English Version
English

انسان نتیجه اعمال خود را در همین دنیا می‌بینید و هر چیزی بکارد همان را برداشت می‌کند

انسان نتیجه اعمال خود را در همین دنیا می‌بینید و هر چیزی بکارد همان را برداشت می‌کند

بین یک حوض که لجن یا آب بسیار تیره و کثیف داشته باشد با یک حوض که آب روان و زلال دارد تفاوت بسیار زیادی است. تمثیل ما انسان‌ها هم مثل این دو حوض است که در کدام قرار داریم. چشم همه‌چیز را می‌بیند اما خودش را نمی‌بیند البته مگر در آینه، انسان بدی‌های دیگران را می‌بیند اما خودش را نمی‌بیند.
یکی از مشخصات پیامبر، حضرت محمد (ص) خلق نیکو پسندیده ایشان بوده است؛ آدم‌هایی که خلق‌وخوی نامناسب دارند مثل حوض آب تیره و کثیف می‌مانند که خودشان هم در رنج و عذاب هستند، صفات این آدم‌ها متکبر، مغرور، منیت، لجبازی است و خودشان را بالاتر از دیگران می‌بینند اما کسی که خلق نیکو دارد همه را دوست دارد و از دانایی، درک، فهم و شعور بالایی برخوردار است بنابراین می‌تواند اشتباهات دیگران را نادیده بگیرد و ببخشد زیرا می‌داند با تنبیه کاری درست نمی‌شود مگر در مواقعی که لازم است؛ اشتباه و خطا جز بافت و سرشت انسان است و باید انسان از این مرحله عبور کند.
کسی که مثل حوض لجن می‌ماند جدا از تکبر و منیت، کارهایی مثل دروغ‌گویی هم انجام می‌دهد وای بر دروغ‌گویان که دروغ‌گویی در تمام جنایت‌ها و بدی‌ها و زشتی‌هاست، کم‌فروشی و تقلب هم جز این‌ها است مثلاً ماشین ما خراب می‌شود و با چند تا آچار و پیچ و در چند ساعت درست می‌شود اما فرد تعمیرکار ماشین ما را چند روز نگه می‌دارد تا پول بیشتری بگیرد و این تقلب است و درواقع خودش را نابود می‌کند؛ دروغ‌گویی، غیبت و دیگر ضد ارزش‌ها گناه است و می‌دانیم نباید انجام دهیم‌ و یک عقل سلیم هم با آن مخالفت نمی‌کند. برای حضرت موسی (ع) ۱۰ فرمان الهی آمد و در کتاب آسمانی هم برای ما هست.
ما در کنگره ۶۰ در هر مقامی باشیم سفر اولی‌ها که خوب سفر می‌کند تا آموزش ببینند ولی سفر دومی‌ها، راهنمایان شال نارنجی و راهنمایان شال مغز پسته‌ای، مرزبان، ایجنت، دیده‌بان، نگهبان کنگره ۶۰ یا بنیان کنگره ۶۰ در هر جایگاهی باشیم، مهم‌ترین مسئله خلق نیکو ما هست و باید سعی کنیم با بزرگ‌ترها و کوچک‌ترهای خود درست رفتار کنیم، آدم‌ها را قضاوت نکنیم و قاضی نباشیم و حکم صادر نکنیم.
جهان و جای زیر با اشراق دارای ماهیت می‌باشند، از اشراق به بالا دیگر سدی وجود ندارد، اشراق از شرق می‌آید و نور و روشنایی می‌شود. سهروردی را شیخ اشراق می‌گویند. اشراق جهان فیزیکی نیست وجهان نور است؛ ما دود و نور داریم آتش هم دود و هم نور دارد اما خورشید فقط نور دارد و بسیار تمیز است.
اگر بخواهیم به آرامش و آسایش برسیم باید حوض درون وجودمان را تمیز و زلال و روان کنیم انسان‌های صالح مثل حوض زلال و شفاف هستند و ما از آن‌ها انرژی می‌گیریم و در کنارشان آرامش داریم و بدانید هر آنچه می‌کاریم مطلوب‌ترینش به خود ما می‌رسد؛ در قرآن کریم می‌فرماید باغ‌هایی بود و در چیدن محصولات آدم‌های فقیر به صاحب باغ کمک می‌کردند و درازای دستمزدشان محصول می‌گرفتند اما آلان بعضی از باغداران خیرشان به آدم‌های فقیر نمی‌رسد و شبانه میوه‌چینی می‌کنند و به خاطر همین محصولشان را سرما می‌زند و ضرر می‌دهند، برای همین ما باید در صراط مستقیم حرکت کنیم و به دیگران خوبی کنیم بنابراین هر دستی بدهید همان دست را پس می‌گیرید. خداوند متعال راه و صراط مستقیم را برای ما تعیین کرده است و هر چیز و یا هرکسی ناحق است به عملکردهای شیطانی پیوسته است و راه را گم‌کرده است و اگر ما با دیگران رفتار ناپسند و زشتی داشته باشیم آرام‌آرام با نیروهای شیطانی هم پیوند می‌شویم.
تمام اعضای کنگره ۶۰ سعی داریم در مسیر درست و باایمان راسخ، آموزش‌هایی که گرفته‌ایم را به دیگران هدیه دهیم و از وقت و انرژی خود برای دیگران می‌دهیم چون سیستم را درک کرده‌ایم و می‌دانیم مرگ در انسان تغییر ایجاد نمی‌کند و با خوبی‌ها، بدی‌ها و حتی اعتیاد در جهان بعدی به زندگی‌اش ادامه می‌دهد، انسان نتیجه اعمال خود را در همین دنیا می‌بینید و هر چیزی بکاررد همان را برداشت می‌کند مثلاً چغندر بکاری آناناس به ما نمی‌دهد.
غم و اندوه سرچشمه‌ی بدی‌ها نیست دفعات قبل هم گفتم هر چیزی دو قطب دارد یکی مثبت و دیگری منفی است. هر چیزی ضد خودش را دارد نور در مقابل تاریکی است و ما این‌طور تشخیص می‌دهیم و این‌ها باهم ترکیب می‌شود تا انسان آزموده شود. بعضی‌اوقات ما با از دست دادن یکی از عزیزانمان غرق ناامیدی و تاریکی می‌شویم و بعضی‌ها با این غم بزرگ جور دیگری نگاه می‌کنند وبِ زندگی‌شان ادامه می‌دهند و قوی‌تر هم می‌شوند گنج در ویرانه‌ها نیست در باغ و گلستان هم نیست پس انسان در نقاط تاریکی بهترین کشفیات را دارد؛ به تقدیر کاری نداشته باشیم وبِ جلو حرکت کنیم و زمان را از دست ندهیم،  قدر داشته‌ها و ندا شته‌هایمان را بدانیم و شکرگزاری کنیم.
زندگی برحسب خواست ما و تقدیر و فرمان الهی است اما باز با تقدیر کاری نداشته باشیم. آدم خرافاتی نباشیم مثلاً ماشین ما جریمه می‌شود یا تصادف می‌کنیم تقصیر خودمان بوده است و تقدیر ما نبوده است. نیروهای خفته همیشه فرشتگان سفیدپوش نیستند و نیروهای خفته در جهت مثبت و منفی هم هستند و انتخاب با خودمان است. برای اینکه از منفی‌ها دوری‌کنیم شرط دارد و شرطش پرهیزکاری است.

نویسنده: همسفر مرضیه رهجوی راهنما همسفر فاطمه (لژیون ششم)

عکاس خبری: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر سحر( لژیون هشتم)

ویراستاری و ارسال : همسفر مهلا رهجوی راهنما همسفر فاطمه( لژیون ششم)

همسفران نمایندگی امام قلی‌خان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .