English Version
English

راهنما،تجلی عشق و ایمان

راهنما،تجلی عشق و ایمان

هفتهٔ راهنما را خدمت اولین راهنمای کنگره ،۶۰ آقای مهندس و خانواده محترمشان تبریک عرض می‌کنم و همچنین به‌تمامی راهنمایان کنگره ۶۰ علی‌الخصوص راهنمایان نمایندگی ایران طاهرخانی.

راهنما سرمشق و الگویی برای تکامل مشق‌ها و درس‌های زندگی انسان است. راهنما فردی رهاشده از دام اعتیاد و ظلمات است و به‌منزله شمعی است که در تاریکی فردی که مواد مصرف می‌کند قرار دارد و با نورش راه را نمایان می‌کند و به فرد در حال مصرف کمک می‌کند تا از سیاهی و بند اعتیاد رهایی یابد و به درمان برسد.

راهنمایی یعنی انتقال اطلاعات، دانش، آگاهی و تجربیات از راهنما به رهجو.

راهنمایی چیزی فراتر از استاد و معلم است؛ چراکه تدریس علم، اخلاق و معرفت همراه با عقل و عشق و ایمان است.

راهنما همواره در پی پرورش انسان و سالم و صالح بودن و متعادل بودن آن است. درعین‌حال راهنما با آموزش دادن به رهجو، خود نیز آموزش می‌بیند و این امر آموزش متقابل است. پایه و ستون کار راهنمایان بر اساس محبت، عقل وایمان است و همه راهنمایان باید این ۳ مؤلفه را سرلوحه کار خود قرار دهند.

درزمینهٔ اعتیاد صرفاً تجربه کارساز نیست، باید همراه آن علم دانش و معرفت وجود داشته باشد و دلیل اینکه راهنمایان کنگره ۶۰ موفق بوده‌اند این است که موارد ذکرشده را به کار گرفته‌اند؛ چون خود آن‌ها اعتیاد را باپوست و گوشت و استخوان خود لمس کرده‌اند و به شناخت و معرفت رسیده‌اند و می‌توانند همنوعان خود را یاری دهند تا از دام اعتیاد بیرون آیند.

راهنماها برای رسیدن به درجه راهنمایی آزمون‌های زیادی را از سر گذرانده‌اند تا واجد رسیدن به این مقام باشند. گرچه آن‌ها حقوق مادی دریافت نمی‌کنند ولی ازلحاظ معنوی چون در صراط مستقیم قرار دارند، پله‌های تکامل را طی می‌نمایند و روزبه‌روز به‌فرمان عقل نزدیک‌تر می‌شوند و انسانی که به‌فرمان عقل نزدیک شود همیشه در صلح و آرامش خواهد بود.

راهنما همسفر اعظم

 

تایپ: همسفر زهره رهجوی راهنما همسفر سهیلا (لژیون دوم)

تنظیم و ارسال: راهنما همسفر زهره

همسفران نمایندگی تاکستان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .