English Version
English

تنها سلاح راهنما محبت است

تنها سلاح راهنما محبت است

راهنما بارانی که بی‌منت همه را سیراب می‌کند و جانی دوباره می‌بخشد، راهنما یعنی نشان‌دهنده مسیر تاریکی به نور، غم به شادی، نفرت به عشق؛ به مناسبت هفته راهنما گفتگویی ترتیب دادیم با راهنما همسفر طاهره، شما عزیزان را به خواندن مصاحبه دعوت می‌کنیم همراهی شما باعث دلگرمی ما می‌شود.

لطفاً به‌رسم کنگره خود را معرفی کنید؟
سلام دوستان طاهره هستم همسفر محسن با تخریب ۱۲ سال وارد کنگره ۶۰ شعبه خلیج‌فارس شدیم آخرین آنتی‌ایکس مصرفی شربت متادون و شربت ot درمان شدیم به روش dst با شربت ot مدت زمان سفر اول ۱۲ ماه و ۱۲ روز مدت رهایی ۱ سال و ۹ ماه با راهنمای مسافرم آقا مهدی و راهنمای خوب خودم همسفر سپیده ورزش در کنگره دارت

قبل از این که جایگاه راهنمایی را تجربه کنید خدمت‌های دیگری نیز تجربه کرده‌اید؟
سایت، ورزشبانی، دبیری، نگهبان سردار، خزانه‌داری، سردار و دنور خدمت کرده‌ام.

برای رسیدن به این جایگاه چه مراحلی باید طی کرد و از کجا باید شروع کرد؟
اولین قدم برای راهنمایی این‌که مسافرت به رهایی برسد و همسفر هم با نوشتن چهل سی‌دی وارد سفر دوم جهان‌بینی شود و با قبولی در آزمون راهنمایی و گرفتن تأیید ورزش و نمره انضباطی از مرزبانان و در ادامه مصاحبه و تأیید دیده‌بان راهنمایان و بستن پیمان و گرفتن شال توسط مهندس دژاکام

به‌عنوان یک راهنمای همسفران چه قدر وجود یک همسفر در کنگره 60 برای درمان مسافر مؤثر می‌دانید و توصیه شما به همسفران در راستای کمک کردن به مسافران چیست‌؟
وجود یک همسفر خوب که آموزش‌پذیر و فرمانبردار باشد بسیار مؤثر و مفید است همسفر باید با آموزش‌هایی که می‌بیند تزکیه و پالایش را از خودش شروع کند و کاری به مسافرش نداشته باشد.

نام‌گذاری هفته راهنما برای شما چه حس و حالی دارد به عقیده شما بهترین هدیه از طرف یک رهجو برای راهنمایش چه می‌تواند باشد؟
حس خوب و لذت‌بخشی است که تاکنون تجربه نکرده بودم و یادآور خدماتی است که در طول این سال‌ها راهنمایم به من بدون چشم داشت ارزانی داده و بهترین هدیه عملیاتی کردن آموزش‌ها و گرفتن جایگاه خدمتی رهجو است.

آیا جایگاه راهنما تأثیری در زندگی شخصی شما داشته است لطفاً توضیح دهید؟
بله تأثیر مثبت و مؤثری در زندگی من داشته یک راهنما برای این‌که کلامش تأثیرگذار باشد باید توانسته باشد آموزه‌ها را در زندگی خود عملی‌ کند و من برای تحقق این موضوع تمام تلاشم را کرده و می‌کنم.

آیا در این جایگاه شما به‌عنوان یک راهنما فقط آموزش و آگاهی را انتقال می‌دهید و یک‌طرفه هست یا می‌توان از یک رهجو هم آموزش گرفت؟
آموزش در هر جایگاهی دوطرفه است انسان همان‌طور که آموزش می‌دهد آموزش هم می‌گیرد منِ راهنما در جایگاه خودم وقتی‌که آموزش می‌دهم و در حل مسائل رهجو به او کمک می‌کنم قطعاً گره‌های درونی و مسائل خودم حل خواهد شد.

ارتباط عشق و محبت با آموزش بین راهنما و رهجو در لژیون به چه صورت است لطفاً توضیح دهید؟
عشق بلاعوض است یک راهنما به تمام رهجو های خود یک نوع آموزش و عشق می‌دهد و در قبال این عشق و آموزش هیچ چشم داشت و توقعی ندارد عاشق را حساب با عشق است با معشوق چه حساب.

برای حضور مستمرتان در کنگره 60 از انگیزه خود بگویید و این‌که چرا خواستید راهنما شوید از روی علاقه بود یا دلیل دیگری داشت؟
هشت سال تمام از کنگره خدمت دریافت کردم تا من و مسافرم به رهایی رسیدم من هم دوست دارم در جای خودم خدمت کوچکی به یک مادر، همسر، خواهر و یا همسفران دردمند کنم تا آن‌ها هم به رهایی و حال خوش برسند.

از نظر شما بین خدمت کردن و رسیدن به حال خوش چه ارتباطی وجود دارد و اگر در کنگره حضور داشته باشیم ولی خدمتی نداشته باشیم مخصوصاً در سفر دوم چه اتفاقی ممکن است رخ دهد؟
انسان خلق‌شده اول آموزش ببیند و سپس آموزش بدهد در زمان آموزش دیدن به او خدمت می‌شود و زمان آموزش دادن به دیگران خدمت می‌کند و خدمت کردن حال انسان را خوش می‌کند و انرژی بالایی در فرد به وجود می‌آید و اگر فردی در جایگاه خدمتی قرار نگیرد همانند فردیست که سوار دوچرخه شده ولی رکاب نمی‌زند بنابراین از حرکت ایستاده و می‌افتد و هیچ هیجان و لذتی هم نصیب فرد نمی‌شود و سقوط او حتمی است.

قبل از این که به این جایگاه برسید قطعاً راهنما داشته‌اید نقش راهنمای خودتان برای رسیدن شما به این جایگاه چه قدر مؤثر می‌دانید؟
راهنمای عزیزم خانم سپیده نقش بسیار مهم و سازنده‌ای در به وجود آوردن توانایی‌هایم داشت من اصلاً خودم را باور نداشتم که بتوانم یک صفحه کتاب را بخوانم و یاد بگیرم ولی ایشان با کلام زیبایشان همیشه مرا امیدوار می‌کرد که تو می‌توانی، همیشه مرا به سمت جلو حرکت می‌داد و از جایگاه راهنمایی و حس و حال زیبایش می‌گفت و این مرا مشتاق می‌کرد که تلاش کنم تا بتوانم حس خوب خدمت راهنمایی را تجربه کنم.
توصیه شما برای کسانی که علاقه‌مند هستند در این جایگاه خدمت کنند چیست و از نظر شما چه مسائلی را باید در نظر داشته باشند و چه چیزهایی را باید رعایت کنند تا در آینده رهجو‌های فرمان‌برداری را بتوانند تربیت کنند؟ مهم‌ترین موضوع در راهنمایی این است که قبل از آموزش دادن خودت قادر باشی آن آموزش‌ها را عملیاتی کنی تا کلامت روی رهجو اثرگذار باشد در غیر این صورت راهنما باید خیلی انرژی بگذارد؛ هر راهنمایی یک روز رهجو بوده و اگر فرمان‌برداری کرده باشی قطعاً امروز فرمانده خوبی خواهی شد.

وظیفه یک راهنما در برابر رهجویی که از نوشتن سی دی خودداری می‌کند و فرمانبردار نیست چیست؟
تنها سلاح راهنما محبت است ولی اگر با کلام محبت‌آمیز نتوانست رهجو را به نوشتن سی‌دی راغب کند باید عذرش را بخواهد و به مرزبانی ارجاع دهد.

چه میزان اطلاعات کتاب‌ها و سی‌دی‌های جناب مهندس در لژیون خودتان به کار می‌برید؟
تمام آموزش‌ها در لژیونم بر مبنای سی‌دی و متون آموزشی کنگره ۶۰ می‌باشد.

ضمن تبریک هفته راهنما به شما راهنمای عزیز در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید؟
من باید به‌عنوان یک همسفر بپذیرم که برای رهایی خودم از تاریکی‌های درونم باید سفر کنم و سر دوربین را به سمت خودم بگیرم و با ایمان و اعتماد کامل مسافرم را اول به خدا و بعد به راهنمایش بسپارم تا هم مسافر و همسفر سفر خوبی داشته باشند در غیر این صورت اگر همسفر مدام در فکر سفر مسافر باشد نیرو و انرژی برای سفر درونی خویش نخواهد داشت.

تشکر می‌کنیم از شما راهنمای گرامی که وقت باارزش خود را در اختیار ما قرار دادید همچنین از شما عزیزان که ما را همراهی کردید از خداوند بزرگ بهترین‌ها را برای شما آرزومندیم

مصاحبه‌کننده: همسفر ثریا، راهنما همسفر فاطمه (لژیون پنجم)
ویرایش: همسفر فاطمه، راهنما همسفر بتول (لژیون چهارم)
ارسال: همسفر راحله (مرزبان خبری)
نمایندگی هسفران خلیج فارس (بوشهر)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .