English Version
English

کلام خداوند هدایتگر انسان است

کلام خداوند هدایتگر انسان است

جسم شهر وجودی انسان است و از میلیاردها سلول تشکیل شده که هر سلول مانند شهر در وجود انسان است. انسان‌ها خیلی وقت‌ها با کارهای اشتباهی مثل عمل‌های زیبایی به جسم خود آسیب می‌رسانند و باعث ازبین‌رفتن حس در آن می‌شوند.
هر چیزی در هستی دارای صورآشکار و صورپنهان است. جسم انسان و بیماری‌ها هم همین‌طور است. وقتی فردی دچار یک بیماری مثل سرطان می‌شود، تومورهای موجود در نقاط مختلف بدن صور آشکار هستند که با شیمی‌درمانی، مصرف داروها و عمل جراحی جلوی پیشرفت آن گرفته می‌شود؛ ولی صورپنهان آن که علت به‌وجودآمدن آن تومور یا بیماری است از بین نرفته و همچنان باقی‌مانده است. در بدن انسان ژن‌هایی وجود دارند که یک سری در حال ساخت بدن هستند و بقیه در حال تخریب و دائماً این دو در بدن در حال جنگ هستند؛ لذا اگر قدرت ایمنی بدن یا همان ژن‌های خوب پایین بیاید، انسان دچار سرطان یا بیماری‌ها می‌شود. همه چیز به ژن‌ها بستگی دارند و امروزه دستگاه‌هایی درست شدند که از طریق آزمایش و بررسی ژن‌ها تمامی فیزیولوژی بدن، شرایط بدن، بیماری‌ها و نواقص موجود در بدن را با جزئیات کامل مشخص و قابل‌بررسی می‌کند که اینها صور پنهان بیماری‌ها است.
بدن انسان دارای یک سری باکتری است که این باکتری‌ها برای بدن مفید هستند و باید در حفظ آن‌ها تلاش کرد. وقتی مریض می‌شویم آنتی‌بیوتیک مصرف می‌کنیم به جز مواردی که باعث مرگ می‌شود و نیاز به آنتی‌بیوتیک دارد، مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها علاوه بر ازبین‌بردن باکتری‌های بد باکتری‌های خوب هم از بین می‌برد و همین موضوع باعث شده بیماری‌هایی که‌ ۵۰ سال پیش نبود امروزه به وجود آمده است.
برای تناسب‌اندام و جلوگیری از چاقی ما شیوه درست غذاخوردن را آموزش دادیم و در کنگره خیلی‌ها بدون هیچ مشکلی وزن کم‌کردند زیرا چاقی حاصل پرخوری نیست و از غذاخوردن به شیوه اشتباه به وجود می‌آید.
انسان برای شناخت خدا و هستی در اولین قدم باید خودش را بشناسد و این خودشناسی با عرفان، یوگا، ریاضت به وجود نمی‌آید. خودشناسی به دانایی و تزکیه نیاز دارد و کلام خداوند بسیاری از مطالب را برای ما آشکار می‌کند. کلام خداوند می‌گوید به مربی خود احترام بگذارید، راستگو باشید، در تمام حرفه‌ها کم‌فروشی نکنید، مهربان باشید خداوند نیکوکاران را دوست دارد، بخشنده باشید و باید این فرامین الهی را اجرا کنیم.
واژه صالح از صلح می‌آید و به معنی صلح‌آمیز است. عمل صالح این است که با صلح به دیگران جواب بدهیم و با خوشرویی صحبت کنیم. کسی که عمل صالح انجام می‌دهد آرامش دارد، و بالعکس کسی که انجام نمی‌دهد دچار عصبانیت است. پس هر کاری که می‌کنیم، هر راهی که می‌رویم، هر حرفی که می‌زنیم و هر حرکتی که انجام می‌دهیم حتی در برخورد با یک حیوان، یک درخت، گل و حتی یک جوی آب، همه مهمه و جزو عمل صالح است.
ما در سه جهان زندگی می‌کنیم جهان فیزیکی که کاملاً مشخص است، جهان ذهنی مثل‌اینکه یکی را ظاهراً دوست داریم و در ذهن به او ذره محبت نداریم و جهان خواب که ما در خواب در جا و مکان‌های دیگری زندگی می‌کنیم.
در آخر ما برای شناخت خود باید کوشا باشیم؛ زیرا انسان معجزهٔ بسیار عظیمی است و ما باید به شناخت بیشتری برسیم تا بتوانیم آن را به‌درستی راهبری کنیم.

نویسنده: همسفر نیلوفر لژیون راهنما همسفر هانیه (لژیون سوم)
رابط خبری: همسفر رقیه لژیون راهنما همسفر هانیه (لژیون سوم)
ویراستاری و ارسال: همسفر مونا راهنمای تازه واردین
همسفران نمایندگی یوسف آباد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .