English Version
English

گروه خانواده _ خداوند لیاقت خدمت به بندگانش را به هر کسی نمی‌دهد

گروه خانواده _ خداوند لیاقت خدمت به بندگانش را به هر کسی نمی‌دهد

هفتمین جلسه از دوره اول کارگاه‌های آموزش مجازی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی آزادشهر بااستادی راهنما همسفر فاطمه با دستور جلسه«هفته راهنما» در روز شنبه ۸ ٱردیبهشت ماه  ۱۴۰۳ برگزار شد.

 

خلاصه سخنان استاد:

 

هفته راهنما را خدمت استاد راهنمای عزیز جناب مهندس دژاکام، استاد امین، سرکار خانم آنی و تمامی راهنمایان عزیز و عاشق کنگره ۶۰ تبریک عرض می کنم.

تبدیل شدن مصرف‌کننده مواد مخدر و معلم آموختن اعتیاد به انسانی آزاد و رها و معلم رهایی دیگران یکی از زیباترین صور تبدیلات در انسان و مصداق حقیقی ابدال و خروج از ظلمات و ورود به عالم نور است که بدون شک چیزی جز نمایش قدرت الهی نیست.
راهنما یک الگوی آموزش دیده و تزکیه  شده است به خاطر مقام شامخ انسانی و بند عشق با قدرت مطلق بدون مزد مادی به سایر انسان‌های معتاد به هم ریخته کمک می‌کند تا با راهنمایی‌های او از ظلمت خارج و ره‌سپار نور گردند، همان‌گونه که خود خارج شده‌است.

راهنما بایستی بدون نقص عمل کند و ارزش و جایگاه خودش را محترم شمارد و سپاسگزار خداوند باشد و از قوانین و اصول و حرمت کنگره پیروی نماید و عشق و تحمل و ایمان را سرلوحه کار خود قرار دهد، تا به مرکز گردباد هدایت شود و خود را برای عروج آماده سازد، در غیر این صورت در دایره دوم و یا سوم گردباد خرد و خاکشیر خواهد گردید و مانند زباله به بیرون پرتاب خواهد شد.

در کنگره ۶۰ کسی می‌تواند به دیگران به منظور رهایی از اعتیاد و درمان آن کمک کند که علاوه بر تجربه اعتیاد و رهایی از آن، علم و دانش مربوطه را کسب کرده باشد. بنابراین در مقوله اعتیاد و تلاش برای رهایی دیگران، تجربه به تنهایی کافی نیست و زمانی که در کنار علم دانش و معرفت مربوطه قرار گیرد، کامل شده و کارساز خواهد بود. راهنمایان کنگره ۶۰ از بدو ورودشان به کنگره تا رسیدن به جایگاه  راهنمایی در کارگاه های آموزشی و لژیون شرکت کرده و زمانی بیش از ۶۰۰ ساعت تحت آموزش قرار می‌گیرند که بسیار سنگین و فراگیر است. کسانی که این آموزش‌ها را با موفقیت پشت سر می‌گذارند و به جایگاهی از علم، تجربه، معرفت و خودشناسی می‌رسند، می‌توانند انسان‌های دربند اعتیاد را راهنمایی و به سرمنزل مقصود یعنی سلامتی و رهایی هدایت کند.

راهنمایی ، یعنی تدریس علم، اخلاق، معرفت و همچنین عشق، عقل و ایمان. راهنمایی یعنی پرورش انسان سالم و صالح بودن و متعادل بودن، راهنمایی یعنی: صبر، استقامت، آرامش و صراط مستقیم راهنمایی، نهایت محبت و دوست داشتن راهنما نسبت به رهجو است که در قالب آموزش صحیح متجلی می شود. راهنمایی یعنی حرمت، احترام، محبت، علم، دانش و تجربه.

راهنمایی در کنگره ۶۰ پرداخت زکات رهایی است.
کسانی که از بیرون نظاره‌گر فعالیت کنگره ۶۰ هستند با دیدن افرادی که بدون دریافت هیچگونه مزدی و بدون کوچکترین چشم داشت، حتی در حد تشکر و قدردانی ساعت ها به فعالیت مشغول‌اند و تلاش بی‌ وقفه آنها را حتی خسته هم نمی کند، انگشت حیرت به دهان می‌گیرند و می‌پرسند چگونه است که  این افراد بدون مزد فعالیت می‌کنند؟ این تعجب کاملاً طبیعی است؛ زیرا آن‌ها نمی‌دانند که راهنمایان کنگره ۶۰ مسلح به سلاح عشق و عقل و ایمان هستند که مهمترین مشخصه یک راهنما است که از وجود او فوران می‌کند هم او و هم شاگردان او را به حرکت و تلاش وامی‌دارد.

راهنما اگر عاشق نباشد، در این حوزه نمی‌تواند فعالیت کند در صورت ظاهر آنها مزد دریافت نمی‌کنند اما در صورت باطن، آن‌ها بزرگ‌ترین، بزرگ‌ترین پاداش را دریافت می کنند. خداوند لیاقت خدمت به بندگانش را به هر کسی نمی‌دهد. آن کسی که  آموزش می‌دهد خودش نیز آموزش می‌بینند و کسانی که به حل مشکلات دیگران اقدام می‌کنند، مشکلات خودشان نیز برطرف خواهد شد.

کسانی که بذر نیکو می‌کارند، محصول نیکو نیز برداشت می‌کنند. کسانی که دیگران را به صبر، استقامت، محبت و عمل سالم توصیه می‌کنند نزد پروردگارشان پاداش عظیمی دارند.
راهنمایان کنگره ۶۰ با زبان عشق و محبت که محصول کارشان چیزی جز صراط مستقیم نیست، فعالیت می‌کنند.

اکنون که به لطف خداوند در حال خدمت در این جایگاه هستم، خود را موظف می‌دانم، آنچه را می‌گویم و بر زبان جاری می‌کنم، خود کاربردی کنم و یا سعی در کاربردی کردن آن‌ها نمایم و گرنه عالم بی‌عمل را و زنبور بی‌عسل را به چه کار آید؟

ان‌شاالله که بتوانم در مکتب جناب مهندس شاگرد لایقی باشم و فرمانبردار بی‌چون و چرا و رهجوی خوبی برای استادانم باشم و همیشه با خود این جمله را تکرار می‌کنم‌: خداوندا عشق و آرامش واقعی را در خدمت به مخلوقین تو یافتم، توفیق ده مرا و هزاران بار سپاسگزار راهنمای بسیار مهربان و صبور خودم خانم مریم عزیزم هستم و تمام قد در مقابلش سر تعظیم فرود می‌آورم و دستان پر مهرشان را می‌بوسم.

رابط خبری: همسفر فاطمه رهجوی راهنما همسفر فاطمه(لژیون دوم)
عکس، ویراستار و ارسال: همسفر ناهید، مرزبان خبری
همسفران نمایندگی آزادشهر

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .