English Version
English

راهنمایی و خدمت به خلق، بالاترین لطف خداوند به انسان است

راهنمایی و خدمت به خلق، بالاترین لطف خداوند به انسان است

به نام قدرت مطلق الله

به نام خداوند جان آفرین، حکیم سخن در زبان آفرین. به‌راستی آن کیست که کلمات را در ذهن ما و سخن را بر زبان ما جاری می‌کند. باید دانست که منشأ هر چیزی از کجاست تا درک و دریافت بهتری از آن موضوع داشته باشیم تا بهترین استفاده را بکنیم.

نخل زبان را رطب نوش داد   دُر سخن را صدف گوش داد

هفته راهنما بر همه راهنمایان کنگره 60 مبارک. برای لذت بردن از زندگی باید دیده شویم، ما از محبت دیگران انرژی می‌گیریم، این انرژی کمک می‌کند تا سختی‌ها را تحمل کنیم و مشکلات را حل نماییم. در کنگره به تمامی نیازهای انسان برای تعالی و برخوردار بودن از زندگی توجه شده و می‌شود. همین موضوع بیانگر علم بالای کنگره و دید وسیع و بزرگ آقای مهندس دژاکام و همچنین استاد امین است. بالاترین علم، علم درست زندگی کردن است.

هفته راهنما برای همین تعیین شده تا کسانی که در حال انجام وظیفه و کمک به همنوعان خود هستند، با این جشن از ادامه مسیر لذت ببرند و بدانند که دیده می‌شوند. این هفته برای من پیام دیگری نیز دارد که بدانم همه مرا می‌بینند پس به جای خدمت، خیانت نکنم زیرا دیده می‌شوم. خودم را سرور و رئیس دیگران ندانم چون همه درحال تماشای من هستند. از جایگاه و موقعیت خود به نفع خودم استفاده نکنم، حواسم باشد که همه تمامی حرکات من را زیر نظر دارند. همین باعث می‌شود نقش خود را به بهترین شکل بازی کنم.

راهنما با کمک به دیگران آموزش می‌گیرد، با آموزش گرفتن می‌تواند به دیگران و خودش بهتر کمک کند و این چرخه ادامه دارد. من بعد از چند سال خدمت در کنگره 60 متوجه شدم که نیاز من برای خدمت به دیگران، هزاران برابر بیشتر از کسانی است که در حال دریافت کمک هستند. اگر درختی میوه بدهد و میوه‌هایش شیرین و مرغوب باشد، باغبان از آن درخت محافظت می‌کند و به آن بیشتر رسیدگی می‌کند اما درختی که محصولی ندارد یا اگر هم دارد کم، تلخ یا نامرغوب باشد، باغبان به فکر اصلاح آن درخت می‌افتد و اگر اصلاح نشود آن درخت را می‌بُرد و جای آن درخت بهتری می‌کارد. در نتیجه میوه‌های درخت تعیین کننده ثبات و آرامش درخت است. رهجویان من ضامن آرامش و آسایش من هستند. من سپاسگزار حضورشان هستم چون آن‌ها باعث می‌شوند، باغبان از من محافظت کند. بالاترین لطف خداوند به بنده‌اش این است که اجازه خدمت به انسان‌ها را بدهد. خدا را سپاسگزارم که خدمتگزار هستم. کسی مرد تمام است کز تمامی، کند با خواجگی کار غلامی.
با احترام: راهنما مسافر عارف

منابع مورد استفاده در تهیه این مقاله:
سی‌دی بنیان 99 از استاد امین
سی‌دی مدرس از استاد امین
سی‌دی سوخت از استاد امین
سی‌دی کم‌فروشان از مهندس دژاکام
سی‌دی جهان غیب از مهندس دژاکام

عکس: مسافر مرتضی لژیون دوم
ارسال مطلب: مسافر محمد لژیون دوم
گروه خدمتگزاران سایت نمایندگی گیلان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .