English Version
English

هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به عرصه حیات نمی‌نهد

هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به عرصه حیات نمی‌نهد

اولین جلسه از دوره پنجم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰ شعبه سیرجان؛ با دستور جلسه: "وادی دوم و تأثیر آن روی من" با استادی: راهنما مسافر مجید، نگهبانی: راهنما مسافر حسین و دبیری: مسافر ناصر در روز پنجشنبه (۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) رأس ساعت 17:00 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:
قبل از هر چیز به سرکار خانم سحر که از اصفهان به شعبه سیرجان تشریف آوردند خوش آمد می‌گویم و تشکر می‌کنم از جناب آقای مهندس دژاکام و خانواده محترمشان که این بستر را فراهم نمودند تا ما بتوانیم در این مکان باشیم و آموزش بگیریم.
دستور جلسه این هفته در مورد وادی دوم است. من وقتی پیام وادی دوم را می‌خواندم دیدم که جناب آقای مهندس خیلی دقیق، کلمات را پشت سر هم قرار داده اند و تقریباً تمام وادی ها در این وادی خلاصه شده‌اند. پیام را می‌خوانم و سپس توضیح می‌دهم.
پیام وادی دوم: هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به عرصه حیات نمی‌نهد، هیچ کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم. خوشحالیم که به جنگ نرم خود ادامه می‌دهیم تا این مشکلات به صورت خوبی از آزمایش در آید و دنیای درون تبدیل به یک شهر آباد شود که در آن، همه هستی راه خود را به سوی نیروی مافوق بردارد. ما به دلایلی که شاید خودمان هم ندانیم، سال‌ها جهت را گم کرده بودیم. اکنون برای یافتن خود، راه بسیار مهمی را در پیش داریم. باید فکر کنیم و در انجام آن، کوشش نمائیم. در ادامه، کار و کوشش ما به نتایجی می‌رسد که در توانایی‌های ما خللی حاصل نگردد. از هر نقطه، نوری بتابد در جمع آن باید تفکر نمائیم. از ذرات جرقه می‌توان به روشنایی وسیع رسید. در نشانه‌های نیروی قدرت مطلق نیز به روشنی پیداست که هیچ کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم. همه مطالب در درون و برون ماست که مانند قله‌های بلند آتشفشان هستند اما آرام و بی صدا که اگر به آنها توان حرکت بدهیم حتماً می‌دانید چه می‌شود خواسته در جهت ارزش‌ها و راه مستقیم باشند. می‌دانید تصاویر، تولید و یا ظهور می‌یابند و از درک به دورند اما چشمه ای هستند که به بحری می‌مانند. ما آرزومندیم که شما همواره بهترین را انتخاب نمائید. (نگهبان کنگره ۶۰، جناب مهندس دژاکام)
در ابتدای وادی دوم، آقای مهندس ابراز خوشحالی کرده اند که به جنگ نرم خود ادامه می‌دهند. جنگ نرم یعنی جنگ بدون هیچگونه سر و صدا و هیچگونه تنشی و به آرامی انجام می‌شود و می‌توان آن را به وادی اول ربط داد که با تفکر صحیح، یک انتخابی را انجام دادیم و آقای مهندس در این وادی، چندین بار روی تفکر صحیح تأکید کرده اند و گفته‌اند باید تفکر نمائید. وادی اول پایه و اساس پروسه درمان است و تشکیل شده است از مثلثی که سه ضلع آن عبارتند از: مبدا، مقصد و هدف و الان که وارد کنگره شدیم مبدأ ما کنگره ۶۰، مقصد ما رسیدن به رهایی و هدف ما رفتن به جامعه و داشتن یک زندگی سالم است.
در ادامه می‌گوید "به دلایلی که شاید خودمان هم ندانیم" این مربوط می‌شود به وادی چهارم که نباید مسئولیت کار خودمان را به خداوند واگذار کنیم. سپس می‌گوید "کار و کوشش ما به نتایجی می‌رسد که در توانایی‌های ما خللی حاصل نگردد" مربوط به وادی هشتم است که می‌گوید با حرکت، راه نمایان می‌شود. ما اگر کار و کوشش را شروع کنیم به نتيجه می‌رسیم. به عنوان مثال من اگر بدهکار باشم و در خانه بنشینم و هیچ کاری انجام ندهم نمی‌توانم بدهی خودم را پرداخت کنم ولی اگر حرکت کنم و با مشکلاتم روبرو شوم آن موقع است که نیروهای القاء، احیاء و تحرک به کمک من می‌آیند و در مسیری که می‌روم من را هدایت می‌کنند. آقای مهندس می‌گویند حالا که وارد کنگره شده اید و تحت درمان قرار گرفته اید توقع نداشته باشید که همان هفته اول به درمان برسید، باید تاوان اشتباهاتتان را پرداخت کنید و ۱۰ تا ۱۱ ماه به کنگره بیایید، در جلسات حضور داشته باشید و گوش به فرمان راهنمای خودتان باشید.
"همه مطالب در درون و برون ماست" که مربوط می‌شود به جهان‌بینی و جهان‌بینی همان دید، نگرش، ادراک، احساس و دریافت هر شخص از جهان درون و برون خودش است. جهان‌بینی برون یعنی اینکه دید هر انسانی نسبت به تمام انسان‌ها و تمام هستی، مثبت باشد و جهان‌بینی درون یعنی اینکه بفهمید چه نیروهای عظیمی در درون شما وجود دارد و از آنها استفاده نکردید. ما باید این وادی‌ها را بیشتر بخوانیم چون با تکرار آنها می‌توانیم چیزهای بیشتری را بفهمیم.

عکس: مسافر امیر

تایپ و بارگذاری: مسافر سعید

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .