English Version
English

تمام هستی مانند دانه‌های زنجیر به هم متصل هستند

تمام هستی مانند دانه‌های زنجیر به هم متصل هستند

جلسه هفتم از دوره سوم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره ۶۰؛ نمایندگی الوند با استادی راهنما مسافر محمود، نگهبانی مسافر روح‌الله و دبیری مسافر مرتضی با دستور جلسه " وادی دوم و تأثیر آن روی من " پنجشنبه 6 اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ شروع به کارکرد.

سخنان استاد:
از نگهبان و دبیر جلسه تشکر می‌کنم که به من اجازه دادند تا در این جایگاه خدمت کنم. پیشاپیش هفته راهنما را به راهنمای بزرگ کنگره 60 مهندس دژاکام و تمامی راهنمایان قسمت همسفران و مسافران تبریک عرض می‌کنم و آن‌گونه که شایسته است از آن‌ها تشکر کنیم. در مورد دستور جلسه که هیچ مخلوقی جهت بیهودگی پا به حیات نمی‌نهد، هیچ‌کدام ما به هیچ نیستیم حتی اگر به هیچ فکر کنیم، در اوایل ورود به کنگره همیشه این سؤال برایم پیش می‌آمد که چرا احساس پوچی می‌کنم، در نوشتارهای کنگره جمله‌ای است که می‌گوید: ما جایگاه انسانی خود را درجایی گم‌کرده‌ایم و به اینجا آمده‌ایم که پیدا کنیم، با خواندن این جمله جواب سؤالم را گرفتم، انسان چون نمی‌داند در جهان هستی ازنظر خلقت در چه جایگاهی قرار دارد پس ندانسته از مسئولیت‌ها و رسالت خودش اطلاع ندارد و به دنبال خواسته‌های نامعقول می‌رود تا نیاز و خلأ درونی خود را ارضا کند اما در انتها می‌بیند که بیهوده تلاش کرده است. در کنگره 60 یاد گرفتیم که تمام هستی مانند دانه‌های زنجیر به هم متصل هستند و هرکدام از آن‌ها نباشند در مسیر و روند هستی خلل ایجاد می‌شود و شاید بر اساس غریزه خودش جبران کند ولی مطمئناً اذیت خواهد شد. اگر به‌عنوان انسان جایگاه و مسئولیت خود را در خلقت بدانم قطعاً به پوچی نخواهم رسید. حال سؤالی که مطرح می‌شود این است که رسالت انسان در این جایگاه چیست؟ در کنگره 60 یاد گرفتم که آموزش بگیرم و آن را از طریق خدمت انتقال بدهم و این تنها راه تکامل انسان می‌باشد، در این صورت انرژی سرشار شده و باعث لذت بشود.

به گفته مهندس دژاکام ما کاری نمی‌کنیم فقط طرف را با خودش روبرو می‌کنیم، وقتی خودت را بشناسی و بدانی که چه الماس گران‌بهایی هستی هرگز حسادت نکرده و آزرده‌خاطر نخواهی شد در این صورت رسالت خود را پیداکرده و از زندگی لذت خواهی برد. چرا در کنگره به دنبال خدمت هستیم؟ به‌جز اینکه رسالت واقعی ما خدمت کردن است و وقتی انجام می‌دهیم به‌طور غریزی لذت برده و به آرامش می‌رسیم. آموزش‌های کنگره 60 بر روی تفکر کارکرده تا بتوانیم نگرش خود را نسبت به موضوعات مختلف تغییر داده و با اجرایی کردن آموزش‌ها بتوانیم سبک زندگی خود را ارتقا دهیم، اگر این آموزش‌ها را به کار نبریم مانند عالم بی‌عمل می‌مانند و چه‌بسا مسئولیت آن از انسان بی‌علم بی‌عمل بیشتر است. در پایان امیدوارم در هفته پیش رو بتوانیم آن‌گونه که شایسته است در این جشن شرکت کنیم چون کنگره 60 به‌واسطه راهنمایان شکل می‌گیرد و تمام خدمتگزاران به‌واسطه آن‌ها تعلیم و آموزش می‌گیرند.

تایپ: مسافر احد 
تنظیم: مسافر ابراهیم
مرزبان کشیک:مسافر حمید 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .