English Version
English

اساس کار یک راهنما همیشه بر مبنای عشق و محبت است

اساس کار یک راهنما همیشه بر مبنای عشق و محبت است

با عرض سلام و خدا قوت به تمام خدمتگزاران کنگره ۶۰: با توجه به اینکه در هفته راهنما قرار داریم من این هفته زیبا و قشنگ را به اولین راهنمای کنگره ۶۰ آقای مهندس دژاکام و خانواده محترم ایشان تبریک عرض می‌کنم. طبق رسم کنگره تمام کسانی که آموزش می‌بینند راهنما دارند و همان‌طور که مهندس دژاکام فرمودند همه وظیفه‌داریم از راهنمایان خود تقدیر و تشکر کنیم. من هم این هفته زیبا و جشن راهنما را به راهنمای بسیار عزیزم آقا اسماعيل تبریک عرض می‌کنم.

اما در این جشن که هفته شکرگزاری از خدمتگزاران است همه به‌صورت پاکتی از راهنمای خود تقدیر و تشکر می‌کنند هدف از انجام این عمل، آموزش گرفتن و اجرایی کردن آن در زندگی روزمره خودمان می‌باشد که بتوانیم از تمام کسانی که برای ما کاری انجام می‌دهند یا خدمتی می‌کنند تقدیر و تشکر به عمل‌آوریم و همیشه شکرگزار خداوندی باشیم که با قرار دادن کنگره در مسیر ما، فرصت آموزش گرفتن را به ما ارزانی داشته. همان‌طور که در نوشتارهای کنگره می‌خوانیم: اساس کار کنگره، کمک فرد رهاشده به افراد در حال مصرف مواد مخدر تشکیل‌شده است.

کسی که در کنگره رهاشده یک راهنما نیست! بلکه راهنما کسی است که تمام پارامترهایی که برای راهنما شدن لازم و ضروری است را با موفقیت گذرانده و امتحانات راهنمایی را با موفقیت به پایان رسانده باشد در این صورت است که مسئولیت اداره یک لژیون را به او می‌سپارند و به او اجازه داده می‌شود که به دیگر انسان‌ها خدمت کند. تربیت یک رهجو بر عهده راهنمای او می باشد ولی بااین‌وجود، راهنما احساس نمی‌کند که به انسان‌ها کمک می‌کند بلکه در حقیقت به سیستم کنگره کمک می‌کند و هیچ توقعی از رهجوهای خود ندارد.

اساس کار یک راهنما همیشه بر مبنای عشق و محبت است به قول مهندس دژاکام؛  عاشق را حساب با عشق است، با معشوق چه حساب دارد! و همیشه با عشق، عقل و ایمان پیش می‌رود هیچ‌گاه از کمک کردن خسته نمی‌شود چراکه کنگره اولویت اول اوست و هیچ‌گاه از تلاش و آموزش دست برنمی‌دارد و همواره با تمام قوا سعی می‌کند به‌روز بوده و با آموزش‌های کنگره پیش برود و کاری که خود انجام نداده را از رهجو درخواست نمی‌کند یکی از این کارها نوشتن سی‌دی‌هاست که به‌موقع و قبل از رهجو به انجام می‌رساند.

مطلبی که حائز اهمیت است انتقال آموزه‌های خود به دیگران است که این یعنی ازخودگذشتگی به خاطر دیگر انسان‌ها و این یعنی همان عشق که راجع به آن صحبت می‌شود؛ اما من در کنگره فهمیدم عشق یعنی چه؟ زمانی که روز اول وارد کنگره شدم با استقبال گرم اعضا روبرو شدم و پس از مشاوره‌ای که با عشق صورت گرفت، راهنما انتخاب کردم که از آن روزبه بعد من خودم را یک مصرف‌کننده نمی‌دانستم و امروز شاکر خداوندی هستم که اذن خدمتگزار بودن مرا صادر نمود است و برای همه‌کسانی که خواهان این جایگاه هستند و تلاش می‌کنند آرزو می‌کنم به خواسته خود برسند. در پایان به خاطر این‌همه لطف خداوند را شکر می کنم و هفته راهنما را به همه عزیزان تبریک می گویم.


نگارنده: راهنما مسافر حسین
تایپ: مسافر ابراهیم
تنظیم: مسافر محمد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .