English Version
English

آیا انسان جهت هیچ آفریده شده است؟

 آیا انسان جهت هیچ آفریده شده است؟

جلسه پنجم از دوره ششم سری جلسات عمومی مسافران و همسفران نمایندگی قوچان در تاریخ ششم اردیبهشت 1403 در روزهای پنج شنبه با استادی راهنما مسافر حسین نگهبانی مسافر جواد و دبیری مسافر حسین با دستور جلسه (وادی دوم و تاثیر آن روی من) ساعت 17 شروع بکار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان حسین هستم یک مسافر

خداوند را شاکر و سپاس گزارم که توفیق حاصل شد تا در این جایگاه خدمت کنم و در ادامه از ایجنت محترم، گروه مرزبانی و نکهبان جلسه تشکر می کنم که به من اجازه دادند تا خدمت کنم. همانطور که می دانید در وادی دوم می گوید: هیچ موجودی جهت بیهودگی، قدم به حیات نمی نهد هیچ کدام از ما به هیچ نیستیم، حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم، مطلب بسیار جالبی است اگر به آن فکر کنیم و از آن استفاده کنیم و هیچ مشکل و سختی جلودار آن نیست. ما در این جا می گوییم هیچ مخلوقی که شامل تمام موجودات می شود و قطعا من انسان که اشرف مخلوقات هستم به هیچ عنوان دچار مشکل نخواهم شد. در مطالب علمی آمده است که هیچ اثر انگشت، هیچ قرنیه چشمی با دیگری یکی نیست و این سوال را بکنیم که آیا انسان جهت هیچ آفریده شده است؟ یا من آمده ام که استادیوم خالی نباشد؟ تمام علما، شاعران و فیلسوفان مانند ما بوده اند اما با تلاش و پشتکار زیاد توانسته اند به آن درجه برسند.

امروز من مشغول کار بودم و به یک لانه مورچه برخورد کردیم که به ناچار جلوی لانه آن ها را سیمان کردیم ولی مورچه ها با تلاش و پشتکار جلوی لانه خودشان را باز می کردند تا به هدف خودشان برسند درسی که من گرفتم این بود که: این نباشد که من به یک مشکل برخوردم نا امید بشوم و پا پس بکشم، علت اینکه انسان در نا امیدی گیر می کند چیست؟ به نظر من علت آن: راه و مسیر اشتباهی است که در پیش دارد. من یک زمانی برای ترک تلاش زیادی کردم اما چون راه درست نبود من به نتیجه ای نرسیدم و نا امید شده بودم. در جایی که انسان فکر می کند به بن بست خورده است باید بداند که راهش اشتباه بوده است و باید مسیر را برگردد از مسیری دیگر حرکت کند و راه درست را پیدا بکند. رهجویی که وارد کنگره می شود، می گویند: تفکر کن، وقتی شروع به تفکر می کند و جایگاه خودش را متصور می شود نا امید می شود و می گوید مگر می خواهم چکار کنم؟ اینجاست که وادی دوم می گوید تو جهت بیهودگی پا به حیات ننهاده ای. خیلی ها بوده اند که وقتی از آن ها پرسیده شده اگر دوباره پا به جهان بگذارید دوباره به سمت اعتیاد می روید؟ جواب آن ها بله است چون در همین مسیر اعتیاد فهمیدیم که زندگی چه بوده است، و وقتی که از دل این تاریکی بیرون آمدم، این روشنایی را درک کردم و برای همین نباید نگران باشیم. از دل تاریکی ها آمدیم و کار آزموده شدیم اگر بخواهیم و تلاش کنیم مسیر را پیدا می کنیم. در کنگره نیز می گویند وقتی آمدید در مسیر درست باشید و سپاس گزار باشید و با بهترین شرایط وارد این مکان شوید تا از سفر لذت ببرید و سپاس گزاری را از کسانی که به شما خدمت می کنند باید یاد بگیریم. در آخر این را نیز بگویم هفته آینده هفته راهنما و جشن راهنما است و ما باید این را یاد بگیریم که سپاس گزار باشیم ، کسانی که سپاس گزار نبودند برگشتند و امروز در جمع ما نیستند، در آخر امیدوارم در هفته آینده که جشن راهنما را در پیش داریم به بهترین شکل آن را برگزار کنیم. از اینکه به صحبت های من گوش کردید ممنونم.

 

اعلام رهایی و ورود به سفر دوم جهانبینی  

 

رهایی از نیکوتین 

 

تقدیر از خدمتگزاران طبخ افطاری ماه مبارک رمضان 

با تشکر از لژیون مرزبانی و لژیون خدمتگزار ،لژیون پنجم

تایپ:مسافر مرتضی لژیون اول

تنظیم و ارسال خبر:واحد سایت نمایندگی قوچان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .