English Version
English

ما همگی تیکه‌ای هستیم از پازل آفرینش

ما همگی تیکه‌ای هستیم از پازل آفرینش

دوازدهمین جلسه از دور ششم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰نمایندگی بیرجند ویژه مسافران، با استادی مسافر مجید، نگهبانی مسافر علیرضا و دبیری مسافر علیرضا با دستور جلسه «وادی دوم و تأثیر آن روی من» سه‌شنبه 4 اردیبهشت‌ماه 1403 ساعت 16 آغاز به کار نمود.
خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان مجید هستم یک مسافر. هیچ موجودی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌گذارد. شاید در نگاه اول با خودمان بگوییم پشه به چه دردی می‌خورد و خداوند این موجود را بیهوده آفریده است اما باید بدانید در بزاق پشه آنزیمی وجود دارد به نام آنوفلین که برای جلوگیری از انسداد عروق عمقی خیلی مفید است و یا از تخم یا لار مگس برای درمان زخم‌های خیلی عمیق در علوم پزشکی استفاده می‌شود. کرم‌های خاکی نیز اکسیژن‌رسانی به خاک را انجام می‌دهند، خداوند از خلقت هر موجودی هدفی داشته است و هیچ موجودی را بیهوده خلق نکرده است.

هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم. اگر با دقت به موجودات عالم نگاه کنیم  می‌فهمیم که همه این‌ها برای ما انسان‌ها خلق‌شده است پس چطور می‌شود که میگوییم خداوند انسان را بیهوده آفریده است؟! زمانی ما به پوچی و ناامیدی می‌رسیم که فلسفه وجودی خود را درک نکردیم، زمانی خودم وزندگی‌ام را تنها در گوشه‌ای کنار بساط مواد مخدر می‌دیدم و درکی از خودم نداشتم اما امروز که درمان شدم و نگرش من تغییر کرده است درک می‌کنم که ما در این جهان آفریده شدیم تا همواره آموزش بگیریم و به جایگاه‌های بالاتر برسیم، در این مسیر نیز به دیگران کمک می‌کنیم و یاری می‌رسانیم و به‌نوعی پازل آفرینش را تکمیل می‌کنیم.


ما همگی تیکه‌ای هستیم از پازل آفرینش که اگر هرکدام از ما نباشیم و نقش خود را ایفا نکنیم این پازل تکمیل نمی‌شود، برای ایفای نقش نیاز به تلاش، آموزش و ممارست است و ممکن است گاهی در این راستا دچار ناامیدی و پوچی شویم و خود را از قبل شکست‌خورده بدانیم اما باید دانست همه جهان هستی در اختیار من قرارگرفته است تا بتوانم نقش خود را به‌درستی بازی کنم و مفید واقع شوم.
از این‌که به صحبت‌های من گوش کردید سپاسگزارم.


تایپ: مسافر سلیمان، لژیون پنجم
ارسال خبر: مسافر میثم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .