English Version
English

از سخن به نقطه عمل حرکت بنمائید

از سخن به نقطه عمل حرکت بنمائید

شکرگزاری یعنی تشکر کردن شکرگزار خالق باشیم و از خالق تشکر کنیم. شکرگزاری باید در 3 مرحله باشد. تشکر با زبان، تشکر با دل یا قلب و تشکر با قدم یا با عمل، یکی از مسائلی که ما در کنگره یاد می‌گیریم و آموزش می‌بینیم تشکر کردن است. شکرگزاری از مخلوق مثل شکرگزاری از خالق و خداوند است شاید ما شکرگزاری و تشکر کردن را در خانواده یاد نگرفته باشیم شما ببینید که یک پدر یا مادر چقدر برای فرزند خود زحمت می‌کشند آیا فرزندان این زحمات را برای پدر یا مادر می‌کشند؟ چون ما نسبت به پدر و مادرمان این کار را انجام نداده‌ایم فرزندانمان هم نسبت به ما این کار را انجام نمی‌دهند. ما در تمام سطوح شکرگزاری را بلد نیستیم اما کنگره این را به ما یاد می‌دهد کسانی که به ما خدمت می‌کنند ما از آن‌ها قدردانی و شکرگزاری می‌کنیم. مثلاً در مملکت ما هفته‌ای را گذاشتند هفته معلم، در هفته معلم چه تشکری از معلم‌ها انجام می‌گیرد؟ فقط اسم آن است هفته معلم، باید در هفته معلم از معلمین خودمان تشکر و قدردانی کنیم خوشبختانه در کنگره جا افتاده است که به طریق پاکت تشکر و قدردانی انجام می‌گیرد. بنابراین هدیه به نظر من باید پول باشد. هرکس به وسع خودش، مثلاً اگر در پاکتی مقدار کمی پول باشد ارزش آن از بقیه بیشتر است و برای آن احترام قائل هستم و حال مرا بهتر می‌کند. همه باید از راهنما خود تشکر و قدردانی بکنند. کاری که من هر سال می‌کردم و امسال نمی‌خواهم انجام بدهم این است که من هر سال برای همه راهنماها پاکت می‌فرستادم و دلیلش این بود که بقیه این کار را یاد بگیرند و الان وقتی که همه این کار را یاد گرفته‌اند من دیگر انجام نمی‌دهم و دلیل دیگر این است که چون راهنماهای کنگره ۶۰ خیلی زیاد شده‌اند دیگر در توان من نیست که بخواهم انجام بدهم و یا اینکه اگر یک لژیون بخواهد دست‌جمعی پول جمع کند و به راهنما بدهد این کار ممنوع است و هر کس باید شخصاً این کار را انجام بدهد. همه باید در کنگره از راهنمای خود تشکر و قدردانی کنند و راهنما هم باید از راهنمای خود تشکر و قدردانی کند هر کسی می‌تواند به اندازه وسع مالی خود پول در پاکت بگذارد و راهنما باید برای پاکت ارزش و اهمیت قائل باشد.
مطلبی را که می‌خواهم امروز راجب به آن صحبت کنم راجب به دنیای تازه است. دیالوگ‌هایی است که بین سردار و نگهبان در تاریخ ۱۳۸۰/۹/۲۵ است. شاید این روزها روزنه‌ای باشد برای یافتن جهان درون و برون، پیام برای کسانی که به دنیای تازه قدم نهاده و به خویشتن خویش توجه نموده‌اند بر شما واجب و ضروری است که از سخن به نقطه عمل حرکت بنمائید و بر زمین و سماء توجه نمائید با اندیشه ژرف خود به رحمت ماوراء ایمان راسخ داشته باشید و بدانید که پاداش شما دست همیاری شما را خواهد داد آنگاه بذر نیکو بکار و یا تخم و دانه با ارزش هم قوت کافی و هم سایه‌بان‌هایتان برافراشته خواهد شد پس آن کنید که فرمان است. شما پیام را می‌دهید آنان که قطره نیکو زمینشان را آبیاری کرده باشد بی‌شک به سمت ما سرافراز خواهند گشت این مطلب وعده‌ای است که بارها انجام پذیرفته نیازی به تفکر ندارد. آقای مهندس در این سی‌دی اشاره‌ای به خشم داشته‌اند و فرمودند؛ که کنترل خشم چیز غلطی می‌باشد و خشم باید ریشه‌ای حل شود و خشم را با علم، دانش، آگاهی کنترل می‌شود. اگر ما دانش کافی داشته باشیم خشم به وجود نمی‌آید کنترل خشم و اضطراب با جهان‌بینی، روی آن کار می‌کنیم. ما دو نوع مواد مخدر داریم که یکی قانونی است مثل قرص‌های خواب که وقتی به شخص قرص خواب را می‌دهند مثل یک تکه گوشت می‌افتد و انگار روی این دنیا نیست، ما باید تجدید نمایی کنیم که هر چه را می‌بینیم بگویم علم است ما در قضیه پزشکی و روانپزشکی علمی نداریم و ما افرادی مانند ابوعلی‌سینا را نباید از یاد ببریم که چقدر برای علم پزشکی ما تلاش کرده‌اند و کتاب‌ها نوشتند و در زمان خودشان بهترین طبیب بوده‌اند و الان با ۴ تا آسپرین یا کدئین به شخص که بیمار است می‌دهند، علم پزشکی امروز هم خوب است و در حال پیشرفت است ولی کسانی مثل ابوعلی‌سینا‌ بیرونی نباید از یاد برد. وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم ما یک جهان‌ درون داریم و یک جهان‌ برون شاید این روزنه‌ای باشد برای جهان بیرون و درون، جهان بیرون یعنی جهان خارج از جسم ما می‌شود و جهان بیرون دارای دو بعد می‌باشد صور آشکار و صور پنهان و یک بعد از جهان بیرون را می‌بینیم و یک جهان بیرون قابل روئیت نیست و یک چیزهای قابل روئیت است و ما نمی‌توانیم کهکشان‌ها را ببینم چون از ما خیلی فاصله دارد در روزهایی که سپری می‌کنیم شاید دریچه‌ای باشد برای شناخت دنیای درون و بیرون یک عده کارشان را راحت کرده‌اند و می‌گویند که هر آنچه به چشم می‌آید همین است، مثلاً در همین کنگره بچه‌هایی بودند که با مصرف شیشه و کراک و بقیه موادها آمدند و کمپ و نیروی انتظامی و ارگان‌های دیگر حریف این‌ها نبوده‌اند نشان دادند که می‌تواند درست شود و همه چیز را کنترل کرد.
آزمایشی که انجام دادند بین افراد مختلف و افراد کنگره دیدند که از نظر خشم و آرامش از بقیه آرامتر هستند. چون اگر این بزرگان نتیجه گرفته بودند و راه حل پیدا کرده بودند که نباید این همه بیمار در دیوانه خانه‌ها وجود داشت. منظور من این است که انسان آن‌طور که بزرگان یا کسان دیگر می‌گویند که همین است. من این را می‌خواهم بگویم که ما از این جهان مادی‌گرا باید پا فراتر بگذاریم و جلوتر برویم و نباید کشف‌های پیشینیان را کنار بگذاریم و فقط در زمان حال زندگی کنیم. نفس هم آن چیزی است که تعیین موجودیت می‌کند در ظاهر و در باطن، گرچه برخی بزرگان این را قبول ندارند یعنی من همان نفس است و نفس قبل از آفرینش جسم به وجود آمده است وقتی می‌گوییم که به جهان درون خود برویم منظور این است که به نفس خود رجوع بکنیم. پس من اگر می‌گویم که هر کس در هر جایگاهی وجود دارد عین عدالت است این درست است و این به خاطر آن پیشینه ما است که از روز الست آغاز شده و تا به الان ادامه پیدا کرد. امیدوارم این روزنه و شکاف باز شود در اندیشه انسان‌ها که تازه ما برویم و کتب مقدس را بفهمیم و درک کنیم که چه چیزی به ما گفته‌اند. ما ممکن است که مرتب در جهان‌های دیگر سیر کنیم. یکی همش در جهانی مملو از غم و اندوه است. یکی در جهان مملو از حسادت است. یک زمانی ما در جهان اعتیاد بودیم با دنیایی که فقط پول جمع کنیم یک زمانی است که ما می‌خواهیم یک جهان جدید را تجربه کنیم. دنیای تازه و دنیای بیداری لازم است که به خویش خویشتن توجه کنیم. خویشتن مرکب از لغت خویش و تن که می‌شود تن خود و خویش خویشتن می‌شود نفس یا خود من و به من توجه می‌کند چون این من هستم که این اطلاعات را دارم این من هستم که می‌شود اماره و من است که لوامه و مطمئنه می‌شود. این من  که از روز الست آغاز شد یک هدفی را دنبال می‌کند یا دنبال عشق گمشده است یا دنبال خواسته‌هایش می‌گردد و یک هدفی دارد و آغاز کرده و تا الان دنبال آن هدف بوده و خواهد بود و این است که خودش را برساند به "نفس مطمنئه، آن‌هایی که می‌خواهند به دنیای تازه پا بگذارند باید آموزش ببینند. مثل تفکر و الباقی وادی‌ها از نظر جامعه مصرف کنندگان مواد مخدر مخرب‌ترین افراد جامعه هستند. الان که به جهان تازه پا گذاشته‌اید واجب است که از سخن به سمت عمل حرکت کنیم و باید هر چه یاد گرفتیم وارد مرحله عمل کنیم و باید بلد باشیم شکرگزاری بکنیم. ما باید به اطرافمان به دقت بنگریم مثل حیوانات و زمین که چگونه بوجود آمده و چه کاری انجام می‌دهند. منابع را نابود نکنیم و به زمین توجه کنیم و باید در مصرف انرژی‌های گوناگون نهایت صرفه‌جویی را بکنیم. قدیمی‌ها می‌گفتند که آب، زمین، آتش مقدس است چون اگر این‌ها نباشد ما نمی‌توانیم زندگی بکنیم. با تفکر به خدا ایمان راسخ داشته باشید و بدانید که پاداش شما دست همیاری شما را خواهد داد مثل کسی که جنس خوب به مشتری می‌دهد و پاداشش هم برکت در کسب و کار است. پس بذر نیکو بکاریم. پس آن کنیم که رحمت خداوند است شما پیامتان را می‌دهید و آنان که از قطره نیکو زمینشان را آبیاری کرده‌اند بی‌شک به سمت ما سرفراز باز خواهند گشت یعنی به سمت خداوند.

نویسنده و رابط خبری: همسفر زینب، راهنما همسفر محیا(لژیون سوم)
ویرایش و ارسال: همسفر منصوره، راهنما همسفر مهدیه(لژیون یکم)
همسفران نمایندگی کریمان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .