English Version
English

همه‌ ما برای ادامه حیات به امید نیاز داریم

 همه‌ ما برای ادامه حیات به امید نیاز داریم

همسفر سوسن رهجوی راهنما همسفر اکرم لژیون چهارم مقاله‌ای در پیرامون دستورجلسه هفته《وادی‌دوم و تأثیر آن روی من》نوشت؛ شما را به خواندن این مطلب دعوت می‌کنیم و از شما همراهان همیشگی سپاس‌گزاریم.

سلام دوستان سوسن هستم همسفر بهزاد:

هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد، هیچ کدام از ما به هیچ نیستیم، حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم.

ما به دلایلی که خود هم شاید ندانیم جهت را سال‌ها گم کرده‌ایم و خوب تفکر و اندیشه نکرده‌ایم،‌ کافی است درست فکر کنیم تا خود را پیدا کنیم. انسان موجود قدرتمندی است، شیطان خوب می‌داند که انسان را از بیرون نمی‌تواند شکست دهد، به همین دلیل تمام توان خود را به کار می‌گیرد تا این نیروها را از درون خنثی کند. ناامیدی یکی از همین ترفندها است، نیروهای منفی با استفاده از حس ناامیدی، موتورهای تولیدکننده نیروهای انسان را از درون خاموش می‌کنند و در این‌جا انسان خود را متوقف می‌کند. ناامیدی به قدری خطرناک است که ممکن است انسان را به جایی برساند که دست به خودکشی بزند، این تکنیک نیروی منفی یا شیطانی است.

وادی دوم با پیام زیبای خود، ما را در مقابل این نیروی منفی آماده می‌کند. این وادی می‌گوید؛ هیچ مخلوقی در این جهان و هستی به جهت بیهودگی خلق نشده است، همه از ریز و درشت و از اول تا آخر، دارای نقش و عملکرد خاص خود هستند. امید داشتن ما را ترغیب می‌کند تا بر آن‌چه می‌خواهیم متمرکز شویم. طبق مطالعات انجام شده افراد امیدوار بهتر از سایر افراد عمل می‌کنند، آن‌ها ایده‌های بهتر و ابتکار عمل و خلاقیت بیشتری از خود بروز می‌دهند و در نتیجه موفق و شاد هستند.

می‌توان گفت: همه‌ ما برای ادامه حیات به امید نیاز داریم. همه ما دارای خصوصیات و توانایی‌های خاص خود هستیم که نظیر آن وجود ندارد، اما بر اثر مصرف موادمخدر و خارج شدن از صراط‌ مستقیم، وضعیتی به وجود آمده که توانایی‌های ما زیر خروارهای اعتیاد مدفون شده و دیده نمی‌شود، در چنین حالتی طبیعی است که شخص احساس پوچی و ناامیدی و بی‌خاصیت بودن کند. باید دانست که این وضعیت و این احساس قابل تغییر است و اگر بخواهیم می‌توانیم آن را تغییر دهیم و از پایین‌ترین نقاط به بالاترین نقاط و جایگاه‌ها برسیم. حالا هر کس به هر دلیل که به بیماری اعتیاد دچار شده، نباید ناامید شود و خود را سرزنش کند، انسان آفریده شده تا با درست کردن خطاهایش بتواند تزکیه و پالایش کند تا بتواند به اصل خویش برگردد. حتماً پشت خلقت هر موجودی دلیلی وجود دارد، اگر من به این نقطه برسم که آفرینش من بیهوده بوده دلیل بر ناآگاهی من است. 

امیدوارم بتوانم در مسیر کنگره بهترین استفاده از آموزش‌های ناب را ببرم و بدانم که بیهوده خلق نشده‌ام و برای این‌که بتوانم انسان بهتری باشم کنگره۶۰ بهترین مکان برای من است که با تزکیه و پالایش و خدمت، به آن حال خوش برسم.

در پایان از جناب آقای مهندس دژاکام، بنیان کنگره ۶۰ سپاسگزارم که به من آموزش داد که اهدف خداوند از خلق من در این کره‌ خاکی چیست. از مسئولین سایت و نشریات هم ممنونم که به من اجازه‌ خدمت دادند.

ویراستاری: همسفر زینب رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون سوم)

ارسال مطلب: همسفر آرامش رهجوی راهنما همسفر زهرا (لژیون سوم)

رابط خبری: همسفر زهرا رهجوی راهنما همسفر گلثومه (لژیون اول)

همسفران نمایندگی رضا مشهد 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .