English Version
English

جایگاه راهنما ترکیبی از عناصر رهایی، علم و عشق است

جایگاه راهنما ترکیبی از عناصر رهایی، علم و عشق است

جلسه نهم از دوره سوم کارگاه‌های آموزشی مجازی همسفران کنگره۶۰ نمایندگی اما‌م‌قلی‌خان، با استادی  راهنما تازه واردین همسفر خدیجه با دستورجلسه «هفته راهنما» در روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان خدیجه هستم یک همسفر، در ابتدا هفته راهنما را به معلم بزرگوارمان جناب مهندس دژاکام و تمام راهنمایان و خانواده بزرگ کنگره ۶۰ تبریک عرض می‌گویم. اگر درباره واژه راهنما بخواهم صحبت کنم، راهنما به معنی کسی است که راه را بلد است یا می‌توان به‌عنوان رب یا مربی نیز از او نام برد؛ زمان و انرژی زیادی باید صرف شود تا یک شخص به جایگاه راهنمایی برسد.
در کنگره ۶۰ کسانی هستند که در سطوح مختلف به ما خدمت می‌کنند که یکی از این سطوح راهنما است و آموخته‌ایم هرکسی که لطف یا خدمتی در حق ما کرد باید از آن سپاسگزاری کنیم و این روز هم برای همین است که ما از این اشخاص تشکر و قدردانی کنیم، برای اینکه یادمان نرود که روزی در چه وضعیتی بودیم و چه کسی ما را از آن منجلاب بیرون کشید و خوش به سعادت انسان‌هایی که شکرگزاری را یاد گرفتند و شکرگزاری در زندگی‌شان جایگاه خاصی پیداکرده است زیرا اگر تشکر کردن را یاد نگرفته باشیم و از تمام عواملی که در این دنیا دست‌به‌دست هم دادند که ما زندگی کنیم، تشکر نکنیم روزگارمان سیاه است؛ ما باید یاد بگیریم از انسان‌هایی که در اطرافمان هستند تشکر کنیم اگر آموختیم که از راهنمایمان تشکر کنیم، می‌آموزیم از پدر و مادرمان هم تشکر کنیم و یاد می‌گیریم از هر انسانی که در زندگی‌مان به ما خدمت و کمک می‌کند تشکر کنیم.
وقتی این حس را درک کردیم و مسئله را فهمیدیم آن‌وقت اتفاقاتی در زندگی ما می‌افتد و روزگار با ما جور دیگری برخورد می‌کند اگر سپاسگزار باشیم و کارمان را درست انجام دهیم، خداوند و روزگار و هستی هر چیزی را که بخواهیم به ما می‌دهد ولی اگر ناسپاس باشیم خداوند هم با ما همان رفتاری را می‌کند که آن رئیس یا کارمند ناسپاس می‌کند.
اگر یک معلم یا استادی را در یک دانشگاه یا مدرسه‌ای در نظر بگیریم این شخص برای قرار دادن اطلاعاتش در اختیار دیگران ماهیانه مبلغی به او پرداخت می‌شود ولی در کنگره ۶۰ این‌گونه نیست و راهنمایان در قبال کاری که انجام می‌دهند هیچ‌گونه پولی را دریافت نمی‌کنند و این کار را با عشق و به‌طور رایگان انجام می‌دهند.
جایگاه راهنما در کنگره ۶۰ را در هیچ سازمانی نمی‌توان پیدا کرد، راهنما باید استقامت و پایداری را در خودش داشته باشد و این خود شخص است که با خواست خودش به چنین جایگاهی می‌رسد؛ جایگاه راهنما ترکیبی از عناصر رهایی، علم و عشق یا همان مثلث عشق، عقل و ایمان است  که اساس کار کنگره می باشد. کسانی که از راه دور شاهد فعالیت کنگره ۶۰ و راهنمایان کنگره ۶۰ می‌باشند باور این موضوع برایشان سخت است، مگر می‌توان بدون دریافت هرگونه مزد مادی ساعت‌ها، روزها و ماه‌ها و سال‌ها خدمت کرد؟! آری بادید حسابگرانه، این عمل دیوانگی است و مفهومی ندارد اما بادید عاشقانه، عاقلانه این حرکت مفهومی دیگر دارد. مفهومی که باورش کار هر کس نیست مگر معنای آن بداند؛ راهنمایان کنگره ۶۰ آموزش می‌بینند و آموزش می‌دهند و خدمت می‌کنند، آن‌ها عاشقانه و بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی خدمت می‌کنند و می‌خواهند چیزی را که خودشان دریافت کرده‌اند به بقیه هم بدهند.
معلمی شغل بسیار محترم و مهمی است و این معلمین هستند که آینده را برای نسل‌های آینده ترسیم می‌نمایند. راهنما هم مانند یک معلم عمل می‌کند و اگر خوب دقت کنیم، می‌بینیم که حضور و فعالیت در حوزه اعتیاد و مواد مخدر و سروکار داشتن با مصرف‌کنندگان مواد مخدر و تلاش در جهت رهایی آنان کار ساده‌ای نیست یا به تعبیر دیگر کار، هرکسی نیست اما راهنمایان کنگره ۶۰ به سلاح‌هایی مجهز هستند که با کمک آن‌ها می‌توانند به‌راحتی در این حوزه فعالیت کنند و کوچک‌ترین تأثیرپذیری نداشته باشد بلکه تأثیرگذار هم باشند و این سلاح همان عشق، عقل و ایمان و سیستم ایکس است که به‌طور کامل به تعادل رسیده است بنابراین درب ورودی تشکر و شکرگزاری از باری‌تعالی تشکر و قدردانی از انسان‌ها است.
در پایان صحبت‌های خودم را با چند بیت از شعر به پایان می‌رسانم.
نه هرکه چهره برافروخت دلبری داند  /  نه هر که آینه سازد سکندری داند  /  هزار نکته باریک‌تر ز مو اینجاست /  نه هر که سر بتراشد قلندری داند  /  غلام همت آن رند عافیت سوزم / که در گداصفتی کیمیاگری داند.

نویسنده: راهنما تازه واردین همسفر خدیجه

عکاس خبری: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر سحر( لژیون هشتم)

ویراستاری و ارسال : همسفر مهلا رهجوی راهنما همسفر فاطمه( لژیون ششم)

همسفران نمایندگی امام قلی‌خان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .