English Version
English

وادی دوم منِ واقعی را به من نشان می‌دهد

وادی دوم منِ واقعی را به من نشان می‌دهد

هیچ مخلوقی جهت بیهودگی، قدم به حیات نمی‌دهد؛ هیچ کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم.
تمام کلمات کتاب ۱۴ وادی پر از مفهوم و دارای آموزش‌های عمیقی برای درست زندگی کردن می‌باشد، کافی است با جان و دل آن‌ها را بپذیری و در فهم‌شان کوشا باشی. زمانی‌که بخواهم و خواسته فهم و درک، آموزش و یادگیری این مطالب باارزش را داشته باشم، قطعاً نیروی عظیم و شگفت‌انگیزی به نام خداوند در این مسیر یاری‌رسان من خواهد بود و مرا مورد حمایت خودش قرار خواهد داد.
وادی دوم منِ واقعی را به من نشان می‌دهد و به من می‌گوید؛ هیچکدام از ما به هیچ نیستیم؛ حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم. همه مطالب در درون و برون ماست که مانند قله‌های بلند آتشفشان آرام و بی‌‌صدا هستند. چه جمله زیبایی که قبل از کنگره نه شنیده بودم و نه تفکری در موردش داشتم، تصوراتم به گونه‌ای بود که زندگی و انسان را فقط از یک روزنه کوچک می‌دیدم و از معلومات و علت و عظمتش هیچ آگاهی نداشتم. سوالاتی برای من مطرح می‌شد که چرا خلق شده‌ام؟ دلیل خلقم چیست؟ آخرش کجاست؟ و مطمئناً اکثر انسان‌ها چنین سوالاتی را دارند، برای من فقط سوال بودند نه تفکر در مورد خداوند فکر می‌کردم که خداوند کیست؟ به چه شکل است؟ اصلاً کجاست؟ ولی نمی‌دانستم تا خود آرزو را نشناسم نمی‌توانم ذره‌ای به عظمت خداوند و وجودش پی ببرم. ببرم. زمانی‌که در مراحل زندگی من مشکلاتی به وجود می‌آمد فکر می‌کردم، سوال می‌کردم؛ ولی الان متوجه می‌شوم فقط فکر غلط بوده نه تفکر درست و نه شناخت صورت مسئله را می‌دانستم.
وادی دوم می‌گوید؛ ما در اثر تفکر غلط و یا حرکت در مسیر ضدارزش‌ها برای خود مشکلاتی را به وجود آورده‌ایم، امروز با جان و دل قبول می‌کنم که انبوهی از مشکلاتم به خاطر تفکر غلط خودم بوده است. خداوند شأن انسان را بزرگ شمرده است و فلسفه عظیمی در وجود ما انسان‌ها نهفته است. انسان قدرت‌های عظیمی در درون خودش دارد که می‌تواند با بیدار کردن آن‌ها از گذرگاه‌های بسیار سخت عبور کند و رها شود، فقط کافی است قبول کنم که من برای هیچ به جهان قدم نگذاشته‌ام.
قطعاً در خلقت من رسالتی و هدفی وجود دارد و این را فقط خودم می‌توانم با تلاش و کوشش و آموزش با صبر و ایمان ذره ذره پیدا کنم و بپذیرم خداوند هیچ موجودی را جهت بیهودگی خلق نکرده است. همانطور که جناب مهندس می‌فرمایند: حتی یک خار بیابانی که شاید از نظر ما بی‌فایده باشد خاصیت بسیار با ارزشی دارد؛ وقتی به وادی دوم خوب فکر می‌کنم می‌بینم چقدر حیف است که براحتی از این وادی و بدون توجه به این وادی عبور کنم؛؛ وقتی دستور جلسات توسط جناب مهندس برای یک سال طراحی می‌شوند، نشان‌دهنده این می‌باشد که من باید یک سال خودم را با این دستورجلسات زندگی کنم و از آن‌ها در گذرگاه‌های زندگی خودم استفاده کنمگ امیدوارم خداوند کمک‌مان کند فلسفه وجودی خودمان و دیگران که پر از عظمت و توان می‌باشد را با ارزش بدانیم و احترام بگذاریم و در قوت گرفتن از درونمان و این توانایی‌ها به کمک آموزش‌های کنگره ۶۰ در مسیر زندگی برای خودمان و برای دیگران مفید باشیم.

نوسنده و‌ تایپ: همسفر آرزو رهجوی راهنما همسفر مرضیه (لژیون اول)
ارسال: همسفر زلیخا مرزبان خبری
همسفران نمایندگی پرند

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .