English Version
English

سلاح راهنما در کنگره بر مبنای عشق و ایمان است

سلاح راهنما در کنگره بر مبنای عشق و ایمان است

راهنمای عزیز، استاد بزرگوار، تو را به چه مانند کنم. دل دریاییت لبریز از آرامش است، همچون کوه استوار از حوادث روزگار ایستاده‌ای و همچون ابر، باران پر شکوه معرفت را بر چمن‌های تاریکی وجودم فرو می‌ریزی. خورشید نگاهت گرمابخش وجود ما و حرارت کلبه سرد یأس و ناامیدی و ارمغان شور و شعف است. کلام روح بخش و دل‌نشین تو موسیقی دلنوازی است که بر گوش جان می‌نشیند و اهنگ زندگی را به شور در می آورد، دستهای روشنت سپیدی خود را از گل بوسه‌های گچ گرفته و شمع وجودت از نیروی ایمان و انسانیت شعله ور است. هفته راهنما گرامی باد.

سلام و عرض ادب خدمت عزیزان همیشه همراه سایت همسفران نمایندگی رضا مشهد، گفت‌وگویی داشتیم با راهنمایان عزیز لژیون اول و دوم نمایندگی رضا مشهد، شما را به خواندن این گفت‌وگو دعوت می‌کنیم و از شما همراهان همیشگی سایت همسفران نمایندگی رضا مشهد سپاس‌گزاریم.

در خدمت راهنمای لژیون اول همسفر گلثومه هستیم، پیرامون دستورجلسه هفته 《هفته راهنما》 گفت‌وگویی با ایشان و دو رهجوی ایشان داشتیم و خواستیم کمی از وقت گرانبهایشان را در اختیار ما بگذارند، شما را به خواندن این مصاحبه دل‌نشین دعوت می‌کنیم.

سلام و درود خدمت خانم گلثومه عزیز ضمن تبریک هفته راهنما و تشکر از قرار دادن وقت در اختیار گروه سایت، لطفا خودتان را به رسم کنگره۶۰ معرفی کنید.

سلام دوستان گلثومه هستم همسفر محمد، مسافر من با ۱۲ سال تخریب وارد کنگره شدند، آخرین آنتی‌ایکس مصرفی تریاک، ۱۱ ماه سفر کردیم به روش دی‌اس‌تی، راهنمای مسافرم آقا امیر، راهنمای خودم خانم محبوبه، الان هم ۳ سال و ۶ ماه رها هستیم. 

 دلیل عشق‌ورزیدن راهنما به رهجو و نیز بالعکس چیست؟ 

به نام خداوند عشق و محبت

در وهله اول خداوند را شاکر و سپاس‌گزار هستم که به من اجازه داد تا در جایگاه راهنمایی خدمت کنم و آموزش بگیرم.

اولین مشخصه و ویژگی راهنما، عشق و محبت او است. کسی که در جایگاه راهنمایی قرار می‌گیرد باید عشق و محبت بلاعوض نسبت به رهجوها و همه داشته باشد. مهم‌ترین دلیل عشق ورزیدن راهنما به نظر من این است که، من به عنوان یک رهجو از راهنمای خود آموزش‌های لازم، عشق و محبت را دریافت کردم و حالا که در جایگاه راهنمایی قرار گرفته‌ام باید این عشق و محبت را بلاعوض و بدون هیچ چشم‌داشتی به رهجوها انتقال دهم و این عشق و محبت ورزیدن قطعا یک برگشت متقابل خواهد داشت، اگر بر مبنای معرفت، دانش، عمل سالم، قوانین و اصول کنگره باشد. دلیل عشق ورزیدن رهجو به راهنما به نظر من همین است، چون عشق و محبت را از راهنما دریافت می‌کند، خود به خود جذب عشق و محبت راهنما می‌شود و در مقابل عشق و محبت او به راهنما ذره‌ذره بیشتر می‌شود و پیوند محبت بین راهنما و رهجو هر روز محکم‌تر می‌شود.

چه چیز راهنما را به ادامه راه خود در این مسیر دلگرم می‌کند؟ 

به نظر من آموزش‌هایی که دریافت می‌کنم، زیرا جایگاه راهنمایی پر از آموزش است و نکته دیگر حال خوش رهجو و رسیدن به رهایی است و تغییراتی که ذره‌ذره در رهجو اتفاق می‌افتد و آن حال خراب و ناامیدی تبدیل به یک انسان قوی و امیدوار می‌شود و باعث می‌شود محکم‌‌تر به مسیر ادامه دهد.

آیا وظیفه راهنما راضی نگه‌داشتن رهجو است؟

خیر، وظیفه من به عنوان راهنما این است که راه را نشان رهجو بدهم‌ و کمک کنم تا به حال خوش و رهایی برسد، چون اگر راهنما بخواهد رهجو را راضی نگه دارد دیگر به آن رهایی نمی‌رسد، گاهی قهر و سخت گرفتن لازم است تا رهجو به حال خوش برسد.

چه نکته‌ای در کنگره۶۰ نظر شما را بیشتر جلب کرد؟ 

محبت و آرامشی که در بدو ورود به کنگره آن را احساس کردم و باعث جذب من شد تا ماندگار شوم و خدا این توفیق را به من داد تا بتوانم در جایگاه راهنمایی خدمتی به خلق کنم.

لطفا خودتان را به رسم کنگره۶۰ معرفی کنید.

سلام دوستان فاطمه هستم همسفر رضا، مسافر من با بیش از بیست‌وسه سال تخریب وارد کنگره شد، مدت 13 ماه و 6 روز سفر کردیم به روش دی‌اس‌تی، داروی درمان شربتOt، با راهنمایی آقا امید از لژیون7 رضا و خانم گلثومه لژیون اول، ورزش در کنگره خودم ایروبیک مسافرم پیاده‌روی، الان هم به لطف خداوند و دستان پر مهر آقای مهندس پنجاه روز است که آزاد و رها هستیم.

راهنمای خود را در یک جمله توصیف کنید؟ 

راهنمای من کسی است که راه درست زندگی کردن را به من می‌آموزد.

چقدر برای راهنما و لژیون خود وقت می‌گذارید؟

از وقتی که وارد لژیون شدم سعی کردم که فرمان‌بردار باشم و به دستورات راهنمای خوبم احترام بگذارم، هر هفته یک سی‌دی را بنویسم و هفته‌ای دو تا سی‌دی را مشارکت کنم و در آزمون‌ها شرکت کنم.

انجام ندادن وظیفه باعث شده که به راهنما دروغ بگویید یا بهانه بیاورید؟

خیر، اگر مشکل داشتم با راهنما در میان گذاشتم و سعی کردم از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکنم.

وقتی از نگاه راهنما باعث خطا می‌شوید چه حسی به شما دست می‌دهد؟

احساس می‌کنم که به خوبی آموزش نگرفتم و وقت راهنما را هدر داده‌ام و یک صندلی را اشغال کرده‌ام.

لطفا خودتان را به رسم کنگره۶۰ معرفی کنید.

سلام دوستان زهرا هستم همسفر جواد، با بیش از بیست سال تخریب وارد کنگره شدیم، آخرین آنتی‌ایکس مصرفی پنج گرم شیره کشیدنی، یازده ماه به روش dst سفر کردیم، داروی درمان شربت ot، راهنمای مسافرم آقا محمود تلگردی، راهنمای خودم خانم گلثومه عزیز، ورزش مسافرم والیبال، خودم بدمینتون، الان هم به لطف خدا و دستان پرمهر جناب مهندس و استاد امین ۳ ماه و ۱۴ روز آزاد و رها هستیم. 

راهنمای خود را در یک جمله توصیف کنید.

سرمنشأ عشق، ایثار، نمایانگر راه رسیدن به آرامش، آسایش، نور امید در دل ناامیدی‌ها، تاریکی‌ها و همچون خورشیدی که با گرمای وجودش بر همه می‌تابد.

بزرگ‌ترین درسی که از راهنمای خود گرفتید چیست؟ 

همان‌طور که با ورود به کنگره و شرکت در جلسات عمومی و آموزش‌ها زندگی من تغییرکرد، وجود یک راهنما در کنار من یکی دیگر از این نعمت‌های کنگره بود و چراغی در ادامه مسیر راهم بود که با تکرار آموزش‌ها، با استفاده از تجربه‌ درس‌های زیادی از سرکار خانم گلثومه گرفتم که قابل شمارش نیست. اولین قدم اینکه بتوانم خود را دوست داشته باشم، صبر داشتن، بالا بردن نقطه تحمل در هر شرایطی، نداشتن توقع بی‌جا از دیگران، بخشش و خیلی چیزهای دیگر که امیدوارم بتوانم این‌‌ها را عملی و کاربردی کنم.  

یک رهجوی خوب علاوه بر کسب آموزش باید چه ویژگی دیگری داشته باشد؟ 

 همان‌طور که در حال یادگیری است آن‌ها را هم بتواند عملی و کاربردی کند چه در کنگره و چه خارج از آن و مثل عالم بی‌عمل نباشد. 

به نظر شما بزگترین کادو که یک رهجو می‌تواند به راهنمای خود هدیه کند چیست؟

همین که فرمان‌بردار باشد، دنبال چون و چرا نباشد و منیت خود را کنار بگذارد، بتواند به هرطریقی شده زحمت‌های راهنمای خود را جبران کند، با هرگونه خدمت کردن در کنگره و هر آنچه از آموزش‌های راهنما دریافت کرده بتواند آنها را کاربردی کند، چون دل راهنماها آنقدر بزرگ است که بدون هیچ چشم‌داشت از وقت و کار خود می‌گذرند تا بتوانند حتی یک نفس را از ضدارزش‌ها رها کنند. آرزوی سربلندی، پایداری و سلامتی برای راهنمایان کنگره۶۰ تمام شعب را دارم.

در خدمت راهنمای لژیون دوم همسفر زهرا هستیم، پیرامون دستورجلسه هفته 《هفته راهنما》 گفت‌وگویی با ایشان و دو رهجوی ایشان داشتیم و خواستیم کمی از وقت گرانبهایشان را در اختیار ما بگذارند، شما را به خواندن این مصاحبه دل‌نشین دعوت می‌کنیم.

سلام و درود خدمت خانم زهرا عزیز، ضمن تبریک هفته راهنما و تشکر از قرار دادن وقت در اختیار گروه سایت، لطفا خودتان را به رسم کنگره۶۰ معرفی کنید.

سلام دوستان زهرا هستم همسفر، مسافر من با تخریب بیش از ۱۰ سال وارد کنگره شدند، با آنتی‌ایکس شیره کشیدنی، ۱۱ ماه سفر کردند به روش دی‌اس‌تی، داروی درمان شربت اوتی، به راهنمایی آقای مهدی بافنده لژیون ۱۸ شعبه شفا، راهنمای خودم خانم معصومه لژیون ۹ شعبه شفا، الان هم به یاری خداوند و دستان پرمهر آقای مهندس رهایی ۳ سال و ۸ ماه، در ضمن سفر ویلیام هم به راهنمایی خانم جلالی، رهایی از نیکوتین ۲‌ سال و ۷ ماه. 

یک رهجو چگونه می‌تواند خود را به راهنما اثبات‌ کند؟

یک رهجو با فرمانبرداری، انجام دادن تکالیف، رعایت کردن حرمت‌ها و قوانین کنگره می‌تواند علاوه بر اثبات خود به کنگره، سفر خوبی نیز برای خود رقم بزند؛ چون ما در کنگره باید، ابتدا ندانی را بدانیم و همه دانشی که داریم پشت در کنگره بگذاریم و بعد وارد شده تا برای آموزش آماده شویم و به هدف خود که رهایی و آرامش است، برسیم.

رهجو برای پیشرفت صحیح در مسیر خود چه‌‌طور باید پیش برود؟

رهجو باید مسئولیت کارها و حال خراب خود را بر عهده بگیرد و در درمان مسافر دخالت نکند، همراه مسافر باشد و خود نیز در مسیر حرکت کند و برای بهبود حال خود آموزش‌پذیر باشد تا بتواند تخریب‌های خود را درمان کند.

عشقی که رهجو به راهنمای خود دارد و بالعکس را به چه چیز می‌توان تشبیه کرد؟ 

تنها پیوند محبت انسان‌ها را به هم متصل نگاه می‌دارد. سلاح راهنما در کنگره بر مبنای عشق و ایمان است و در ادامه این پیوند باعث وصل عزیزان تازه‌وارد به کنگره می‌شود. یک باغبان که با نهایت عشق گل‌ها را پرورش می‌دهد و خود نیز از تماشای گل‌های زیبا و خوشبو لذت می‌برد؛ راهنما نیز همین طور با عشق، ایمان و علم راستین کنگره در لژیون به پرورش رهجو می‌پردازد و محصولی که روزی بذر بوده و به امانت گرفته را بهتر تحویل کنگره می‌دهد و عشق بلاعوض حتماً بازخورد دارد و برای رسیدن به عشق واقعی باید عشق بلاعوض به مخلوقین را داشته باشیم. امیدوارم بر پایه معرفت، عدالت و عمل سالم در کنگره خدمت کنم و شاهد رشد و شکوفایی همه همسفران باشم.

آیا راهنما شدن در زندگی روزانه شما اختلال ایجاد نمی‌کند؟

مسلماً راهنما شدن وقت و انرژی زیادی می‌طلبد، اما عشق و محبتی که راهنما نسبت به رهجوها دارد خیلی از مسائل را آسان‌تر می‌کند. یک راهنما با 

اولویت‌بندی و مدیریت کردن کارها می‌تواند، در کنگره، زندگی و خانواده به اموراتش رسیدگی کند و این مسیر قطعاً باعث قوی‌تر شدن راهنما هم می‌شود.

لطفا خودتان را به رسم کنگره۶۰ معرفی کنید.

سلام دوستان زهرا هستم همسفر امیر، با ۲۵ سال تخریب وارد کنگره شدیم، ۱۵ ماه و ۱۰ روز سفر کردیم، روش درمان دی‌اس‌تی، داروی درمان شربت اوتی، راهنمای محترم مسافرم آقای ریخته‌گر، راهنمای محترم خودم خانم زهرا عربی عزیز، رشته ورزشی خودم والیبال، مسافرم کشتی و پیاده‌ روی، به لطف خدا و دستان پر محبت آقای مهندس به مدت ۶ ماه است که آزاد و رها هستیم.

راهنمای خود را در یک جمله توصیف کنید.

راهنما؛ نور امید من در سراسر زندگی.

با راهنمایی‌های درست و به جای خانم زهرا عزیز، مادر دومم از تاریکی‌ها بیرون آمده و به سمت نور در حرکت هستم و از ایشان سپاس‌گزارم. 

اضلاع مثلث یک رهجوی خوب چیست؟

صداقت، احترام، فرمانبرداری، انجام تکالیف، نوشتن سی‌دی و کاربردی نمودن آن‌ها.

به نظر شما مهم‌ترین و اولین وظیفه یک رهجو در قبال راهنما چیست؟ 

احترام گذاشتن، فرمانبردار بودن، چشم گفتن و انجام دادن تکالیف.

چه چیزی باعث بهانه در لژیون و انجام ندادن تکالیف می‌شود؟

معرکه‌گیری و حاشیه رفتن، درست سفر نکردن، منیت و ناامیدی

لطفاً خودتان را به رسم کنگره۶۰ معرفی کنید.

سلام‌ دوستان مرجان هستم‌ همسفر جلال. مدت تخریب ۲۰ سال، آنتی‌ایکس مصرفی شربت اپیوم، روش درمان دی اس تی، داروی درمان شربت اوتی، راهنمای مسافرم سفر اول آقای کریم خلیلی و سفر دوم آقای محسن بوستانی، راهنمای توانمند خودم خانم زهرا عربی، مدت رهایی ۵ ماه.

راهنمای خود را در یک جمله توصیف کنید.

زندگی بخشیدن به خورشیدی که در جانم بود.

آیا می‌توان جایگاه یک راهنما را با جایگاه یک دوست و رفیق یکی دید؟

خیر، راهنما مانند یک رب و نشان‌دهنده راه است و هیچ وقت جایگاهش با دوست یکی نیست بلکه بیشتر و بالاتر از آن است.

هدف شما به عنوان یک رهجو از آمدن به کنگره چیست؟

آموختن علم زندگی، یعنی همان قوانین درست زندگی کردن و کاربردی کردن آن‌ها در زندگی‌.

اگر نگاهی به گذشته داشته باشید، آیا پیشرفت و تغییراتی داشته‌اید؟

بله صد در صد، البته من بیشتر وقت‌ها به گذشته خود نگاه می‌کنم و می‌بینم که با علم کنگره توانسته‌ام زندگی خود را هم از نظر روابط اجتماعی و هم اقتصادی مدیریت کنم و خداوند را بابت این مکان مقدس هزاران بار شاکر هستم.

تنظیم و ارسال مطلب: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر گلثومه (لژیون اول)

همسفران نمایندگی رضا مشهد 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .