English Version
English

گروه خانواده - انسان برای آموزش و خدمت پا به حیات نهاده است

گروه خانواده - انسان برای آموزش و خدمت پا به حیات نهاده است

جلسه چهاردهم از دوره اول کارگاه‌های آموزش مجازی کنگره 60 ویژه همسفران نمایندگی زاهدان با دستور جلسه «هفته راهنما» به استادی همسفر زهره رهجوی راهنما همسفر مهدیه در روز 7 اردیبهشت ماه 1403 برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

این هفته پرشگون را در راس به آقای مهندس بنیان و نگهبان کنگره ۶۰ و به خانم آنی بزرگ اولین راهنمای همسفران و همین‌طور استاد امین، خانم آنی کماندار و خانم شانی تبریک و تهنیت عرض می‌کنم. به همه راهنمایان کنگره ۶۰ که با تمام وجودشان برای اهداف کنگره؛ همان احیای انسانی است، بی‌وقفه تلاش می‌کنند، تبریک می‌گویم. من از اعماق قلبم و با تک تک سلول‌های وجودم این هفته ارزشمند را به پاس قدردانی از راهنمای عزیزتر از جانم، خانم مهدیه تبریک می‌گویم؛ چرا که هر هفته و شاید هفته‌ای دوبار را پا در مسیر طولانی می‌نهادند، برای آموزش دادن به افرادی که همه آنها حس مشترک و درد مشترکی دارند. قدردانی از ایشان را نمی‌توان در قلم گنجاند و زبان عاجزانه از این امر بزرگ قاصر است.

به راستی معلمی شغل انبیاست. راهنما تنها معلمی است که من به عینه دیده‌ام چطور، مادرانه و دلسوزانه برای رهجوی خودش تلاش می‌کند. درس زندگی دادن به انسان‌هایی که شاید روزی در اعماق تاریکی بوده‌اند و هیچ امیدی به زندگی و ادامه حیات نداشته‌اند. راهنماهای کنگره ۶۰ تنها کسانی‌اند که عصاره وجودشان را برای رهجو می‌گذارند. ما راهنمایانی که در کنگره ۶۰ خدمت می‌کنند را در سطح جهانی نداریم. همه راهنماها در کنگره ۶۰ چه برای مسافران و چه همسفران باید سفر اول را به خوبی پشت سر بگذارند. همه آموزش‌ها را دریافت کنند و در آخر با قبولی در آزمون راهنمایی مشخص می‌شود که به عنوان راهنما پذیرفته می‌شوند. بعد از قبولی در آزمون، مرزبانان و ایجنت‌ها روی کار راهنماها نظارت می‌کنند و باید مورد تایید آنها باشند. به هر حال مهم‌ترین چیز در کنگره این است که این افراد خودشان روزی در اوج ناامیدی و تنهایی به سر برده‌اند و می‌دانند چطور و چگونه می‌شود بر ضد ارزش‌ها پیروز شد. کنگره ۶۰ مسیر درست و بر حقی است که افراد باید به درجه‌ای از ایمان و اعتقاد راسخ برسند تا بتوانند خدمتگزار واقعی باشند. بتوانند برای کمک به هم نوع خودشان از جان و مال و وقت گران‌بهای خود بگذرند. قطعاً کسی می‌تواند آموزش‌های ناب کنگره ۶۰ را به سایرین بیاموزد که خود نه تنها این آموزش‌ها را گرفته، بلکه آنها را عملی کرده باشد. هیچ راهنمایی که حال خوش ندارد و در آرامش نباشد نمی‌تواند آموخته‌هایش را در اختیار دیگران قرار دهد.

کنگره 60 مانند اقیانوس عظیمی از علم و تجربه است. حال هر کس که پیام کنگره را دریافت می‌نماید، می‌تواند از آن به میزان ایمان و آگاهی خود برداشت کند. راهنما عاشق است. یک انسان عاشق که چیزی جز رهایی رهجو، او را تا به این اندازه خرسند نمی‌کند. هیچ چیز مادی نمی‌تواند زحمات بی‌دریغ راهنما را جبران کند. این ادای دینی است که تا ابد بر دوش رهجو باقی می‌ماند. چرا که راهنما چراغ راه زندگی ماست. مسیر درست زندگی را به ما می‌آموزد. کسانی که خارج از کنگره به این مجموعه می‌نگرند، برای‌شان باور پذیر نیست که یک انسان تا به این حد برای حال خوب هم نوع خودش تلاش می‌کند.

یک دلنوشته که بیانگر احساس ناب درونی ماست ،تهیه پاکت، کمترین قدردانی یک رهجو از راهنمای خودش است. ما با این کار ارزش راهنما را حفظ می‌کنیم. بر اساس گفته قرآن کریم، اگر کسی قدردان نباشد و خوبی دیگران را نادیده بگیرد، نتیجه‌اش این است که خوبی‌های خودش هم نادیده گرفته می‌شود.

نویسنده: همسفر زهره رهجوی راهنما همسفر مهدیه (لژیون یکم)
رابط خبری: همسفر سمیرا رهجوی راهنما همسفر مهدیه (لژیون یکم)
ویراستاری و ارسال: همسفر زهره رهجوی راهنما همسفر مهدیه (لژیون یکم)
همسفران نمایندگی زاهدان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .