English Version
English

راهنمایان چراغ راه درمان هستند

راهنمایان چراغ راه درمان هستند

هشمین جلسه از دوره هشتم کارگاهای آموزشی عمومی کنگره 60 نمایندگی باغستان کرج با استادی راهنمای محترم مسافر رضا نگهبانی مسافر فرشید و دبیری مسافر علی رضا با دستور جلسه «هفته راهنما» شنبه 8 اردیبهشت 1403 ساعت 17 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد :

سلام دوستان مرتضی هستم یک مسافر، خدا را شکر می‌کنم بار دیگر در این جایگاه قرار گرفتم تا خدمت کنم. امروز چه روز خوبی و آغاز هفته جشن راهنما و فرصت مناسب برای شکر گذاری از نعمت‌های کنگره که همانند اقیانوس است و در این راه حال خوب ما اعضا بستگی به همت ما دارد که از این اقیانوس چقدر برداشت می‌کنیم و آن بند عشقی که بین ما و قدرت مطلق را بتوانیم برقرار کنیم که در این مسیر بتوانیم خدمتگزار باقی بمانیم.

دستور جلسه این هفته راهنما است، بنده هم در رأس به جناب مهندس و خانواده محترمشان و تمامی راهنمایان کنگره 60 بخصوص راهنمایان شعبه باغستان و همچنین راهنمای خودم آقای علیرضا فدایی تبریک می‌گویم، سپاسگزار خداوند هستم که بعد از یکسری از تاریکی‌ها خداوند مسیری را برای بنده آشکار کرد تا بتوانم از بند اعتیاد رها شوم و هم بتوانم در این مسیر خدمتگزار باشم، در مسئله اعتیاد دو گروه صاحب‌نظر هستند، یکی کسانی که متخصص، دکترها و روانشناسان هستند و گروه دیگر همانند کنگره 60 خودجوش هستند که فردی به رهایی از بند اعتیاد می‌رسد و تجربه خودش را به دیگران انتقال می‌دهد.

در کنگره 60 به این صورت نیست باید چندین فیلتر و مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارد که به جایگاه و مقام راهنمایی برسد، در مرحله اول باید از بند اعتیاد رها یابد مرحله دوم رهایی از بند نیکوتین یا همان سیگار است و مرحله سوم قبولی در آزمون جهان‌بینی و فنی کنگره 60 است و بعدازاین مراحل باید در حضور بنیان کنگره60 سوگند یاد کنید که حافظ حرمت و قوانین کنگره60 و عملکردتان در صراط مستقیم باشد. بعد اجرای وادی هشتم و بستن پیمان و امسال هم قانون قد و وزن هم به این مراحل اضافه شده است که باید یک الگوی بی‌نقص باشیم برای تمام اعضاء، در  مقوله  روانشناسی، پزشکی و  متخصصین  ما کم‌وبیش به آن‌ها رجوع کرده‌ایم ،  نقطه کوری که وجود داشت این بود که آن‌ها آشنایی کافی نسبت به بیماری اعتیاد و شناخت انسان نداشته‌اند، فقط در مسئله ریز جزئیات مواد مخدر آگاهی داشتند به‌طور مثال حشیش را بانام  تی اچ سی و مواد تشکیل‌دهنده و عملکرد آن  بر روی فیزیک انسان را می‌دانستند.

خوشبختانه اعتیاد در کنگره 60 کاملاً حل‌شده، درمان شده و کاملاً مشخص‌شده است، طول درمان حداقل ده ماه و حداکثر دوازده ماه است، اعتیاد را برای ما شکافته شد و شناختش آسان شد اعتیاد از ترکیب انسان و مواد مخدر حاصل می‌شود و انسان علاوه بر صور آشکار صور پنهان هم نیز دارد و یک راهنما باید از تمامی این مسائل شناخت اجمالی داشته باشد تا بتواند یک مصرف‌کننده را درمان کند. درمان مصرف‌کننده و همسفر یک مصرف‌کننده خودش یک هنر است، یک هنری که نوت و فرمولی ندارد به خلاقیت و شناخت راهنما بستگی دارد هر انسان برای خودش یک نوت و خصوصیتی دارد هر انسانی با مشکلات که دارد وارد لژیون می‌شود و اصلاً با شخص دیگری  مشترک نیست،  این قدرت راهنما از کجا می‌آید؟ در جایی از پیام سفر اول می‌گوید از بندی که آزاد شده‌ای  سرمست نباش و اگر سفر را به‌درستی طی کرده باشی بند عشقی بین تو و خداوند به وجود می‌آید.

این عشق است که باعث می‌شود که در این شرایط خاص اجتماعی یک راهنما در هفته سه الی پنج روز وقت صرف کند و این بند عشق است، جایگاه و منزلت راهنما است. این جایگاه نیازمند تشکر و شکرگزاری از خداوند است و شاکر هستم و ما اعضای کنگره 60 باید قدردان راهنماهای عزیز و گرامی باشیم و از آن‌ها به هر نحوی که می‌توانیم تشکر کنیم، امیدوارم جشن خوبی را بتوانیم برگزار کنیم، خیلی ممنون که به صحبت‌های من توجه کردید.تایپ : همسفر علی لژیون یکم 

تنظیم وارائه : مرزبان خبری مسافر رضا 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .