English Version
English

عشق بی‌دریغ

عشق بی‌دریغ

جلسه چهارم از دور سوم کارگاه‌های آموزشی مجازی همسفران نمایندگی اردستان با استادی راهنما همسفر زهره با دستور جلسه " هفته راهنما " روز شنبه (۸ اردیبهشت‌۱۴۰۳) برگزار شد.

سخنان استاد:

در ابتدا هفته راهنما را به اولین راهنما آقای مهندس عزیز، استاد عشق و معرفت و سر‌کار خانم آنی عزیز و کلیه راهنمایان کنگره ۶۰، بخصوص راهنمایان عزیز کنگره ۶۰ اردستان و ایجنت محترم خانم حکمت عزیز تبریک عرض می‌کنم. هر جشن و دستور جلسه‌ای در کنگره، هرکدام حاوی پیامی هستند و مطالبی را به ما گوشزد می‌کنند که همه اعضا کنگره به آن نیازمندیم.

در مورد دستور جلسه هفته راهنما دو مفهوم در آن نهفته است؛ یکی رهجو و یکی راهنما در مورد قسمت اول که رهجو است در موقع خودش صحبت می‌کنیم ولی امروز در مورد راهنما قرار است از همدیگر آموزش بگیریم. یک راهنما در کنگره باید هفت‌خان رستم را طی کند؛ تا به جایگاه راهنمایی برسد و طبق فرموده آقای مهندس، راهنما درزمینهٔ اعتیاد از رتبه بالایی بر‌خوردار است؛ راه‌بلد کار است و می‌تواند رهجو را راهنمایی کند و الگوی مناسبی برای رهجو باشد.

درجایی شنیدم که هیتلر از قدرت کلامش استفاده کرد و جهانی را به آتش کشید. راهنما هم این پتانسیل را دارد که باقدرت کلامش، رهجو پرورش دهد و وجود او را به گلستانی تبدیل کند؛ تا باعث آرامش خود و دیگران شود که البته برای تأثیرگذاری کلام، راهنما باید خود عاشق و اهل عمل باشد، نه حرف و با تزکیه و پالایش بتواند نقاب‌ها را یکی‌یکی کم کند و یک پرونده داشته باشد و صور آشکار و پنهان او بر هم منطبق باشد تا بتواند الگوی خوبی برای رهجو باشد آن موقع بدون حرف زدن هم با عملش و حس خوبش الگوی خوبی برای رهجو خواهد بود.

مسئله دیگر که بسیار مهم و دارای تکنیک ساده ولی باطن آن خیلی عمیق است؛ مسئله سپاس‌گزاری هست که ما مسئله شکر‌گزاری به مفهوم واقعی‌اش را در کنگره آموختیم که از افرادی که در کنگره به ما خدمت می‌کنند قدر‌دانی کنیم؛ ازجمله این افراد راهنمایان هستند که با عشق بی‌دریغ، آنچه را دریافت کرده‌اند در سبد اخلاص می‌گذارند و به رهجو تقدیم می‌کنند.

رهجو هم وظیفه دارد از راهنمای خود سپاس‌گزاری کند و آنچه از حس‌های خوب دریافت کرده را به راهنما برگرداند که البته بازهم این حال خوب دوباره به خودش برمی‌گردد، که تشکر و قدر‌دانی یک جادو است و اثرگذارترین کار تشکر است. با بصیرت آقای مهندس ما اعضا با تشکر از خدمتگزاران می‌آموزیم که از خانواده جامعه و خداوند تشکر کنیم؛ یاد می‌گیریم که از کوچک‌ترین داشته‌های پیدا و پنهان تشکر کنیم تا دریچه‌های کائنات روزبه‌روز برایمان باز و باز تر شود.

در پایان از آقای مهندس عزیز و خانواده محترمشان که ما را در مسیر دانایی قراردادند و معنی عشق را به ما آموختند، بسیار سپاسگزارم و از راهنمایان بزرگوارم خانم فاطمه و خانم زهره عزیز بسیار سپاسگزارم و بهترین‌های خداوند را برایشان آرزومندم و از خدای مهربانم بابت اینکه ایشان را در مسیر من قراردادند سپاسگزارم.


رابط خبری: همسفر معصومه رهجوی راهنما همسفر زهره (لژیون یکم)
عکس: همسفر مهدیه رهجوی راهنما همسفر زهره (لژیون یکم)

ویراستاری و ارسال: راهنما همسفر الهام، خدمتگزار سایت

همسفران نمایندگی اردستان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .