English Version
English

تفکر صحیح یعنی حرکت از تاریکی ها به سمت روشنایی ها

تفکر صحیح یعنی حرکت از تاریکی ها به سمت روشنایی ها

چهاردهمین جلسه از دوره سیزدهم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی مسافران کنگره ۶۰ نمایندگی بیهقی سبزوار روزهای سه‌شنبه 1403/2/4 با استادی مسافر هادی؛ نگهبانی مسافر حمیدرضا و دبیری مسافر قربان با دستور جلسه «وادی دوم و تأثیر آن روی من» ساعت ۱۷ آغاز به کار نمود.


 

خلاصه سخنان استاد:

شهر به‌یک‌باره به طغیان دچار گردید، اما نسیم آرام الله پس از چندی در تمام آبادی‌ها حاکم می‌شود و عظمت و سلامتی بازمی‌آید و شما از آن بهره بیشتری می‌برید.
سلام دوستان هادی هستم یک مسافر، شاکر خداوند هستم که اذن حضور در این مکان مقدس به من داده شد تا این جایگاه را تجربه کنم؛ آموزش بگیرم و خدمت کنم. از نگهبان جلسه؛ ایجنت و راهنمای عزیزم کمال تشکر رادارم.
در رابطه با دستور جلسه وادی دوم و تأثیر آن روی من؛ عنوان‌شده که هیچ  مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد، هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم. چهارده وادی کنگره ۶۰ چه چیدمان زیبایی دارد در وادی اول گفته‌شده که با تفکر ساختارها آغاز می‌گردد بدون تفکر آنچه هست روبه‌زوال می‌رود. قبل از ورود به کنگره تفکر درستی نداشتم آن روزها فکر می‌کردم که تفکرم درست است؛ اگر تفکرم صحیح ‌بود این‌قدر خسارت به خودم؛ خانواده و جامعه وارد نمی‌کردم، تفکرات بایستی در جهت درست باشد مثلاً در جهت حرکت از تاریکی‌ها به روشنایی‌ها یا تفکری که ایده‌ها را در بربگیرد، تفکرات بایستی ما را به قدرت مطلق وصل کند. مهندس دژاکام چه تفکر زیبایی داشتند باعث رهایی خودشان، کشف روش DST و داروی OT شدند، توانست انسان‌های زیادی را از تاریکی‌ها به روشنایی‌ها رهنمون کند؛ این‌گونه تفکرات است که از هفتادسال عبادت برتر است به خاطر اینکه هم کمک به خود و هم کمک به انسان‌های دردمند محسوب می‌شود.
وادی دوم را استاد امین  وادی امید نام‌گذاری کرده‌اند. ناامیدی‌ها ریشه در درون ما دارند درنهایت ما را به نابودی می‌کشانند، ابتدا در جهان درون و ذهن ما شکل می‌گیرند و سپس به جهان فیزیکی راه می‌یابند، تفکرات غلط و منفی ما را از مسیر امید منحرف می‌کنند و از حرکت بازمی‌دارند. آورده‌اند که روزی حضرت موسی علیه‌السلام زمین را حفر می‌کرد در آن طبقات زیرزمین کلنگش به سنگی برخورد کرد و سنگ شکافته شد کرم ریزی به چشم خورد، موسی گفت پروردگارا می‌خواهم بدانم این کرم ریز را در وسط سنگ در تاریکی‌های اعماق زمین برای چه آفریدی، فوراً خطاب رسید که ‌ای موسی این کرم هم روزی هفتاد مرتبه از من می‌پرسد موسی را برای چه مصلحتی آفریدی، این داستان زیبا حامل پیام مهمی است که در هستی چیزی نیست که جهت بیهودگی باشد. فلسفه عظیمی در وجود همه مخلوقات نهفته است این کرم‌ها باعث رونق کشت وکارشده‌اند باعث انتقال آب‌وهوا به داخل زمین شده‌اند و باعث رشد بهتر گیاهان شده‌اند. در مسیر کنگره اگر تفکرات در جهت درستی نباشند، ناامیدی در ما شکل می‌گیرد و ما را از ادامه حرکت بازمی‌دارد. اگر وادی دوم را بتوانیم به‌خوبی درک کنیم دیگر ناامیدی به سراغمان نمی‌آید. در کل مسیر کنگره ۶۰ مسیر امیدواری است؛ اگر امیدی وجود نداشت که عضو کنگره نمی‌شدیم. درست است که مشکلات در تک‌تک ما وجود دارد اما بایستی مانند فولاد آب‌دیده شویم. بذر گیاهان از دل تاریکی‌ها بیرون می‌آید و به سمت نور حرکت می‌کند و تبدیل به گیاهی می‌شود که پر از فایده است اصولاً انسان‌ها نیز تاریکی‌ها را تجربه می‌کنند برای پی بردن به عظمت روشنایی‌ها. گفته‌شده که مسیر خروج از تاریکی‌ها سخت است اما به‌هرحال شدنی و امکان‌پذیراست، چراکه در کنگره ۶۰ غیرممکن وجود ندارد. بایستی از طبیعت به‌درستی الگو بگیریم برای رسیدن به قدرت مطلق، به‌اندازه تک‌تک انسان‌ها درروی کره زمین راه وجود دارد خداوند درها را به روی بنده‌ هایش نمی‌بندد اگر در جهت درستی حرکت کنیم و در صراط مستقیم قرار بگیریم. اعمال ضد ارزشی به ما احساس بدی می‌دهند درها را نمایان نمي‌کنند.
در وادی دهم نیز آورده شده که صفت گذشته در انسان صادق نیست چون جاری است در اینجا اشاره به انسان شده نه بقیه مخلوقات، اما در وادی دوم گفته‌شده که هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌گذارد، هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم. نبایستی درگیر تفکرات غلط بشویم، نیروهای تخریبی به‌راحتی در وجود ما ریشه می‌زنند بایستی از ضد ارزش‌ها دوری‌کنیم و به‌سوی امید حرکت کنیم و خدا را در همه حال ناظر بر اعمال خود بدانیم.
ممنون از اینکه به صحبت‌های من گوش کردید.
انتخابات نگهبانی دوره چهاردهم:
انتخابات نگهبانی دوره چهاردهم برگزار شد و مسافر محمود از لژیون پنجم با اکثریت آرا به عنوان نگهبان روزهای سه شنبه منصوب گردید.


 

اعلام سفر رهایی از بند مواد:

مسافران: اصغر؛ قربانعلی؛ موسی؛ محمدرضا؛ ناصر؛ رضا؛ عقیل؛ علی از لژیون هفتم به راهنمایی مسافر مهدی

عکاس: مسافر غلامرضا از لژیون سوم
تایپ: مسافر محسن از لژیون یازدهم
تنظیم: سایت بیهقی سبزوار

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .