English Version
English

یافتن لایه‌ی درونی

یافتن لایه‌ی درونی

هفتمین جلسه از دوره چهارم کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران نمایندگی پاکدشت (لژیون سردار) با استادی مرزبان همسفر فاطمه، نگهبانی راهنما همسفر زهرا، دبیری همسفر آرزو با دستور جلسه "قول و قرار و وفای به عهد" در روز سه‌شنبه مورخ ۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۵ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

خداوند را شکر می‌کنم بابت اینکه مسافر داشتم، با کنگره آشنا شدم و با اذن و اجازه استاد سردار توانستم وارد لژیون سردار شوم تا عضو کوچکی از اعضا کنگره۶۰ باشم. تشکر می‌کنم از خانم زهرا عزیز که اجازه دادند تا من در این جایگاه باشم و آموزش بگیرم و اما در مورد دستور جلسه این ماه لژیون سردار "قول و قرار و وفای به عهد" هر دستور جلسه‌ای مبنا بر این است که؛ آن فرد نسبت به آن دستور جلسه یک ضعفی و یا یک استعدادی دارد وقتی این دستور جلسه به من افتاد زمانی بود که من باید به یاد می‌آوردم آن قول و قراری که با خودم و پیش خداوند بستم را اجرایی کنم چیزی که در این دستور جلسه می‌خواهد بگوید این است که؛ در قرآن کریم راجع‌به وفای به عهد و قول و قرار خیلی صحبت شده‌ و آیه‌های مختلفی در سوره‌های توبه، بقره، مائده و... آمده است که عهد شکنی نکنیم. 

خیلی برایم جالب بود که دستور جلسه‌های لژیون سردار فقط مربوط به لژیون سردار است و تا به حال بیرون از لژیون نشنیده بودم. چیزی که در این دستور جلسه مطرح می‌شود مربوط به مثلثی است راجع‌به اینکه من یک قول و قراری با خودم دارم و یکی اینکه من یک قول و قراری نسبت به انسان‌های اطرافم دارم و قاعده آن قول و قراری است که من با خداوند دارم در واقع هر یک از این‌ها من فاطمه را به این می‌رساند که برو و لایه درونی خودت را بررسی کن که چه قول و قرارهایی تا الآن داده‌ای.

چیزی که برایم جالب بود این بود که؛ من قبل از اینکه وارد کنگره شوم و زمانی‌که با اعتیاد مسافرم آشنا شدم یک حسی به من دست داد که خودم به تنهایی می‌توانم درستش کنم و می‌گفتم کاری ندارد با او حرف می‌زنم که دیگر مصرف نکند؛ ولی زمانی‌که در آن اتفاق‌ها و جریان‌ها افتادم متوجه شدم که نه آنقدر هم راحت نبوده در اصل یک پیوندی بین اعتیاد و انسان برقرار شده و آن دو یک قول و قرارهایی بین هم گذاشته‌اند که انگار به همین راحتی‌ها دل کندنی نیست در این دستور جلسه من فهمیدم که ما یک سری قول و قرارهای مثبت و منفی داریم که مثبت‌هایش ثمره خوب و منفی‌هایش ثمره منفی به همراه دارد در این میان نیرو‌های بازدارنده نیز برای انجام هدفشان خیلی خوب نقششان را ایفا می‌کنند.

آن دوران فقط از خداوند می‌خواستم که یک راهی سر راهم بگذارد تا یک زندگی سالم داشته باشم دوست نداشتم با اعتیاد زندگی کنم وقتی به کنگره آمدم خداوند آن مهبتش را به من کرد؛ هم‌چنین با کمک‌های راهنمایم و آموزش‌های کنگره توانستم وارد سفر دوم شوم در سفر دوم یک‌سری قول و ‌قراری از جمله: خدمت کردن، پیمان بستن گذاشته می‌شود که من تا قبلش می‌گفتم: خدایا یک راهی برایم قرار بده، کاری برایم بکن تا من یک جایی را بیابم بتوانم به یک سری از آدم‌ها کمک کنم فقط مشکل مرا از بین ببر. به‌نظر من لژیون سردار همان لژیونی است که ما باید نذرهایمان را بدهیم ما تا قبل از کنگره می‌گفتیم نذر می‌کنم، به فلانی کمک می‌کنم تا فلان مشکلم حل شود خوب الآن دقیقاً من در همان عرصه قرار گرفتم همان لحظه‌ای که من باید به دیگران کمک کنم دیگرانی که بیرون از کنگره مثل خودم دنبال راهی می‌گردند که بیایند و اینجا باشند.

یک ضدارزش دیگری به نام بدقولی وجود دارد که در همه موضوعات است به‌طور مثال: بین من و مسافرم، بین من و مادرم شاید من خیلی بدقولی‌ها کردم و شاید خیلی قول و قرارهایی را با آدم‌ها گذاشتم ولی انجامشان ندادم که این خود جزو ضدارزش‌ها محسوب می‌شد و خداوند را شکر می کنم که الآن به آن آگاهی رسیدم. راهنمایم همیشه در لژیون می‌گفت: موضوع وفای به عهده و قول و قرار در همه سطوح وجود دارد حتی در ازدواج کردن و همین‌طور در لژیون سردار کمک مالی هم داریم راهنمایم می‌گفت که؛ ازدواج کردن این نیست که در شرایط سخت همسرت را تنها بزارید و بگویید تو خودت تنها باش، من خودم تنها و این کاری است که خودت مسئولش هستی در صورتی‌که باید در سختی‌ها و مشکلات در شادی‌ها و غم‌ها کنار یکدیگر باشیم؛ زیرا با امضا کردن دفتر ازدواج در واقع هم کتبی تعهد داده‌ایم و هم نزد خداوند قول و قرارهایی گذاشته‌ایم؛ بنابراین من با سن کمی که داشتم و تحمل خیلی از مسائل را نداشتم دوست داشتم همه چیز زودتر تمام شود؛ اما آموزش راهنمایم در زندگیم خیلی مؤثر بود و از ایشان سپاسگزارم. 

نکته آخر اینکه؛ من تعهدی آمدم و عضو لژیون سردار شدم تعهدهایی که به لژیون سردار می‌دادم خاطرات قشنگی را به همراه داشت و همین‌طور خیلی حس خوبی دریافت می‌کردم. خیلی خوش‌حالم که در جمع شما هستم متشکر و ممنونم که به صحبت‌های من گوش کردید.

 

تایپ‌: همسفر شهلا لژیون هفتم

ویراستاری‌: همسفر یاسمن لژیون دهم

ارسال‌: همسفر فاطمه مسئول سایت

همسفران نمایندگی پاکدشت 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .