English Version
English

گروه خانواده - درک جایگاه راهنمایی در کنگره ۶۰ کار ساده‌ای نیست

گروه خانواده - درک جایگاه راهنمایی در کنگره ۶۰ کار ساده‌ای نیست

جلسه دوم از دوره اول کارگاه‌های آموزش مجازی همسفران کنگره ۶۰ نمایندگی قوچان با دستور جلسه «هفته راهنما» با استادی مرزبان گروه خانواده همسفر اعظم در روز شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

ابتدا هفته راهنما را به بنیان‌گذار کنگره ۶۰ جناب مهندس دژاکام و سرکار خانم آنی و استاد امین که اولین راهنمایان کنگره ۶۰ هستند تبریک و تهنیت عرض می‌کنم؛ و همچنین هفته راهنما را به تمامی راهنمایان نمایندگی قوچان و بخصوص راهنمای دلسوزم خانم محبوبه عزیز تبریک می‌گویم.
کسانی که از راه دور شاهد فعالیت کنگره ۶۰ و‌ راهنمایان کنگره ۶۰ می‌باشند باور این موضوع برایشان سخت است و با خود می‌گویند که مگر می‌توان بدون دریافت حقوق ساعت‌ها و روزها و ماه‌ها و سال‌ها خدمت کرد و این فداکاری و از خودگذشتگی چیزی جز عشق و ایمان نیست و اگر عشق نباشد کاری نمی‌توان انجام داد این‌ها نمای کلی از جایگاه بلند و رفیع راهنما است و درک این جایگاه کار ساده‌ای نیست.
راهنما کارش راهنمایی افراد برای خروج از تاریکی و ورود به روشنایی و بهتر زیستن است  راهنما در جایگاه خدمتی که دارد به نفس مطمئنه رسیده چون بدون آنکه سرزنش یا قضاوت کند و با آرامش همسفر را راهنمایی می‌کند و به او کمک می‌کند تا از تنهایی و افسردگی که چندین سال تحمل کرده خارج شود.
و در پایان سخن گوهر بار امام علی (ع) که می‌فرمایند:《هر کس کلمه‌ای را به من بیاموزد مرا بنده خود کرده‌است》.
ما اعضای کنگره ۶۰ باید در این هفته به پاس قدردانی از تلاش راهنمای خود تقدیر و تشکر کنیم و برای راهنمای عزیزمان روزی خاطره انگیز بسازیم و با دلنوشته‌ای زیبا و پاکتی که در شان و منزلت این بزرگواران است، از این‌ عزیزان‌ تشکر کنیم.

عکس، ویراستاری و ارسال: همسفر ناهید، مرزبان خبری
همسفران نمایندگی قوچان

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .