English Version
English

مشارکت مکتوب سی دی سیگار و جایگزینی

مشارکت مکتوب سی دی سیگار و جایگزینی

سلام دوستان فاطمه هستم همسفر؛

سی دی سیگار و جایگزینی بسیار سی دی آموزنده‌ای برای من است. به قول جناب مهندس هیچ چیز بیهوده آفریده نشده است. اما سیگار چیزی است که بسیار زیان آور می‌باشد و همینطور ترک آن بسیار سخت و سنگین. اگر کسی به دام اعتیاد به سیگار و دخانیات بیفتد، ترک آن خیلی سخت‌تر از ترک مواد مخدر می‌باشد. همانطور که جناب مهندس فرمودند:« اگر مواد مخدر همزمان با ترک سیگار صورت بگیرد بهتر است». مسافر من سال‌هاست که سیگار می‌کشد. همیشه ما سر کشیدن سیگار با هم درگیری داشتیم وقتی که سفرش را برای ترک سیگار شروع کرد بسیار خوشحال شدم حتی بیشتر از ترک موادش. اما این را متوجه شدم که وقتی جهان بینی و روح و روان انسان هنوز کامل نشده ترک سیگار از ترک مواد مخدر بسیار برایش سخت‌تر بود. تا جایی که دو بار سفر سیگارش را خراب کرد. خداوند به ما عقل و شعور داده که چه کاری غلط و چه کاری درست است. کشیدن سیگار هم جز کارهای غلط می‌باشد یا بهتر بگویم کشیدن دخانیات کلاً ضرر دارد. ما با مصرف دخانیات به خود و اعضای درونی خود و همینطور دیگران ضرر وارد می‌کنیم.
وقتی کسی دچار این مشکل است باید به کمکش برویم به شرطی که خودش بخواهد. یعنی تا جسم، روان و جهان بینی او کامل نشود، نمی‌تواند کاری انجام بدهد. باید همین طور که نیکوتین را ذره ذره سال‌ها وارد بدن خود کرده‌ایم، ذره ذره هم آن را از تن بیرون کنیم. جناب مهندس فرمودند: سال‌ها سیگار می‌کشیدم و همه به من می‌گفتند سیگار ضرر دارد؛ می‌گفتم شما مزایای سیگار را نمی‌بینید، فقط معایب آن را می‌بینید؟ تا اینکه سکته کردم و در اتاق آی سی یو متوجه شدم که چه بلایی بر سر خودم آوردم. من خودم هم متاسفانه دچار اعتیاد به قلیان هستم هرچند سال‌ها بود که به صورت سقوط آزاد ترکش می‌کردم ولی بعدها در کنگره فهمیدم منظور از سقوط آزاد چه است!؟ که متاسفانه تا به من گفتند سقوط آزاد ممکن است مجدداً به طرف قلیان برگردم.
اینجا انگار از خدایم بود که دوباره به کشیدن قلیان رو بیاورم. و این شد که دوباره در حال کشیدن قلیان هستم. روزها با خودم فکر می‌کنم که چگونه این بلا را از سر خودم دور کنم شب که می‌خوابم با خود می‌گویم تمامش میکنم. اما صبح که می‌شود روز از نو روزی از نو و ذهن مخدوش و خراب من مجدداً به سمت چاق کردن قلیان می‌رود. همیشه از خودم می‌پرسم چرا باید یک همچین چیز بی‌ارزشی من را گریبانگیر خودش بکند. من که ممکن است باعث هزار و یک مشکل برایم بشود. مسافر من همیشه می‌گوید که ترک دخانیات از ترک مواد مخدر بسیار سخت‌تر است اما من می‌خندیدم و می‌گفتم مگر می شود!؟ آخه مگر ترک کردن سیگار کاری دارد؟ فقط یک جور همت می‌خواهد که تو نداری؛ ولی حالا متوجه شدم که خودم هم همت ندارم. از خدا می‌خواهم که کمکم کند که من هم بتوانم این دخانیات را کنار بگذارم. انشاالله

سلام دوستان مریم هستم همسفر؛
برداشت من ازسی دی سیگار این است سیگار تمام جسم انسان را نابود می‌کند. سیگار هم باید به مدت ده ماه درمان شود. برای درمان از آدامس نیکوتین یا برچسب یا قرص نیکوتین که بهترین گزینه آدامس خوراکی می‌باشد. هر نخ سیگار معادل نیم میلی گرم آدامس نیکوتین دارد. در بزاق دهان انسان مواد مخدر اپیورفین است که شش برار مرفین قدرت دارد و وقتی که شخصی سیگار می‌کشد، دهانش ضدعفونی نمی‌شود چون نیکوتین سیگار جایگزینش شده و پس از درمان، بزاق دهان به حالت طبیعی برمی‌گردد.
باید آدامس ذره ذره جویده شود. و درمانش را طبق فرمان راهنما انجام گیرد. مدت درمان ده ماه است.

سلام دوستان لیلا هستم همسفر؛
خداوند همه چیز را در اختیار ما قرار داده است. ولی به ما انسان‌ها نیرو و قدرت عقل داده است که به وسیله آن بسنجیم از چه چیزی استفاده کنیم و از چه چیز استفاده نکنیم. وجود هر کدام از این نعمت‌ها برای ما لازم و ضروری است و این بستگی به خود ما دارد که چگونه از آنها استفاده کنیم. با استفاده درست، خودمان را به بالاترین نقطه برسانیم یا در اثر استفاده نادرست به پایین‌ترین نقطه سقوط کنیم. ما فکر می‌کنیم که فقط سیل و زلزله باعث نابودی بشر می‌شود، در صورتی که چیزهای دیگر هم مثل سیگار وجود دارد که تلافاتش بیشتر از آنها است و تلافاتی که سیگاردارد بیشتر از سیل و تصادف است. در سیگار هم مانند مواد مخدر باید عملیات جایگزینی انجام گیرد تا سیستم فرصت داشته باشد به حالت اصلی برگردد.
آقای مهندس می‌فرمایند:«اگر انسان را یک درخت در نظر بگیریم مهمترین قسمت آن ریشه است که می‌شود جهان بینی و تنه درخت جسم است شاخ و برگ درخت هم روان است و میوه‌های آن شخصیت است». پس کسی که می‌خواهد سیگار را درمان کند اول باید ریشه را درمان کند بعد از نظر تفکر و اندیشه به آن هوشیاری و بیداری برسد.

سلام دوستان زهرا هستم همسفر؛
درمان اعتیاد با درمان سیگار کامل می‌شود. اگر کسی سیگار می‌کشد هنوز معتاد و ریشۀ آن جهان‌بینی است که به آگاهی نرسیده و بیدار نشده است. همین‌طور که می‌دانیم در کنگره ۶۰ راهنماها برنامه‌ای را به رهجو می‌دهند. اگر رهجو طبق برنامه حرکت کرد، که تزکیه و پالایش صورت گرفته و به آرامش خواهد رسید. در واقع اینجا به خودش کمک کرده است.
خداوند نعمت‌های زیادی را در اختیار ما قرار داده ولی بعضی‌ از ما از این نعمت‌ها درست و به جا استفاده نمی‌کنیم و برای خودمان و اطرافیان مشکلات متعدی را به وجود می‌آوریم. می‌گوییم چرا خداوند چیزهایی مثل سیگار، تریاک، شیطان، مواد مخدر، چاقو و غیره که بد هستند و مشکلات متعددی را برای ما به ارمغان می‌آورند را آفریده و در ذهن خود فکر می‌کنیم، این‌ها باعث مشکلات همیشگی ما هستند.
خداوند همه چیز را در اختیار ما قرار داده است ولی به انسان نیرو و قدرت اختیار داده، که از چه چیزی استفاده کنیم و از چه چیزی استفاده نکنیم. این بستگی به خود ما دارد که چگونه از آنها استفاده کنیم.
وجود شیطان برای ما الزامی است و برای آزمایش خود ما است که در چه مرحله‌ای هستیم و برای پیشرفت و تکامل ما لازم است. ما فکر می‌کنیم که فقط سیل و زلزله باعث نابودی بشر می‌شود در صورتی که چیزهای دیگر مثل سیگار و قلیان  وجود دارند که تلفات‌شان بیشتر از آن‌ها است و تلفاتی که سیگار و قلیان دارد بیشتر از سیل، زلزله، تصادف، خودکشی، قتل و غیره  است.
اما بعضی وقت‌ها بدون اینکه از یک چیزی اطلاع، آگاهی و شناخت داشته باشیم از آن استفاده می‌کنیم.
در مورد مصرف سیگار و قلیان یکی از مهم‌ترین قسمت‌های بدن ما ریه است که اکسیژن و هوا را می‌گیرد و ریه یک سری سلول دارد به نام مولاژ.
این ها سلول‌هایی هستند که ریه را تمیز می‌کند ولی فردی که سیگار مصرف می‌کند دود سیگار همه این‌ها را می‌گیرد و این سلول‌ها قادر به پاکسازی ریه نیستند.
گرد و غبار سیگار و قلیان سنگین است، ریه‌ی شخص مصرف کننده مثل قیر سیاه می‌شود و دیگر نمی‌تواند ریه را پاک کند و اکسیژن کافی نمی‌رسد‌. در نتیجه ایمنی بدن‌ این فرد از بین می‌رود و زود از پا در می‌آیند.
آقای مهندس برای درمان اعتیاد به مواد مخدر، صورت مسئله اعتیاد را پیدا کردند؛ سیگار هم مثل مواد مخدر عملیات جایگزینی را انجام می‌دهد. درمان سیگار باید در قسمت جسم، روان و جهان‌بینی انجام بگیرد و آقای مهندس می‌فرمایند: «اگر فردی را یک درخت در نظر بگیریم مهم‌ترین قسمت آن ریشه است که جهان‌بینی می‌شود و تنه درخت جسم، شاخ و برگ درخت هم روان و میوه‌های آن، شخصیت است». پس اگر کسی که می‌خواهد سیگار را درمان کند، اول باید ریشه را درمان کند یعنی از نظر تفکرات به آن هوشیاری و بیداری برسد.

سلام دوستان عائده هستم همسفر؛
در موردی  سیگار و جایگزینی باید بگویم که خداوند نعمت‌های زیادی را در اختیار انسان قرار داده ولی متاسفانه انسان درست از این نعمت‌ها استفاده نمی‌کند.
یکی از این نعمت‌ها ریه است که به راحتی می‌توانیم اکسیژن را وارد بدن خود کنیم. ولی با کشیدن سیگار خود را از این نعمت الهی محروم می‌کنیم. نیکوتین سیگار با عبور از سد خونی مغز وارد سیستم ایمنی بدن شده و مولاژها یا همان حبابچه‌هایی که باعث تصفیه هوا در ریه می‌شوند را نابود می‌کنند. سیگار را هم مانند مواد مخدر می توان با تیپر کردن و جایگزینی آدامس نیکوتین‌دار یا بر چسب پس از ده ماه به نتیجه دلخواه رسید و سیگار را بدون عوارض ناشی از ترک، کنار گذاشت.
البته این مورد هم با کمک راهنما و گوش دادن و اطاعت کردن از اطلاعاتی که راهنما در اختیار ما قرار می‌دهد، میسر می‌شود.


سلام دوستان سما هستم همسفر؛
آنچه از سی دی سیگار و جایگزینی برداشت کردم این بوده که سیگار اول از همه، ریه‌ی انسان را هدف می‌گیرد و مانع تصفیه هوا به داخل آن می‌شود که این باعث تضعیف ایمنی بدن می‌شود. در این صورت شخص به سرعت بیمار می‌شود.
از نشانه‌های ظاهری افراد سیگاری؛ می‌توان به لب‌های تیره و تغییر رنگ پوست آنها به دلیل نبود اکسیژن کافی اشاره کرد.
به قدری بدن شخص سیگاری ضعیف می‌شود که ممکن است دچار بیماری‌های صعب العلاج و حتی مرگ شود. این سی دی بزرگترین عَمَل جناب مهندس را به ما می‌گوید که ایشان اول از همه صورت مسئله اعتیاد به مواد مخدر را پیدا کرد و سپس آن را حل کرد و اعتیاد را به درمان رساند. همچنین یکسری اطلاعات در مورد فیزیولوژیک جسم به ما دادند که می‌توانیم، مسئله اعتیاد و درمان آن را بهتر درک کنیم. من در اینجا متوجه شدم که سیگار بخاطر نیکوتینی که دارد از سد خونی مغز می‌گذرد و باعث آرامش فرد می‌شود.
حال اگر یکباره بخواهد آن را کنار بگذارد دچار پریشانی و عصبانیت می‌شود. بنابراین برای رفع و درمان این وضعیت طبق فرمایشات مهندس باید عمل جایگزینی انجام شود. درمان سیگار، باید روی جسم و روان و جهانبینی انجام بگیرد.

سلام دوستان سارا هستم همسفر؛
خداوند در جهان، همه چیز آفریده و به انسان یک نیرو و قدرتی داده شده، به نام عقل که بسنجد، از چه چیزهایی استفاده کند یا از چه چیزهایی استفاده نکند؟
وجود هر چیز در زندگی لازم است. اگر ما بد استفاده کنیم تقصیر خود ما است و نمی‌توانیم بگوییم چرا خدا آن چیز راخلق کرده است. مثل مرفین که درپزشکی استفاده‌های زیادی می‌شود و از همین مرفین برای مصرف نادرست هم استفاده می‌شود. در دنیا تلفات سیگار خیلی بالاتر از تلفات سیل و زلزله و بلاهای طبیعی است. سیگار قبلا بصورت تنباکو در چین بود. بعد برای اینکه راحت‌تر در دسترس عموم قرار بگیرد، آن را به صورت امروزی (سیگار نخی) درآوردند. در فیلم‌های قدیمی هنرپیشه‌های معروف از سیگار استفاده می‌کردند، که همین تبلیغی بود برای سیگاری شدن مردم. یکی ازمهمترین قسمت بدن ریه است. که با کشیدن سیگار پر از دود می‌شود اما در کنگره‌ی ۶۰ ما به جای سیگار می‌توانیم از نیکوتین خوراکی، که آدامس است، استفاده کنیم. نیکوتین‌های دیگری مثل قرص و برچسب نیکوتین هم وجود دارند اما بهترینش آدامس است. چون هم باعث جنبش فک می‌شود و هم باعث سرگمی شخص. هر آدامس 2میلی گرم نیکوتین دارد که تا سه ماه شخص مصرف کننده به اندازه نیکوتین خوراکی مصرف می‌کند اما بعد طبق برنامه‌ای که توسط راهنما داده می‌شود رهجو عمل می‌کند.

سلام دوستان مولود هستم راهنمای لژیون یازدهم یک همسفر؛
متاسفانه دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که افرادی که در سنین نوجوانی شروع به کشیدن سیگار کرده‌اند و به مدت 20 سال ادامه داده باشند، نسبت به افرادی که اصلا سیگار نکشیده‌اند، 20 الی 25 سال زودتر می‌میرند. چرا که افراد سیگاری خیلی بیشتر از افراد دیگر در معرض بیماری‌هایی مانند انواع سرطان، بیماری‌های قلبی، پوستی، معده و غیره هستند. در سی دی سیگار و جایگزینی توضیح داده شده است که سیگار هم مانند مواد مخدر می‌تواند جایگزین شود که در کنگره ی ۶۰، با مشخص کردن صورت مسئله‌ی اعتیاد و نحوه‌ی استفاده از آدامس نیکوتین به راحتی این کار امکان پذیر است و برای اینکار ۱۰ ماه زمان لازم است و در کنار آن یادگیری آموزش‌های کنگره به عبارتی جهانبینی کمک می‌کند تا درمان به شیوه‌ی راحت‌تر و با آگاهی بیشتری انجام بشود.

همسفران لژیون یازدهم؛ راهنما همسفر مولود

ویراستار؛ مرزبان خبری همسفر حمیده

تنظیم و ارسال؛ همسفر فرحناز

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .