English Version
English

لازمه شناخت خدا؛ شناخت خود

لازمه شناخت خدا؛ شناخت خود

در سی‌دی صلح ابتدا جناب مهندس دژاکام راجع به سلول صحبت می‌فرمایند که هر سلولی مانند شهری عظیم در جسم ما می‌باشند. اگر هر سلول انسان یک شهر باشد پس بی اندیشید که خود انسان چیست. جسم انسان بسیار حساس و درعین‌حال ناشناخته است و از ۳۸۲۰۰ میلیارد سلول تشکیل شده است. گاهی انسان‌ها نسبت به جسم خود جاهلانه و ظالمانه برخورد می‌کنند و تصور می‌کنند که جسم جز مقداری چربی، گوشت و پوست نمی‌باشد. درصورتی‌که؛ جسم ما دائماً در حال تلاش برای بقاء خود است. دست به اعمالی وحشتناک می‌زنیم، مانند انواع جراحی‌های زیبایی، پیکرتراشی و همچنین اقداماتی که نابودی این شهر وجودی را در پی دارد. ما در جسم خود؛ صور آشکار و پنهان داریم، تعدادی از بیماری‌ها برای ما ناشناخته و غیرقابل درمان هستند و ما عامل بیماری را از بین نمی‌بریم و فقط سعی در از بین بردن صور آشکار داریم، درصورتی‌که باید به دنبال صور پنهان باشیم، به همین علت، نمی‌توانیم بیماری را به درمان برسانیم و فقط با استفاده از داروها و آمپول‌ها آن بیماری را در بدن متوقف نگه می‌داریم.

در جسم، شصت برابر سلول‌های بدن باکتری وجود دارد که باعث بقاء بدن ما می‌شوند. اگر باکتری‌ها از بین بروند انسان ظرف مدت ۲۴ ساعت از بین می‌رود، باید همیشه در حفظ سلامتی آن‌ها کوشا باشیم. مواد افزودنی موجود در مواد غذایی، باعث از بین رفتن باکتری‌های مفید می‌شود. بیماری‌هایی مانند کرون و اکثر یبوست‌ها به دلیل نبود باکتری‌های مفید بدن است و به‌اصطلاح؛ تر و خشک باهم می‌سوزند و سیستم ایمنی بدن ضعیف می‌شود. به لطف خداوند در کنگره 60، کاهش وزن به‌خوبی انجام می‌شود، بدون اینکه پوست حالت خود را از دست بدهد و جسم از تعادل خارج شود. انسان همیشه باید مراقب تعادل جسم و متناسب ماندن اندام خود باشد، اگر انسان بخواهد خود را بیابد نیازی نیست وارد مسائل ماورایی و یا انرژی درمانی شود، زیرا اولین قدم برای خودشناسی این است که؛ انسان باید دانایی و تزکیه را از خود شروع کند.

برای رسیدن به خداشناسی اول باید از خودشناسی عبور کرد و برای خودشناسی تزکیه، پالایش و کلام خدا بسیاری از راه‌ها را به ما نشان می‌دهد. در کلام‌الله می‌فرمایند: الحمدالله رب‌العالمین. انسان باید به راهنما و مربی خود احترام بگذارد، یا اینکه می‌فرمایند: راست‌گو باشید، دروغ‌گو نباشید، کم‌فروشی نکنید، مهربان باشید، بهداشت را رعایت کنید. اگر آشکارا به عمل صالح بپردازیم چشمان ابلیس هم نابینا می‌شود. صالح از صلح می‌آید، یعنی عمل صلح‌آمیز، عمل صلح‌آمیز به عملی می‌گویند که در آن صلح و آشتی باشد، زمان عصبانیت، صلح نیست، عمل صالح نیست. عمل صالح این است که؛ اگر شما درختی را بریدید باید به جای آن سه درخت بکارید، زیرا در غیر این صورت طبیعت از بین می‌رود. یا در زمان گفت‌وگو تشکر کردن عملی صلح‌آمیز است.

ما در سه جهان زندگی می‌کنیم: جهان فیزیکی، جهان ذهن و جهان خواب؛ که هر شخص در هر سطحی از تزکیه و پالایش نفس که قرار داشته باشد، مستقیم در خواب او تأثیرگذار است. خود انسان یک معجزه بسیار عظیم است و هر قسمت از وجود خودمان یک معجزه‌ بزرگ. باید با شناخت بیشتر از جسم خود مواظبت کنیم. باید بدانیم تا زمانی که جسم وجود دارد، ما نیز وجود داریم، اگر از بین برود ما نیز از بین خواهیم رفت و به فرموده‌ آقای مهندس دژاکام: بزرگ‌ترین فاجعه این است که فردی شب ساعت ۲ بخوابد و صبح ۱۰ الی ۱۱ از خواب برخیزد، دائماً بیمار و کم‌حافظه می‌شود؛ مانند باطری موبایل که ۵ درصد شارژ دارد؛ و هیچ زمان سرحال و پرانرژی نخواهد بود.

رابط خبری و تایپ: راهنما همسفر زهرا ( لژیون دهم)
ویرایش و ارسال: همسفر هانیه، راهنما همسفر سپیده ( لژیون ششم)
همسفران نمایندگی گیلان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .