English Version
English

ناامیدی بزرگترین دشمن انسان است

ناامیدی بزرگترین دشمن انسان است

جلسه دهم از دور نهم از سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره 60 ویژه مسافران و همسفران نمایندگی وکیلی با استادی راهنما مسافر قاسم، نگهبانی مسافر حسین و دبیری مسافر مهدی بادستور جلسه " وادی دوم و تاثیر آن روی من" در روز پنجشنبه مورخه 6 اردبیهشت ماه 1403 راس ساعت 16 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد :
قبل از هرچیز از نگهبان محترم سپاسگزارم برای انتخاب در این جایگاه خدمتی.
برای درک بهتر دستورجلسه هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد، هیچ کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم باید یه برگشتی بزنیم به وادی اول.
روزی جوانی به من گفت اگر بتوانی فقط همین وادی که می‌گوید با تفکر ساختارها آغاز می‌گردد را یادبگیری، متوجه بشوی و کابردیش بکنی خیلی توی زندگی جلو هستی.
اولین چیزی که باید روی آن تفکر کنیم و خیلی مهم است این است که ما چه می‌خواهیم و به چه چیزی باید دست یابیم و به کجا باید برسیم.
من افراد جوانی را دیدم که با اینکه چهار ستون بدنشان کاملا سالم است و عارضه ای ندارند ولی می‌گویند من برای چه بوجود آمده‌ام اصلأ من چه فایده‌ای دارم و دلیل آن ناامیدی است. ناامیدی بزرگترین دشمن انسان در زندگی‌ست.
ما با آموزش‌هایی که در کنگره ۶۰ می‌آموزیم می‌دانیم که انسان دارای چنان قدرتی هست که می‌تواند کوه را جابه‌جا کند مشروط به آن‌که خواسته داشته باشد.
بعضی‌ها فکر می‌کنند فقط برای خوشی کردن و لذت بردن بدنیا آمده‌اند در حالی که اصلاً اینطوری نیست. انسان‌های بزرگ در طول تاریخ عمر خيلی طولانی نداشته‌اند اما در همان زمان کوتاه کارهای بزرگی انجام دادند مانند خانم میرزاخانی با طول عمر حدود 30 سال انقلابی در ریاضیات ایجاد کرد.
به قول آقای مهندس ما نیامده‌ایم که مواد مخدر و الکل مصرف کنیم و همواره در حالت نشئگی به سر ببریم بلکه وظایف و مسئولیت‌هایی داریم که باید درست انجامشان بدهیم.
یکی از مسئولیت‌های ما درست سفر کردن است اگر ما به قوانين کنگره احترام بگذاریم و خواسته‌های راهنمایان را اجرا کنیم حتماً به هدفمان می‌رسیم.
داستانی هست در مورد سه پسر که یکیشون همیشه راست می‌گفت یکیشون همیشه دروغ می‌گفت اما سومی هم راست هم دروغ می‌گفت من در کنگره دارم همین داستان را می‌بینم بعضی‌ها درست سفر می‌کنند بعضی‌ها هم می‌دانیم که سفرشان خراب است و امیدواریم که سرشان به سنگ بخورد و برگردند اما کسانی هستند که هم مواد مصرف می‌کنند و هم دارو می‌خورند این‌ها از همه بدترند و هرچه که با آن‌ها صحبت می‌کنیم انگار نه انگار.
آقای مهندس در جلسه روز چهارشنبه فرمودند بیشتر از 5 دقیقه صحبت نکنید بنابراین سعی می‌کنیم ادامه ندهیم و از مشارکت دوستان استفاده کنیم

نمایندگی وکیلی در این روز میزبان معاون فرماندار شهرستان تفت نیز بود. از ایشان بابت حضور در این محل نمایندگی تشکر می‌نماییم.

خلاصه نویسی مسافر علی لژیون هفتم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .