English Version
English

راهنمایی یعنی عاشق بودن، عاشق خدمت کردن، عاشق اینکه یک نفر را از تاریکی اعتیاد خارج کند

راهنمایی یعنی عاشق بودن، عاشق خدمت کردن، عاشق اینکه یک نفر را از تاریکی اعتیاد خارج کند

سلام دوستان علی هستم یک مسافر.
هفته راهنما را به بنیان کنگره ۶۰ آقای مهندس و کلیه راهنمایان کنگره تبریک عرض می‌نمایم. کلمه راهنما در لغت به معنای کسی است که راه را نشان می‌دهد. راهنما کسی است که خودش راهی را طی نموده، آموزش‌های لازم را دیده، علم آن را فرا گرفته و اکنون در جایگاه استادی و راهنمایی قرار گرفته است. در کنگره ۶۰ یک راهنما، اعتیاد و تاریکی‌های آن را تجربه کرده و به درمان رسیده است و با استفاده از آموزش‌های لازم و فراگیری جهان‌بینی و تجربه‌ای که با خدمت در جایگاه‌های خدمتی انجام داده به این جایگاه رسیده است. جایگاه راهنمایی در کنگره جایگاه مقدسی است، زیرا یک راهنما در کنگره با سلاح عشق، ایمان، عقل و بدون هیچ چشم داشتی به دیگرانی که در تاریکی اعتیاد هستند خدمت می‌کند، خدمتی بدون منت و فقط و فقط از روی عشق و محبت.
راهنمایی یعنی عاشق بودن، عاشق خدمت کردن، عاشق اینکه یک نفر را از تاریکی اعتیاد خارج کند، و راهنما این کار را با تمام وجودش انجام می‌دهد. برای کسانی که خارج از کنگره هستند باورش سخت است که ببینند یک شخص بدون دریافت هیچ هزینه‌ای، ساعت‌ها، روزها و ماه‌ها به دیگران خدمت کند، حتی تمامی هزینه‌های ایاب و ذهاب بر عهده خودش می‌باشد، و علاوه بر این‌ها از کمک مالی به کنگره نیز دریغ  نمی‌کند. اگر دقت کنیم می‌بینیم که سر و کله زدن با یک مصرف کننده مواد مخدر و قرص‌های روان‌گردان، بسیار سخت و کار هر کسی نیست. راهنما با صبر و حوصله‌ای که آن هم ناشی از آموزش‌های کنگره می‌باشد افراد بیمار مواد مخدر را هدایت می‌کند و آموزش‌های لازم را به او انتقال می‌دهد. راهنما در جایگاه یک معلم یا استاد به شاگردانش آموزش می‌دهد، با آنها طرح دوستی ندارد و از آن‌ها در جهت منافع خودش استفاده نمی‌کند.

بنابراین راهنما باید برای دیگران یک الگو باشد، الگویی بدون نقص، راهنما باید ارزش جایگاه خودش را بداند و از اصول و حرمت‌های کنگره پیروی کند تا بتواند دیگران را از تاریکی و ظلمت اعتیاد خارج کند. اگر راهنمایی، از اصول کنگره پیروی نکند مثال؛ پر کاهی است که در گردبادی قرار گرفته و از آن به بیرون پرتاب می‌شود. آقای مهندس در کنگره یک هفته را بنام هفته راهنما نام‌ گزاری کرده‌اند، در این هفته باید به بهترین شکل از راهنمایان خودمان تقدیر و تشکر به عمل آوریم، قدردان زحمات این عزیزان باشیم و همیشه آنها را محترم بداریم. همین‌طور از راهنمایانی که در گذشته برای کنگره زحمت زیادی کشیده‌اند تشکر کنیم. در آخر از واحد سایت نمایندگی خواجو که این فرصت را در اختیار من گذاشتند تشکر می‌کنم.

تنظیم و ارسال: مسافر مصطفی

نمایندگی خواجو

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .