English Version
English

راهنما نماد عشق و محبت

راهنما نماد عشق و محبت

اولین جلسه از دوره چهل و دوم کارگاه‌های آموزشی عمومی  کنگره ۶۰، ویژه مسافران  و همسفران؛ با استادی راهنمای محترم مسافر محسن، نگهبانی مسافر مجتبی و دبیری مسافر مرتضی با دستور جلسه " هفته راهنما "شنبه 8 اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.


سخنان استاد
خداوند را شاکرم که در این جایگاه قرار گرفتم تا بتوانم خدمت کنم. در ابتدا هفته راهنما را خدمت تمام رهنمایان مسافر و همسفر در کنگره60 تبریک عرض می‌نمایم. درواقع، راهنمایان مسافر از جنس خود مسافران و راهنمای همسفران از جنس همسفران هستند که تخریب‌ها و تاریکی‌ها را تجربه کرده و توانسته‌اند پس از گذراندن سفر اول و رسیدن به رهایی، خدمت‌های مختلفی را تجربه کرده و پس از قبولی در آزمون راهنمایی، شروع به خدمت در این جایگاه و کمک به افرادی که هم درد خودشان هستند، نموده‌اند. تنها، کسی می‌تواند به یک مسافر یا همسفر کمک کند که تمام درد و رنج های او را درک کند. کشورهای پیشرفته دنیا، پزشکان و روان‌پزشک‌ها، در رابطه با درمان اعتیاد، در نقطه صفر قرار دارند؛ اما کنگره60 با کمک راهنماهای آموزش‌دیده که زمانی خود یک مصرف‌کننده بوده‌اند، توانسته است به درمان اعتیاد دست یابد.

اگر کمپ‌های ترک اعتیاد را در نظر بگیریم، در کنار تمام بدرفتاری‌ها و برخوردهای نامناسبی که صورت می‌پذیرد، مبالغ زیادی نیز باید پرداخت شود درصورتی‌که هیچ‌گونه درمانی انجام‌نشده و به همین دلیل، شخص پس از پایان دوره، مجدداً به مصرف مواد بازخواهد گشت؛ اما راهنمایان در کنگره60، با عشق و محبت و هیچ‌گونه چشم‌داشتی از زمان خود می‌گذرد تا بتواند به افراد خواهان رهایی یاری برساند. همان‌گونه که در کنگره آموخته‌ایم باید قدردان کسانی باشیم که به ما خدمت می‌کنند، در این هفته نیز از راهنماهای عزیز با پاکت، قدردانی و سپاسگزاری می‌کنیم. کسی که می‌خواهد به خواسته‌هایی که دارد از طرف خداوند و هستی، پاسخ داده شود باید قدردان نعمت‌هایی که در اختیارمان قرار داده‌شده باشیم. امیدوارم جشن راهنما را با بهترین و شایسته‌ترین شکل در نمایندگی خود برگزار نماییم؛ البته مهم نیست با چه مبلغی و به چه میزانی قدردانی کنیم؛ بلکه  می‌توان با یک دل نوشته زیبا و به‌اندازه توانمان در این جشن شرکت نماییم تا نشان دهیم که قدردان زحمات این عزیزان هستیم.

تایپ و ویرایش: مسافر مهدی

عکس و ارسال: مسافر منصور

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .