English Version
English

مشارکت مکتوب

مشارکت مکتوب

مشارکت مکتوب سی دی (اشراق)
سلام دوستان پیمان هستم یک مسافر
در یک حوض که آب بسیار کثیف و لجن داشته باشد و یک حوض بسیار تمیز که از یک چشمه روان مسیر آب می‌شود فرق بسیار است. فرق آن دقیقاً تمثیل ما انسان‌ها است که کدام‌یکی هستیم. چشم انسان به‌جز خود همه‌چیز را می‌بیند، بدی‌های دیگران را می‌بیند ولی بدی‌های خود را نمی‌بیند. مهم‌ترین چیزی که در این مسائل وجود دارد و انسان را به حوض لجن و یا حوض زلال و پاک تبدیل می‌کند خلق‌وخوی آدمی است. آدم‌های بدخلق به‌مانند حوض لجن می‌باشند و همیشه در رنج و عذاب هستند خودبین، متکبر، خودبزرگ‌بین، یک‌دنده‌، دروغ‌گو، کم‌فروش، متقلب، ناامیدی و قضاوت کردن دیگران و در موردشان حکم صادر کردن از دیگر ویژگی این افراد است. در نقطه مقابل انسانی است که خلق نیکو دارد و داشتن این امر نیاز به دیپلماسی است، باید انسان‌ها را دوست داشت، برای دوست داشتن باید شناخت، درک شعور و آگاهی انسان بالا برود تا بتواند اشتباهات دیگران را ببخشد.
در کنگره مهم‌ترین مسئله برای افراد در درجه و مرتبه‌ی بالا داشتن خلق نیکو هست.
جهان‌های زیر با اشراق دارای ماهیت‌های گوناگون می‌باشند، جهان‌های زیر همان جهان فیزیکی و اشراق معنای نور و روشنایی است. اگر بخواهیم به آرامش، آسایش، نور و روشنایی برسیم باید در جهان فیزیکی حوض زلال روان و تمیز داشته باشیم، از اعمالی که باعث لجن شدن و تیره شدن آن می‌شود پرهیز کنیم چون همواره تخریب آن به خودمان برمی‌گردد.
فرمان‌ها برای کارهای درست و غلط همه مشخص‌شده‌اند که ما طبق آن عمل می‌کنیم و این قوانین چه در ادیان مختلف و چه افرادی که حتی خدا نا باورند صدق می‌کند. برای مثال انسان‌ها در مواردی هم‌عقیده‌اند، فساد بد است، دروغ‌گویی بد است، قتل بد است.
ما بر طبق اعمالی که انجام می‌دهیم، بذری که می‌کاریم حاصل می‌گیریم، چیز دیگری که وجود دارد خیروبرکت در صراط مستقیم بودن و خواستن خوبی برای دیگران به عمل می‌آید.
خداوند باری‌تعالی درستی و نادرستی راه‌ها را مشخص کرده است و آنچه ناحق است به نیروهای شیطانی می‌پیوندد مثلاً اگر اخلاق ما بد و ناپسند باشد، ذره‌ذره ایجاد پیوند با نیروهای شیطانی می‌شود.
ما در کنگره سعی داریم به افرادی که در مسیر اعتیاد می‌خواهند به نتیجه برسند کمک می‌کنیم، در کنگره بعضی از خود، بعضی از مال خود و بعضی از انرژی خود می‌دهند، کوتاهی نمی‌کنند و با این از دست دادن چیزی از آنها کم نخواهد شد، معتقد هستیم که در پیشگاه خداوند در جایگاه بالاتری قرار می‌گیریم و این با بردباری حاصل می‌شود.
ما اگر جو بکاریم جو برداشت می‌کنیم برنج برداشت نخواهیم کرد.
غم و اندوه از بدی‌ها سرچشمه نمی‌گیرند. جهان از دو قطب مثبت و منفی درست‌شده است، این‌یک امر کاملاً ضروری است و برای آزمایش و رشد انسان‌ها لازم است. یک غم بزرگ انسان را به بالاترین یا پایین‌ترین درجه می‌رساند، مثل ورزشکار که با چند بار شکست، تجربه حاصل می‌کند تا به قهرمانی برسد.
گنج همیشه در ویرانه‌ها است ما اگر امروز در سختی و بدبختی قرار داریم و غمگین هستیم نباید بگوییم این از بدبختی و بیچارگی ما هست. باید در این راه صبر داشت و از تفکرات منفی دوری کرد چه‌بسا که این باعث پیروزی و موفقیت ما بشود.
زمان به‌سرعت می‌گذرد مثل شبنم که با طلوع آفتاب از بین می‌رود وزندگی ما همین‌طور است، باید قدر داشته خود آنچه در اختیار ما گذاشته‌شده است را بدانیم و از آن درست استفاده کنیم، مثلاً همین اکسیژن که خداوند به‌صورت رایگان در اختیار ما قرار داده است، اگر در بیمارستان بستری شویم و نیاز به اکسیژن داشته باشیم باید برای استفاده از کپسول اکسیژن مبلغ فراوانی پرداخت شود، درصورتی‌که خداوند آن را به‌صورت رایگان در اختیار ما قرار داده است.
باید به داده‌ها و نداده‌های خداوند که حکمتی در آن است شاکر بود و از زمان حداکثر استفاده را کرد، نباید همه‌چیز را تقدیر دانست باید به جلو حرکت کنیم تقدیر کار خود را انجام خواهد داد.
ما باید نیروهای خفته را درون خود را پیدا کنیم که ممکن است همیشه مثبت هم نباشند پس با به پرهیزکاری پرداختن به ارزش‌ها آن را پالایش کنیم.
با تشکر و سپاس فراوان مسافر پیمان لژیون چهارم
تنظیم و ارسال: مسافر حسین لژیون یکم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .