English Version
English

راهنما، راه را نشان می‌دهد.

راهنما، راه را نشان می‌دهد.

کامل‌ترین برداشت از مفهوم راهنمایی در خود واژه راهنما نهفته است.
راهنمایی؛ یعنی نشان دادن راه به افرادی که خواستار کمک و راهنمایی با انتقال اطلاعات، دانش و آگاهی با صبر و استقامت و آرامش در صراط مستقیم است.
در کنگره ۶٠، تنها استاد راهنما با شال بنفش (ارغوانی) آقای مهندس هستند. در مراتب بعد، راهنمایان شال آبی، شال نارنجی و راهنمایان تازه‌واردین با شال سبز (مغز پسته‌ای) هستند. این افراد در گذشته، مصرف‌کننده بودند که بعد از ورود به کنگره، انتخاب راهنما و دریافت آموزش‌های لازم با روش DST و شربت OT در طول ١٠ الی ١١ ماه سفر کردند و به درمان قطعی اعتیاد رسیده‌اند. در ادامه در آزمون راهنمایی در دو مرحله جهان‌بینی و فنی، شرکت و نمره قبولی کسب نموده‌اند. پس از گذراندن دوره کارورزی و با تأیید آقای مهندس، موفق شده‌اند شال راهنمایی را از دستان پر مهر ایشان دریافت نمایند.
اساس کار راهنمایان کنگره بر مبنای محبت، عقل و ایمان است. این افراد بدون دریافت هیچ‌گونه مزدی و بدون کوچک‌ترین چشم‌داشت؛ عاشقانه و خالصانه خدمت می‌کنند تا بتوانند انسان‌های دربند اعتیاد و افرادی که در ظلمت و تاریکی‌ها فرو رفته‌اند را به طرف نور و روشنایی هدایت کنند و به انسان‌های آزاد و رها تبدیل نمایند.
عاشق را حساب با عشق است و با معشوق چه حساب دارد. راهنما در کنگره، عشق را یاد گرفته است و یاد می‌دهد عشقی را که آغاز، پایان و حد و مرزی برایش نیست. هرچه بیشتر عشق می‌ورزد و خدمت می‌کند؛ بیشتر دریافت می‌کند، شاداب و پر انرژی شده و به آرامش می‌رسد؛ مانند خورشید که نورش را بلاعوض به هستی می‌تاباند و هیچ انتظاری ندارد.
زمانی که ما از این جهان می‌رویم، نمی‌توانیم چیزی با خود ببریم. تنها چیزی که همراه ما خواهد ماند دانش ما است؛ بنابراین باید دانش خود را به دیگران انتقال دهیم و به آن‌ها کمک کنیم. کار راهنمایان کنگره ۶۰ از این قضیه مستثنا نیست.
هدف آقای مهندس فقط درمان اعتیاد نیست؛ بلکه پرورش استاد و انسان‌هایی با توانایی بالا، اطلاعات و دانش مضاعف است که بتوانند این دانش را به سایر نقاط و مناطق گسترش دهند.
در این هفته باید هر شخصی به اندازه توان خود با یک پاکت و یک دلنوشته از راهنمای خود به خاطر تمام لحظات (غم و شادی) که در کنار او بوده، تشکر و قدردانی نماید. قدردانی از راهنما؛ یکی از نشانه‌های کاربردی کردن آموزش‌های کنگره است.
در آخر، این هفته زیبا و باشکوه را خدمت آقای مهندس، خانواده محترمشان و تمام راهنمایان کنگره ۶٠ تبریک عرض می‌کنم.


نویسنده: همسفر منیژه راهنمای تازه‌واردین
تنظیم و ارسال: همسفر زینب رهجوی راهنما همسفر بنفشه (لژیون یکم)
همسفران نمایندگی خواجو

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .