English Version
English

وادی دوم و تاثیر آن روی من

وادی دوم و تاثیر آن روی من

به نام قدرت مطلق الله
سیزدهمین جلسه از دور پنجم سری کارگاههای آموزشی عمومی کنگره ۶۰نمایندگی بروجرد ویژه مسافران و همسفران با استادی راهنمای محترم مسافر سعید و نگهبانی مسافر رحیم و دبیری مسافر مصطفی با دستور جلسه؛وادی دوم و تاثیر آن روی من. روز پنجشنبه در ۶ اردیبهشت۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد
خداوند را شکر می‌کنم که یک بار دیگر توفیق شد ، تا بتوانم این جایگاه را تجربه کنم . خیلی خوشحال هستم که در این جایگاه نشستم و دارم از شما دوستان آموزش می‌گیرم . در مورد وادی دوم دو جلسه قبل بچه‌ها تمام و کمال در موردش صحبت کردند .
یک چیزی که هست همه ما از طبیعت الگوبرداری می‌کنیم ، چون خود ما جزئی از این طبیعت یا از این سیستم هستیم . شما هر طرف از طبیعت را نگاه بکنید ، می‌بینید یک هدف یا کاری را برآورده می‌کنند و جالب این است بدون اینکه کسی از آن بازخواست یا از آن پیگیری بکند ، کار و هدف خودش را انجام می دهد . به عنوان مثال یک درخت گردو بدون اینکه ما بخواهیم هزینه زیادی برای آن بکنیم ، چند برابر آن خیری که ما به آن می‌رسانیم به ما خیر می‌رساند و کارش را به خوبی انجام می‌دهد . ولی در مقابل آن موجوداتی هستند مثل حشرات موذی ، میکروب‌ها که برای ما خوب نیستند ، ولی آنها هم جالب است که کار و هدف خودشان که تخریب است را انجام می‌دهند . شما یک پشه را در نظر بگیرید تمام توانش را شب و روز می‌گذارد که مریضی را پخش کند .  این را می‌خواهم بگویم باز هنوز آن هم یک هدفی و یک علت وجودی یا حالا هرچی که اسمش را می‌شود بگذاریم ، هست . حتی آن هم که منفی است یک هدف یا نقشه راهی در درونش هست و بر مبنای آن کارش را می‌خواهد انجام بدهد . ولی انسان  به واسطه قدرت اختیاری که دارد ، همیشه سر دوراهی قرار می‌گیرد ، می‌تواند بسازد یا می‌تواند خراب کند آن دیگر اختیار با خودش است و این اختیار کار آدم را سخت می‌کند . یک شرایطی مثل اعتیاد اگر باشد یا شکست و گرفتاری باشد این‌ها همه با هم جمع می‌شود و انسان دچار یک اشتباهی می‌شود که فکر می‌کند همه چیز بیخودی است یا زندگی اصلاً بیخودی است یا هرچی که می‌دویم ، بیخودی است اینجا است که آدم نمی‌داند که بسازد یا خراب بکند . یا اصلاً هیچ کاری نباید بکند . شما اگر آن هدفی که به خاطر آن آمدید و وظیفه‌ای که به خاطر آن ساخته شده‌اید و آن چیزی که نقشه درونی شما است ، اگر در جهت آن حرکت بکنید ، احساس و حال خوب به شما دست می‌دهد و سیستم شبه افیونی شما کار خودش را به خوبی انجام می‌دهد ، آرامش و آسایش دارید ، به آدم‌ها راحت ارتباط برقرار می‌کنید خلاصه اوضاع خوب و در امن و امان است . ولی برعکس آن اگر کاری را انجام بدهید که با آن همخوانی نداشته باشید ، روزگار سخت می‌شود ، خیلی زندگی سخت می‌شود با همه درگیر می‌شوید . یک چیزی که مواد مخدر دارد و آدم را به اشتباه می‌اندازد این است آن سیستمی که قرار است با انجام کارهای درست و حرکت در مسیر درست تولید بکند ، با مواد این کار را انجام می‌دهد آدم احساس می‌کند که در درست‌ترین جایی که باید قرار بگیرد ، قرار گرفته است . انگار همه چیز جای خودش است ، انگار همه چیز خوب است و توی جایگاه نهایی خودش قرار گرفته است . ولی در مرور زمان می‌فهمد که این خبرها نیست .
کاری که ما در کنگره انجام می‌دهیم این است که این سیستم دوباره بازسازی می‌شود . تمام این جهان‌بینی ، آموزش و خدمت ، همه برای این است که در مسیری که حرکت می‌کنیم ، حالمان بهتر شود .
مدتی است که کار زمین را بچه ها شروع کردند و خدا قوت میگویم به یک سری از بچه ها که خیلی کمک می کنند . یک مسئله ای که است ما هم باید بدانیم که سهم ما از این داستان چی است ؟ آیا تو این موضوع علاوه بر درمانمان ، هدف ما چی است و ما چه سهمی داریم؟ آیا حرکت کردن در این مسیر حالمان بهتر می شود یا نمی شود ؟ به نظر من یک اتفاق خوبی افتاده و یک فرصتی است که فراهم شده است و هر کس می تواند به توان خودش در این کار سهیم باشیم و همه ما در این کار مسئول هستیم . جناب مهندس می فرماید ؛ خدمتی که می کنیم خیلی مهم است که بدون چشم داشتی باشد.
از اینکه به صحبت های من گوش دادید سپاسگزارم.

تایپ و تنظیم؛مسافر حسن 

عکس؛مسافر رضا 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .