولاً حتما ثبت‌نام کنند و بر ترس‌های خود غلبه کنند و به این باور، ایمان و اعتقاد برسند که افرادی بودند و ماندند تا ما و امثال ما به آرامش و حال خوش برسیم پس الان نوبت من هست و باید بهای حال‌خوش خود و زندگی‌ام را بدهم. دوم توصیه می‌کنم حتما در آزمون‌های ماهانه، با آمادگی کامل شرکت داشته باشند و به این طریق بر دانش، دانایی و آگاهی خود بیفزایند.‌

از آقای مهندس آموزش گرفتیم که هر نمایندگی را باید اعضای آن نمایندگی قوی و پربار کنند؛ پس آگاه باشیم، تا حرکت و تلاش نکنیم هیچ وقت آن چیزی که باید، برای ما اتفاق نخواهد افتاد.

۹_ در پایان اگر سخنی دارید، با جان‌ودل می‌پذیریم.

خداوند را شاکرم که این مسیر زیبا را به من و خانواده‌ام نشان داد‌ تا درست حرکت کنیم و درست آموزش بگیریم.‌
از آقای مهندس و خانواده محترم ایشان تشکر می‌کنم که در کمال انسان دوستی، این مسیر را برای همگان نمایان کردند و از درگاه خداوند متعال برای ایشان طول عمر پر از برکت، سلامتی و شادی خواستارم.
از ایجنت محترم نمایندگی بخش همسفران، خانم مریم عزیز هم بسیار تشکر می‌کنم که در شرایط بسیار سخت کنار ما بودند و ما را حمایت کردند و باعث رشد، بالندگی و قوی شدن نمایندگی و  اعضای آن شدند تا جایی که نمایندگی بیرجند الان در کل کشور شناخته شده است.
از اعضای محترم سایت که واقعاً چراغ خاموش خدمت می‌کنند بسیار تشکر می‌کنم و برای آن‌ها برکت و حال‌خوش را آرزومندم.
در پایان هفته راهنما را با یادی از زنده یاد خانم رقیه عزیز، ابتدا به بهترین راهنمای خودم خانم مریم عزیز که همیشه و در همه حال، پشتیبان و حامی و آگاهی‌بخش من بودند تبریک می‌گویم و در ادامه به تمامی راهنمایان کنگره ۶۰، به ویژه راهنمایان نمایندگی بیرجند تبریک و تهنيت می‌گویم. ‌انشاءالله در ادامه مسیر موفق و پیروز باشند.

۱_ لطفاً خود را به رسم کنگره معرفی بفرمائید.

سلام دوستان معصومه هستم همسفر جواد؛
مسافر من با بیش از ۱۵ سال تخریب وارد کنگره شد تخریب با انواع آنتی‌ایکس، آخرین آنتی‌ایکس مصرفی ۲۰ سی‌سی شربت تریاک، به راهنمایی آقا احسان از لژیون یکم مسافران بیرجند، روش درمان DST، داروی درمان OT، ورزش در کنگره شنا و والیبال، حدود ۱۳ ماه سفر کردند، الآن هم به لطف خداوند و دستان پر مهر جناب مهندس ۲ سال و ۷ ماه هست که آزاد و رها هستند، راهنمای خوب خودم زنده یاد خانم رقیه، ورزش در کنگره بدمینتون.

۲_ زمانی که به عنوان راهنما انتخاب شدید چه حسی داشتید؛ لطفاً از آن زمان بگویید.

حس خیلی خوبی داشتم که قابل وصف نیست، هم خوشحال بودم و هم احساس می‌کردم مسئولیتی سنگین بر عهده‌ی من نهاده شده‌است و کمی ترس داشتم ولی با حرکت راه نمایان شد و به کمک خانم مریم عزیز در دل این ترس بازدارنده رفتم؛ یکی از علت‌های ادامه مسیر و تلاش من برای قبول شدن جبران زحمات راهنمای عزیزم بود تا به او ثابت کنم تو رفتی اما یادت را همیشه در دل خواهم داشت و راهت را ادامه خواهم داد.

۳_ بزرگ‌ترین موهبت راهنمایی برای شما چه بوده است؟

بزرگ‌ترین موهبت راهنمایی برای من یادگیری و خدمت به خلق است تا کسانی که در تاریکی هستند را به سمت روشنایی‌ها هدایت کنم و لذت‌بخش‌تر این است که وقتی تغییرات شگفت‌انگیزی در رهجویان خود مشاهده می‌کنم حس عجیبی به من دست می‌دهد که سراسر آرامش است خداوند را هزاران بار به خاطر این عمل عظیم شکر شکر شکر.

۴_ زیباترین و بهترین تعریفی که شما از واژه راهنمایی دارید چیست؟

راهنما یعنی عاشق بودن، مفهومی که باورش کار هر کس نیست مگر معنای آن بداند که آن چیست؛ راهنما یعنی معلمی با سلاح عقل، عشق و ایمان.

۵_ در اوایل ورود شما به کنگره فکر می‌کردید که بتوانید یک روزی راهنما شوید؟

در ابتدا که وارد کنگره شدم فقط آمدم تا مسافرم به حال‌خوش برسد، اما بعد از مدتی پیوند محبتی ایجاد شده بود که باعث شد در مسیرم ثابت قدم بمانم و از آموزش‌های ناب کنگره در جهت بهتر شدن حال خودم نیز استفاده کنم تا بتوانم آرامش را در زندگی خود برقرار کنم و خیلی از بندهایی که بر اثر حرکت در مسیر غلط بر دل و دست و پای من بسته بود را بگشایم تا آزاد و رها شوم، وقتی آرامش در زندگی من جاری شد به خاطر این حال‌خوش بر خود واجب دانستم تا ادامه‌ی مسیر دهم و در آزمون راهنمایی شرکت کنم تا بتوانم به همه‌ی کسانی که روزی مثل من بودند خدمت کنم و زحمات راهنمای عزیزم خانم رقیه را جبران کنم و ادامه‌دهنده راه ایشان باشم.

۶_ چه چیزی باعث می‌شود که یک خدمت‌گزار زمانی که در هر جایگاهی که قرار دارد دچار منیت نشود و مسئولیت خود را به نحو احسن انجام دهد؟

تا زمانی که تشنه‌ی آموزش باشید و در جهت رسیدن به دانایی مؤثر تلاش کنید.

۷_ یک راهنمای همسفر در حال خدمت  مسئولیت‌های دیگری من جمله مادر خانواده، همسر و مشغله‌های کاری و... که در زندگی دارد؛ چه نیروی او را برای خدمت با عشق، صادقانه و بلاعوض رهنمود می‌کند؟

وقتی با عشق به مخلوقِ خدا خدمت می‌کنید راه هموار می‌شود گویی کائنات دست به دست هم داده‌اند تا شما را یاری کنند.

۸_ با توجه به آزمون راهنمایی پیش رو، چه پیامی در این‌باره به شرکت‌کنندگان در آزمون دارید.

از رهجویان عزیز می‌خواهم که در جهت بالا بردن دانش و آگاهی خودشان تلاش کنند و در آزمون‌هایی که در شعب برگزار می‌شود حضور فعال داشته باشند، منابع را به خوبی مطالعه کنند و آن‌ها را درک کنند و بدانند که از این طریق می‌توانند به خود کمک کنند.

۹_ در پایان اگر سخنی دارید، با جان‌ودل می‌پذیریم.

خیلی خوش‌حال هستم از این‌که عضو کوچکی از جمعیت احیای انسانی کنگره ۶۰ هستم و توانستم جایی را پیدا کنم که علم چه‌گونه زیستن را به من می‌آموزد إن‌شاالله همه‌ی ما قدر این مکان مقدس را بدانیم و عاشقانه خدمت کنیم، زیرا عاشق را حساب با عشق است با معشوق چه کار دارد.

۱_ لطفاً خود را به رسم کنگره معرفی بفرمائید.

سلام دوستان عاطفه هستم همسفر حامد؛ مسافر من با بیش از ۱۵ سال تخریب با انواع آنتی‌ایکس وارد کنگره شدند به مدت ۱۲ ماه سفر کردند، به راهنمایی راهنمای خوب خودشان آقا احسان، ورزش در کنگره فوتبال و الان هم به مدت دو سال و دو ماه است که آزاد و رها هستند. راهنمای خودم مرحوم خانم رقیه عزیز، ورزش من در کنگره بدمینتون.

۲_ زمانی که به عنوان راهنما انتخاب شدید چه حسی داشتید؛ لطفاً از آن زمان بگویید.

زمانی که به‌عنوان راهنما انتخاب شدم و اسم خود را در لیست قبول‌شدگان راهنمایی دیدم، بسیار خرسند شدم از این‌که می‌توانم؛ در مسیر کنگره بمانم تا خدمت‌گزار خوبی برای کنگره باشم و همان‌طور که خودم به این مکان امن نیاز داشتم و فردی بود که راهنماییم کند و مسیر را به‌ من نشان دهد، اکنون خود من هم می‌توانستم فردی باشم که بتوانم تا حدودی مسیر و راه را به افرادی که وارد این مکان امن می‌شوند نشان دهم و در کنار آن‌ها بمانم و باعث حال خوب آن‌ها شوم.

۳_ بزرگ‌ترین موهبت راهنمایی برای شما چه بوده است؟

بزرگ‌ترین موهبت راهنمایی برای من آرامش زندگی و حال خوب خودم و خانواده‌ام برای من بوده است.

۴_ زیباترین و بهترین تعریفی که شما از واژه راهنمایی دارید چیست؟

زیباترین و بهترین تعریفی که می‌توانم برای واژه راهنمایی داشته باشم؛ راهنما یعنی فردی که با مشعلی در دست، راه سخت و صعب العبور فردی که با یک مصرف کننده زندگی کرده است را روشن و هموار می‌کند و صبورانه تا انتهای راه در کنار همسفر خواهد بود.

۵_ در اوایل ورود شما به کنگره فکر می‌کردید که بتوانید یک روزی راهنما شوید؟

در ابتدا که وارد کنگره شدم چون علاقه خاصی به این مکان داشتم و تصمیم گرفتم، تا جایی که می‌توانم یک خدمت‌گزار باقی بمانم. در کنگره وقتی که بحث راهنمایی همسفران شروع شده بود، من جزوه‌ها و کتاب‌ها را می‌خواندم و تمام سعی و تلاش خود را به کار گرفتم تا روزی یک راهنما شوم که خدا را شکر این رویداد عظیم در زندگی من رقم خورد.

۶_ چه چیزی باعث می‌شود که یک خدمت‌گزار زمانی که در هر جایگاهی که قرار دارد دچار منیت نشود و مسئولیت خود را به نحو احسن انجام دهد؟

زمانی یک خدمت‌گزار می‌تواند در هر جایگاهی چه جایگاه بالا و چه جایگاه پایین که قرار دارد دچار منیت نشود؛ این است که بداند در هر جایگاهی نیاز به آموزش دارد و روزبه‌روز باید خودش را از نظر آموزشی به‌روزتر کند. و این‌جاست که دچار منیت نمی‌شود و مسئولیت خود را به نحو احسنت انجام می‌دهد.

۷_ یک راهنمای همسفر در حال خدمت  مسئولیت‌های دیگری من جمله مادر خانواده، همسر و مشغله‌های کاری و... که در زندگی دارد؛ چه نیروی او را برای خدمت با عشق، صادقانه و بلاعوض رهنمود می‌کند؟

زمانی که احساس کنی دیگران با حضور و با راهنمایی‌های که می‌دهی و این‌که در کنارشان هستی و حال رهجو خوب می‌شود. زمانی که خدمت را با عشق انجام می‌دهی و سعی می‌کنی تمام مسئولیت‌های دیگری که در زندگی داری آن‌ها را هم به‌خوبی انجام دهی.

۸_ با توجه به آزمون راهنمایی پیش رو، چه پیامی در این‌باره به شرکت‌کنندگان در آزمون دارید.

از همه افرادی که شرایط شرکت در آزمون کمک راهنمایی را دارند می‌خواهم؛ که این آزمون را جدی بگیرند و از آموزش‌هایی که گرفتند استفاده کنند، جزوات و کتاب‌ها را به دقت بخوانند تا انشاالله بتوانند این آزمون را به‌درستی انجام دهند تا دستی برای گرفتن دست دردمند دیگری باشند.

۹_ در پایان اگر سخنی دارید، با جان‌ودل می‌پذیریم.

از روزی که راهنما شدم حال دلم خیلی بهتر است، تمام مسئولیت‌هایی که در زندگی دارم را با عشق انجام می‌دهم و سعی می‌کنم که صبورانه در کنار رهجوهای خود باشم.
در پایان یک تشکر ویژه و صمیمانه از خانم مریم عزیزم می‌کنم، که همیشه و در هر حالی کنار من بودند و مسیر را برای من روشن کردند، تا من در این جایگاه قرار بگیرم و من از راهنمایی‌های ایشان استفاده می‌کردم و این هفته را به این عزیز بزرگوار تبریک می‌گویم.

از این‌که وقت باارزش خود را در اختیار سایت همسفران نمایندگی بیرجند قرار داده‌اید سپاس‌گزاریم.

تایپ و ویرایش: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر زهره (لژیون اول)، همسفر مهناز رهجوی راهنما همسفر معصومه (لژیون دوم)

ارسال خبر: همسفر مریم مرزبان خبری

همسفران نمایندگی بیرجند

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .