English Version
English

هیچ‌چیز غیر از عشق نمی‌تواند راهنما بسازد

هیچ‌چیز غیر از عشق نمی‌تواند راهنما بسازد

به ‌نام قدرت مطلق الله

آمده بودم بند‌های زندگی‌ام را که در تلاطم امواج سهمگین اعتیاد، به وجود آمده بود و می‌رفت تا همه زندگی‌ام را به کام نابودی بکشاند باز کنم. روزی که عصاره عشق و محبت بی‌منت تو را چشیدم؛ چه می‌دانستم، بند دیگری بر پایم خواهد خورد. باید از شما سخن به میان آورد چراکه خداوند شما را ستوده و در کلام‌الله شریف این‌گونه بیان نموده است؛ و از آنانی که آفریدیم، گروهی به‌حق و صراط مستقیم هدایت می‌کنند (اعراف-1۸1) و امیرِ صاحب سخن علی (ع) فرمود؛ مرا بنده خویش ساخت آن‌که کلمه‌ای به من آموخت و من در توصیف شما چگونه قلم بردارم، وقتی‌که در رفتار، کردار و گفتار خود را معرفی می‌کنید.

هفته راهنما فرصتِ مغتنم و ارزشمندی است برای اینکه یک‌بار دیگر به یاد آورم که من الفبای زندگی را از راهنما آموخته‌ام، او که راه را نشان می‌دهد. کسی که امروز زندگی رهجو را دیروز زندگی کرده، فراز و فرودها، گردنه‌ها و چاله‌ها و خطرات دره‌های صعب‌العبور مسیر درمان اعتیاد را بیشتر از هر کسی می‌شناسد. برای راهنما که امروز همچون سروی بلند قامت، همچون کوهی استوار، همچون دریا بخشنده و همچون نسیمی آزاد و رهاست از دردهایت بگو، از رنج نداری و فقر، از زندگی متلاطم، از حرمت‌هایی که فرو ریخته، از جسمی که تکیده، از جایگاهی که چیزی از آن نمانده و با آرامشی غیرقابل وصف لبخند می‌زند و تو در میان آن لبخند، لبخند خدا را می‌بینی.

راهنمایان کنگره ۶۰ همان مصرف‌کنندگان مواد مخدر هستند که ساختار فکری و عقیدتیِ مدعیان درمان اعتیاد را به چالش کشیده‌اند. چراکه در میان بهت و ناباوریِ همگان از تاریکی به روشنایی رسیده‌اند و امروز خود چراغ راهی هستند برای در راه ماندگان. راهنمایان کنگره ۶۰ اثبات کردند، صفت گذشته در انسان صادق نیست و به قول بنیان کنگره 60 اکنون این عظمت را نظاره‌گر باش، افرادی که خود روزی در پایین‌ترین مرتبه بودند با گذر از اعتیاد و با فراگیری آموزش‌های ناب کنگره 60 و آزمون، تحصیل، مصاحبه و کارآموزی به نشان قرار گرفتن در جایگاه راهنمایی، شال نارنجی به گردن انداخته و سندی بی‌نقص را برای الگو گرفتن دیگر رهجویان به نمایش گذاشته‌اند.

وادی عشق؛ اقیانوسی بی‌انتهاست. جرعه‌ای از این اقیانوس توسط راهنمای همه ما، آقای مهندس دژاکام در کام راهنمایان کنگره ۶۰ ریخته شده و ماحصل آن عشق، محبت، گذشت، فداکاری و ایثار و بی‌دریغ دست‌گیری کردن است. هیچ‌چیز غیر از عشق نمی‌تواند راهنما بسازد و آن‌کس که پس از درمان می‌ماند، آموزش می‌گیرد و از وقت، جان، مال و خانواده خود انفاق می‌کند به این مهم دست یافته است؛

باید که جمله جان شوی تا لایق جانان شوی

نظیر عشق راهنما به رهجو را هیچ کجا به غیر از عشق خداوند به مخلوقاتش نیافته‌ام. امروز خداوند را شاکرم که لذتی غیرقابل وصف را تجربه می‌کنم، وقتی نفسی احیاء می‌شود و وقتی گردنی رها می‌شود و چقدر خوشبخت است کسی که به فرمان خداوند برای احیای یک نفر تا آخرین لحظه در کنار او می‌ماند تا جانی دوباره بگیرد و از نو آغاز نماید. شروعی دوباره ... و نزدیک‌ترین افراد به خداوند آنانی هستند که بیشترین نزدیکی را به صفات الهی دارا هستند. هر چه بیشتر فکر می‌کنم تو را نزدیک‌تر به ویژگی‌های پروردگار می‌یابم ... «راهنما»
با احترام: راهنما مسافر محمدامین

منابع مورد استفاده در تهیه این دلنوشته:
کلام‌الله شریف
کتاب نهج‌البلاغه
سخنان جلسه جهان‌بینی آقای مهندس دژاکام، چهارشنبه 1403/02/05
سی‌دی وادی دهم
کتاب 14 وادی عشق

تایپ و عکس: مسافر مرتضی لژیون دوم
ویرایش و ارسال مطلب: مسافر محمد لژیون دوم
گروه خدمتگزاران سایت نمایندگی گیلان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .