English Version
English

گروه خانواده_ راهنما پرورنده خرد و روان رهجو می‌باشد

گروه خانواده_ راهنما پرورنده خرد و روان رهجو می‌باشد

خداوند در آغاز وحی به رسولش فرمود: بخوان به‌نام پروردگارت که انسان را از خونِ بسته‌ای آفرید. بخوان که پروردگارت از همه کریم‌تر است، همان که به‌وسیله قلم به انسان آن‌چه را نمی‌دانست آموخت.

خدا اولین آموزگار، طبق آیات فراوانی که در سوره های متعدد قرآن آمده است، خداوند خود را نخستین آموزگار بشر معرفی کرده که این آیات در سوره بقره و رحمن، علق، مائده، یوسف، نساء، کهف و انبیاء آمده است. ظاهر این آیات نشانگر آن است که خداوند معلم و آموزگار انبیاء و فرشتگان و بشر است.

نادان، انسانی است که هیچ نمی‌داند و خودش را علامه دهر می‌داند، همیشه کور، کر و لال است و فقط فرصت سوزی می‌کند و حسرت برای خود انباشته می‌نماید. دانا، انسانی است که با آگاهی از نداستن‌هایش در جستجوی دانش است، همیشه فرصت ساز و پیروز است. کسانی که می‌دانند، انجام می‌دهند و کسانی که می‌فهمند، آموزش می‌دهند. در کنگره ۶۰ چراغی است که به همه افرادش نور می‌دهد و نام آن راهنماست. راهنمای بزرگمان جناب مهندس حسین دژاکام که از بالینشان راهنماهایی به زایش رسیدند و پرورش یافتند. مهندس دژاکام با تجربیاتشان و با تابیدن نور الهی بر وجودشان، بهترین راهنما در کنگره ۶۰ هستند. انسان با اصوات می‌تواند مردم را به راه کج یا راه درست هدایت کند در صورتی که کسی به فکر انکار صدا نیفتد. پژواکِ صدای راهنما، برای یک رهجو راه گشاست. فایل‌های صوتی جناب مهندس‌ و استاد امین‌ طنین اندازِ رشد در جهان‌بینی ما می‌باشد.

راهنماها در مسیر آموزش‌ها و رهنمود‌های این بزرگواران  قدم بر می‌دارند و چیزی از دانش خود نمی‌دهند؛ بلکه باور و مهربانی و عشق خود را می‌بخشند. راهنما پَروَرَنده خرد و روان رهجو می‌باشد. هفته راهنما فرصتی است برای کسانی که حقانیت آموزش‌های کنگره برایشان روشن شده است و به این موضوع ایمان آورده‌اند تا بتوانند از راهنما‌های خود، به‌خاطر آموزشِ مطالب، قدردانی و تشکر نمایند. هفته راهنما بر تمامی راهنمایان  کنگره ۶۰ بخصوص راهنمایان  شعبه صفادشت در قسمت همسفران و مسافران تبریک و تهنیت باد.

نویسنده و عکس : همسفر الهام رهجوی راهنما همسفر ژیلا (لژیون اول)
ویراستاری و ارسال: همسفر زهره رهجوی راهنما همسفر  شهناز (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی صفا‌دشت

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .