English Version
English

اول آموزش و بعد خدمت

اول آموزش و بعد خدمت

آنچه باور است محبت است و آنچه نیست ظروف تهی است. دستور جلسه این هفته، هفته راهنما است. در کنگره در سال ۴ جشن برگزار می‌شود که اولین جشن، جشن راهنما است. هدف از این جشن تشکر و قدردانی از راهنمایان و آشنایی با واژه و مفهوم راهنما است. راهنما یعنی نشان دادن راه و انتقال اطلاعات آگاهی و راهنما کسی است  که راه را نمایان می‌کند.

خیلی از مسافران و همسفران بر اثر اعتیاد به مواد مخدر و تخریب‌های روحی و روانی که باعث شده بود، افراد راه خودشان را گم کنند و سر از ناکجا آباد در بیاورند، زمانی که وارد کنگره می‌شوند، راهنمایان همسفران در کنگره ۶۰ وظیفه خود می‌دانند که به خانواده افراد مصرف کننده کمک کنند تا حس آن‌ها عوض شود و از ناامیدی بیرون بیایند و علم و آگاهی آن‌ها بالا برود. زمانی که یک مسافر یا همسفر با حال خراب و افکار افیونی وارد کنگره می‌شود با آموزش‌های راهنما شروع به تغییر کردن در جهت مثبت می‌کند، تغییرات در ظاهر در افکار، کردار و گفتار مشاهده می‌شود.

راهنمایان در کنگره ۶۰،  مجهز به سلاح عشق، ایمان و محبت هستند و پیوند بین راهنما و رهجو خیلی قوی است، به‌همین خاطر باید راهنمایان الگوی سالم و مناسبی باشند و لگوی کنگره را سرلوحه خودشان قرار دهند. همیشه عدالت را برقرار کنند و عمل‌ آن‌ها سالم باشد و از معرفت بالایی برخوردار باشند. یک راهنما قبل از این‌که راهنما شود، یک‌سری مراحلی را باید بگذراند.

شخص، زمانی که سفر اول است، باید سفر اول را به سلامتی پشت سر بگذراند و ۴۰ سی‌دی را ارائه دهد و بعد از وارد شدن به سفر دوم جهان‌بینی و گذراندن آموزش‌های کنگره در آزمون‌ راهنمایی کنگره 60 شرکت می‌‌کند، پس از کسب نمره قبولی، باید توسط راهنما، مرزبانان، ایجنت و ورزشبانان  پارک تأیید شود و بعد از آن،  پیمان راهنمایی را امضا و شال را از جناب مهندس دریافت می‌کند که شال راهنمای خانواده به رنگ نارنجی و شال راهنما تازه واردین به رنگ سبز است. یک راهنما باید تشنه آموزش‌های ناب کنگره باشد. ما به دو جهت به کره خاکی آمدیم؛ اول آموزش ببینیم و بعد هم خدمت کنیم.

راهنما و راهنمایی در کنگره ۶۰، پرداخت ذکات رهایی است. بیرون از کنگره وقتی می‌بینند، افراد کنگره مخصوصاً راهنمایان، بدون هیچ مزدی سال‌ها خدمت می‌کنند و خدمت بدون چشم داشت دارند، تعجب می‌کنند و انگشت حیرت به دهان می‌گیرند. راهنما شاید در صور ظاهر مزد دریافت نمی‌کنند؛ ولی در صور باطن، بزرگ‌ترین پاداش و مزد را دریافت می‌کنند. باید این را بدانیم که خداوند لیاقت خدمت به بندگانش را به هر کسی نمی‌دهد. راهنما زمانی که به رهجو آموزش می‌دهد، خودش بیشتر آموزش می‎گیرد و برای رهجو جایگاه راهنما باید جایگاه استاد و معلم باشد.

رهجو باید به راهنمای خود و به متد و متون کنگره اطمینان کامل و ایمان داشته باشد تا سفر خوب و بی‌خطر وبدون لغزش داشته باشد. اگر غیر از این باشد و طبق اصول کنگره پیش نرود و یا رابطه راهنما و رهجو از روی رفاقت باشد از مسیر خود اصلی خارج می‌شوند و به هدف خودشان که رهایی است نمی رسند. پس خیلی مهم است که حد و حدودشان مشخص باشد. راهنما مثل آتش است، اگر به رهجو زیاد نزدیک باشد، رهجو را می سوزاند و اگر خیلی از رهجو فاصله داشته باشد، رهجو یخ می‌زند پس حد فاصله  را باید برقرار کنند. وظیفه راهنما، راهنمایی و وظیفه رهجو فرمان‌برداری است.

نویسنده: راهنما همسفر معصومه (لژیون چهارم)
رابط خبری: راهنما همسفر سمیه
عکاس: مرزبان خبری، همسفر مرضیه
ویراستار و ارسال: راهنمای تازه‌واردین، همسفر سمانه
همسفران نمایندگی گوجان

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .