English Version
English

گروه خانواده- تا از خود نگذری به خود، نخواهی رسید

گروه خانواده- تا از خود نگذری به خود، نخواهی رسید

در سی‌دی اشراق، جناب مهندس می‌فرمایند: یک حوضی که لجن و آب تیره داشته باشد با حوضی که بسیار تمیز و زلال است فرق بسیار است و این دقیقا تمثیل ما انسان‌ها می‌باشد و می‌فرمایند: که چشم خودش رو نمی‌تواند ببیند. انسان هم همین طور است. انسان مثل چشمی است که خودش را نمی‌بیند؛ اما همه جا را می‌بیند. آقای مهندس در ادامه می‌فرمایند: انسان‌هایی که خلق و خوی نامناسب دارند در رنج و عذاب هستند و انسان‌هایی که خلق و خوی خوبی دارند باعث می‌شوند که دیگران آن‌ها را دوست بدارند و تا انسان‌ها را دوست نداشته باشند خلق و خوی خوبی نخواهند داشت.

انسان برای این‌که همه انسان ها را دوست داشته باشد باید دانایی و آگاهی داشته باشد برای این‌که انسان ها را دوست داشته باشیم باید فهم و شعور و آگاهی خود را بالا ببریم.  در قسمت دیگر آقای مهندس می‌فرمایند: اگر انسان اشتباه کرد، این جز سرشت او می‌باشد و اگر انسان اشتباه را انجام ندهد به تکامل نمی‌رسد باید از این مرحله گذر کند. انسانی که حوض لجن و کثیف است، انسان هایی هستند که دارای صفت دروغ گویی، جنایت، زشتی،کم فروشی و غیره ... می‌باشند و من این را باید درک کنم تمام صفات بد، انسان را تبدیل به یک حوضی می کند که آب تیره و پُر از لجن دارد.

در ادامه صحبت خود می‌فرمایند: که اشراق از شرق می‌آید و به معنای روشنایی و نور که جهانی متفاوت از جهان ما است. اگر بخواهیم تبدیل به نور بشویم و اگر بخواهیم به آسایش و آرامش برسیم این حوض باید زلال باشد و از جهان ظلمانی این دنیا به سمت جهان نور برویم و باید طبق فرمان عمل کنیم.  برای اینکه مطلوب‌ترین محصول را برداشت کنیم؛ باید در صراط مستقیم حرکت کنیم و مسیر صراط مستقیم را خداوند مشخص می‌کند. همیشه راه نمایان و مشخص شده است و راه درست زندگی کردن و آنچه حق است. اگر با دیگران خلق و خوی ناپسند داشته باشیم، پیوند می‌خوریم با نیروهای شیطانی.  آقای مهندس می‌‌فرمایند: در کنگره ۶۰ همه خدمتگذاران در مسیر درست هستند.

آنچه خودمان ایمان داریم به کسانی که می خواهند در معقوله اعتیاد به درمان برسند کمک و راهنمایی می‌کنیم. کسانی که در کنگره ۶۰ خدمت می کنند جز خواص می‌باشند؛ چون از مال و جان خود می گذرند و به انسان‌های دیگر کمک می‌کنند و به این درک رسیده‌اند که تا از خود نگذریم به خود نمی رسیم. در ادامه  می‌فرمایند: پس از این‌که جسم را از دست دادیم یا همان مرگ،  چیزی از آن‌چه که درون ما وجود دارد، کاسته نمی شود؛ بنابراین در هنگام مرگ صفت زشت، خوب و یا اعتیاد باانسان باقی می‌ماند و اگر انفاق و خوبی هم انجام دهد و در تلاش این باشد که دیگران را به درجه بالاتری  برساند،  اعمالی که انجام می دهد پاسخ گوی عمل او می‌باشد. سیستم طوری است که اگر جو بکاریم، جو برداشت می کنیم و گیاه بد بو بکاریم، گیاه بد بو برداشت می‌کنیم.

جهان ما دارای دو قطب مثبت و منفی است و دو قطبِ هر چیزی، بر مبنای خودش شکافته می شود مانند؛ باطری که دو قطب منفی و مثبت دارد، هر دو باید باشند. انسان هم همین طور است، زشتی و زیبایی جز بافت ما است خیانت و درستی با هم ترکیب می‌شوند که انسان آزموده شود که درستی و پاکی را انتخاب کند. آقای مهندس می‌فرمایند: گنج، درون ویرانه است در باغ و گلستان نیست، در نقاط تاریکی است که انسان می‌تواند آن را  کشف کند. این خواست خداوند است که هر کس داخل سیستم، مورد آزمایش قرار بگیرد و به مرحله بالاتر راه پیدا کند. اگر غم بزرگی داریم صبر کنیم، از تفکر منفی فاصله بگیریم و به تقدیر کاری نداشته باشیم، خود جلو برویم تقدیر کارِ خودش را می‌کند و چیزهایی که داریم قدرش را بدانیم و نداده‌ها را شکر کنیم. اگر می خواهیم حس درون را پیدا کنیم؛ باید در سدد پالایش و پرداختن به ارزش‌ها باشیم.

نویسنده: همسفر منیره، مرزبان خبری
ویراستاری: همسفر الهام رهجوی راهنما همسفر ژیلا (لژیون اول)
عکس و ارسال: همسفر زهره رهجوی راهنما همسفر شهناز (لژیون سوم)
همسفران نمایندگی صفا‌دشت

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .