English Version
English

راهنما؛ یعنی صبر و استقامت

راهنما؛ یعنی صبر و استقامت

چهاردهمین جلسه از دوره سوم کارگاه‌های آموزش مجازی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی گوجان به استادی همسفر سارا با دستور جلسه «هفته راهنما» در روز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:
دستور جلسه این هفته؛ هفته راهنما می‌باشد. راهنما در کنگره ۶۰ به فرد گفته می‌شود که از دام اعتیاد رها شده و به فرد در حال مصرف مواد مخدر کمک می‌کند تا رها شود. امروز دو گروه هستند که در زمینه ترک اعتیاد فعالیت می‌کنند: گروه اول پزشکان و روان‌پزشکان؛ که دارای بورد تخصصی هستند و گروه دیگر استادان و راهنمایان تجربی؛ که تجربه اعتیاد و رهای از آن را دارا می‌باشند. پس هر کس اعتیاد خود را ترک یا درمان می‌کند، قادر نیست به دیگران که خواهان رهایی از اعتیاد هستند، کمک کند.

در کنگره کسی می‌تواند به دیگران در درمان اعتیاد کمک کند که علاوه بر تجربه و رهایی از آن، علم و دانش مربوطه را کسب کرده باشد. راهنمایان کنگره ۶۰ در مقوله شناخت بیماری اعتیاد که تشکیل شده از شناخت مواد مخدر و اثرات آن، شناخت ساختار اعتیاد و شناخت صور پنهان انسان که بر اثر بیماری اعتیاد دچار آسیب و صدمه شده‌اند، آگاهی لازم را کسب کرده و دانش کافی را فرا می‌گیرند. برای رهایی از اعتیاد تجربه به تنهایی کافی نیست، علم و دانش و معرفت در کنار تجربه نیاز است. آموزش های کنگره ۶۰ در تربیت راهنما به بخش‌های دو تقسیم می‌شوند:
الف- شناخت سیستم ایکس یا همان سیستم تولید کننده مخدرهای طبیعی جسم و چگونگی راه اندازی آن.
ب- شناخت صور پنهان انسان در آموزش‌های جهان‌بینی که در ارتباط مستقیم با اعتیاد. ضد‌ارزش ها خواسته نامعقول دارد، پس باید یک راهنما شناخت و تسلط کامل بر پروتکل DST و چگونگی انجام عملیات تیپرینگ با استفاده از داروی اپیوم تینکچر را داشته باشد.

راهنما؛ یعنی نشان دادن راه مسیر رهایی از اعتیاد و درمان آن، انتقال اطلاعات، دانش، آگاهی و تجربیات از راهنما به رهجو. راهنما یعنی صبر، استقامت، آرامش و هدایت به صراط مستقیم. راهنما یعنی چیزی بالاتر از استاد و معلم است. یک رهجو چگونه حرکت کردن باتوان و نیروی خودش و حرکت در مسیر درست را از راهنما می‌آموزد. در کنگره ۶۰ راهنما طبق جزوه راهنما و راهنمایی آموزش می‌دهد. کسی که به حل مشکلات دیگران اقدام می‌کنند قطعاً مشکلات خودشان هم برطرف خواهد شد و شرایط رسیدن به درجه راهنمایی قبول شدن در آزمون فنی و جهان‌بینی، کسب نمره انظباط از مرزبان نمایندگی، کسب تأییدیه از ورزشبان کنگره ۶۰، انجام پیمان وادی هشتم و پذیرفتن در مصاحبه دریافت شال نارنجی می‌باشد.

در کنگره ۶۰ انتخاب راهنما بر عهده رهجو می‌باشد. پس در تشکیل لژیون، راهنما نباید به تازه واردین مراجعه کند و از آن‌ها بخواهد که او را به عنوان راهنمای خود انتخاب نمایند، راهنما بایستی در تمام جلسات نمایندگی حضوری فعال داشته باشد. راهنما باید به لژیون عشق و محبت فراوان داشته و همیشه تمیز و مرتب باشد. یک رهجو در قبال راهنما وظایفی دارد و همه‌ ما یک روز به عنوان تازه واردین در کنگره ۶۰ حضور پیدا کردیم و سه جلسه مهمان بودیم تا با شرایط و اوضاع و احوال کنگره آشنایی پیدا کردیم و بعد از این سه جلسه اقدام به انتخاب راهنما نموده و سفر خود را آغاز کردیم. رهجو باید فارغ از میزان تحصیلات، سن و سال، جایگاه اجتماعی، پست و مقام و یا داشتن هر گونه تخصصی که دارد، می‌بایست به‌صورت تمام و کمال به حرف راهنما گوش دهد و به آن عمل کند. پس یک رهجو برای رهایی خودش نباید بی‌حرکت بشیند، باید برای خروج از این تاریکی‌ها تمام تلاش خود را انجام دهد و یک حرکت هماهنگ و عظیم داشته باشد.

یکی از زیباترین حالت‌ در کنگره برای یک رهجو خدمت کردن است، بله خدمت کردن همانند قطره‌ای است که ما را به دریای عظیم می‌رساند. من رهجو باید به بهترین شکل وظایف خود را به انجام برسانم و ناگفته نماند که انجام این وظایف باید همراه با عشق باشد نه از سر تکلیف. من در کنگره فقط نباید به دنبال جایگاه مرزبانی، راهنمایی و ایجنت باشم؛ بلکه هدف من فقط رسیدن به جایگاه انسانی و نزدیک شدن به فرمان عقل می‌باشد. من به‌عنوان یک رهجو باید احترام راهنمای خود را حفظ کنم. با توجه به آموزش‌های کنگره ۶۰ من به اهمیت حرکت در صراط مستقیم پی می‌برم و هر روز در تلاش هستم تا خود را با این آموزش‌ها که به‌ صورت روزانه به روز می‌شود، هماهنگ کنم. وظیفه رهجو این است که در این هفته قشنگ از راهنمای خود با دادن پاکت تقدیر و تشکر کند و قدردان زحمات راهنمای خود باشد. این هفته زیبا را خدمت بنیان کنگره، خانواده محترمشان و تمام راهنمایان کنگره 60 تبریک عرض می‌کنم.

رابط خبری: راهنما همسفر سمیه
عکاس: مرزبان خبری، همسفر مرضیه
ویراستار و ارسال: راهنمای تازه‌واردین، همسفر سمانه
همسفران نمایندگی گوجان

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .