English Version
English

راهنما؛ یعنی کسی که راه را نمایان می‌کند

راهنما؛ یعنی کسی که راه را نمایان می‌کند

جلسه سیزدهم از دوره چهارم کارگاه‌های مجازی همسفران رودهن با استادی همسفر فرزانه با دستور جلسه "هفته راهنما" در روز شنبه 8 اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز به کار کرد.

سخنان استاد 
در ابتدا هفته راهنما را به معلم بزرگ و گرامی جناب مهندس دژاکام و تمام راهنمایان و خانواده بزرگ کنگره ۶۰ تبریک می‌گویم، همچنین به راهنمای خودم خانم ناهید که برای من زحمت بسیار زیادی کشیدند تبریک می‌گویم.
وقتی یک تازه وارد وارد کنگره می‌شود اول باید ۳ جلسه توسط راهنمای تازه واردین که شال سبز به گردن دارند مشاوره شود، بعد از این سه روز می‌تواند با حس خود راهنما انتخاب کند، وقتی که یک رهجو شد باید به تمام حرف‌های راهنمای خود گوش دهد، وقتی که فرمان‌بردار باشد راهنما به او راه را نشان می‌دهد.
راهنما در کنگره؛ یعنی کسی که راه را نمایان می‌کند چون خودش قبلاً این مسیر را رفته است و به درجه راهنما شدن رسیده است.
یک راهنما همیشه راه درست زندگی کردن را به ما آموزش می‌دهد تا به حال خوب برسیم، ما اگر بخواهیم یک راهنما را خوشحال کنیم باید با توجه به‌ آموزش‌هایی که دریافت می‌کنیم عملکرد خوبی هم در زندگی داشته باشیم؛ همین‌طور در کنگره یک خدمتگزار واقعی باشیم، در هر جایگاهی می‌توانیم خدمت کنیم و تلاش نماییم که ما هم  بتوانیم روزی چراغ راه دیگران باشیم و این چرخه ادامه‌دار شود.
اگر یک معلم در مدرسه و یا استادی در دانشگاه را در نظر بگیریم این شخص برای در اختیار دادن اطلاعاتش به دیگران ماهانه مبلغی به عنوان حق‌الزحمه دریافت می‌کند ولی درکنگره ۶۰ این‌گونه نیست، راهنمایان و کمک راهنمایان در مقابل کاری که انجام می‌دهند پولی دریافت نمی‌کنند و این کار را با عشق و به طور رایگان انجام می‌دهند.
در کنگره به ما می‌آموزند که شکرگزار باشيم از هرکسی که لطف یا خدمتی به ما می‌کند، این روز هم برای همین است که ما از راهنمای خودمان تشکر و قدردانی کنیم این قدردانی را به صورت یک دلنوشته در یک برگه مرتب و با درج  نام و تاریخ و مبلغی پول نقد در یک پاکت تمیز می‌گذاریم و در روز جشن تقدیم راهنمایان عزیزمان می‌کنیم، برای این‌که هیچ وقت یادمان نرود که روزی در چه وضعیتی بودیم و چه کسی ما را از چه منجلابی بیرون کشید و به حال خوب رساند.
همین راهنمایان عزیز و زحمتکش هستند که رهجوی حال خراب را با تمام مسائل  و تاریکی ها همراهی می‌کند و آموزش می‌دهد تا به روشنایی و رهایی و حال خوش برسند.
راهنمایان عزیز حساب‌شان با خالق عشق است و از ما توقعی ندارند و اگر گوش به فرمان باشیم یک سفر خوب خواهیم داشت که لذت آن را برای تمام عمر با خود خواهیم داشت.
خالق عشق و محبت حافظ و نگهدار همه‌ راهنمایان و خدمتگزاران عزیز کنگره ۶۰ باشد.

رابط خبری:همسفر لیلا رهجوی راهنما همسفر ناهید (لژیون نهم)
عکاس خبری :همسفر نرگس مرزبان خبری
ارسال :همسفر راحله رهجوی راهنما همسفر مبینا (لژیون ششم)
وبلاگ همسفران نمایندگی رودهن 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .