English Version
English

جنگ نرم یعنی؛ روی خود کار کردن

جنگ نرم یعنی؛ روی خود کار کردن

دوازدهمین جلسه از دوره اول کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره۶۰ ویژه مسافران با استادی راهنمای تازه واردین مسافر علی‌اصغر، نگهبانی مسافر مهدی و دبیری  مسافر علی، با دستور جلسه " وادی دوم و تأثیر آن روی من" چهارشنبه  5 اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۰آغاز به کارکرد.

سخنان استاد
خداوند را شاکرم که در این جایگاه قرار گرفتم تا خدمت کنم و از همه عزیزان آموزش بگیرم. دستور جلسه وادی دوم و تأثیر آن روی من است که متن وادی می‌گوید، هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد؛ هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم. در وادی اول که وادی تفکر است گفته می‌شود که با تفکر ساختارها آغاز می‌شود و بدون  تفکر هر چه هست روبه‌زوال می‌رود؛ یعنی ما هر کاری را بخواهیم انجام بدهیم در ابتدا باید راجع به آن فکر کنیم و ساختارهای آن را در ذهن بسازیم و سپس روی آن تفکر و یا ایده تمرکز کنیم، هدف آن را پیداکرده و به انجام برسانیم.

قبل از ورود به کنگره شرایطی داشتم که با کوچک‌ترین بحث به‌هم‌ریخته و زمان بسیاری را صرف آن می‌کردم و حتی شب تا صبح را در فکر اینکه چگونه جواب کسی که من را به‌هم‌ریخته است را بدهم بودم و یا در هنگام رانندگی با همه درگیر بودم و به‌هیچ‌عنوان، هیچ کجا کوتاه نمی‌آمدم، زیرا به‌عنوان یک فرد مصرف‌کننده تفکر و عمل سالمی نداشتم. بعد از ورود به کنگره، راه و رسم درست زندگی کردن و تفکر درست داشتن را آرام‌آرام یاد گرفتم و متوجه شدم که چگونه باید زندگی کنم. در وادی دوم مطلبی عنوان‌شده است که خوشحالیم شما به جنگ نرم ادامه می‌دهید؛ جنگ نرم چیست، جنگ نرم همان روی خود کار کردن است یعنی همین‌که ضد ارزش‌ها را از خود دور کنیم، به سمت پیروزی در جنگ نرم پیش رفته‌ایم. در همه انسان‌ها ترس، نامیدی، منیت، حقارت و خیلی از صفات منفی مانند تمام صفات مثبت وجود دارد و پیر و جوان هم ندارد، فقیر باشی یا ثروتمند فرقی نمی‌کند؛ باید خود را از تاریکی برهانی و به سمت روشنایی حرکت کنید و این را باید درک کرد تا تاریکی نباشد، ارزش روشنایی‌ها را متوجه نمی‌شوید. در دوران کرونا و اتفاقی که افتاد باعث شد تا قدر سلامتی بیشتر از پیش معنا پیدا کرد. در جهان هیچ‌چیز بی‌فایده‌ای وجود ندارد و پشت هر مخلوقی، خالق جهان هستی را می‌توانید ببینید.

تایپ: مسافر محسن 

 ویرایش و تنظیم: مسافر محمد 

عکس: مرزبان خبری مسافر علیرضا

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .