English Version
English

گروه خانواده_ خلاصه سی‌دی وادی پنجم بخش یکم از منابع آزمون

گروه خانواده_ خلاصه سی‌دی وادی پنجم بخش یکم از منابع آزمون

در جهان ما تفکر قدرت مطلق حل مسائل نیست، بلکه باید فکر کرد و آن را به عمل درآورد تا زمانی که تفکری را به عمل در نیاورده‌ایم، ده شاهی نمی‌ارزد و به درد نمی‌خورد تفکر آن زمان به درد می‌خورد که به عمل تبدیل شود. ما کسانی را داشتیم که اطلاعات و دانسته‌های خوبی داشتند، ولی نتوانستند اطلاعات و دانسته‌هایشان را مورد استفاده قرار دهند، مانند ورزشکاری که ورزش بلد است، ولی نتوانسته ورزش کند و دانسته‌های خود را به عمل آورد. همه این مثال‌ها برای پیاده کردن تفکر در عمل است، یعنی تنها اطلاعات و دانسته‌ها کمک نمی‌کند بلکه باید آنها را به عمل آورد، یعنی به واسطه داشته‌ها و اطلاعات کاری انجام داد و کار را شروع و حرکت کرد.

در وادی پنجم مهندس می‌گویند، انسان‌هایی که در جهان هستند در چند جهان دیگر هم زندگی می‌کنند؛ جهانی که در آن حیات داریم، جهان خواب که پنج حس ظاهری و بیرونی فعالیت می‌کند و ارتباط آن با پنج حس باطن توسط حس ششم است و جهان ذهنی که درست مثل لیزر است که اگر افسرده باشیم، آن را تشدید می‌کند و به اوج می‌رساند و در انسان‌های امیدوار آنقدر امید را بالا می‌برد تا تلاش کنند و به خواسته‌هایشان برسند و مقدمه‌ای است برای تمرین و برنامه‌ریزی و چگونه زندگی کردن در این جهان خاکی، جهان‌های بعد از مرگ جهان ذهنی انسان را به بالاترین یا پایین‌ترین درجه در کره خاکی و بعد از مرگ می‌برد. 

در این وادی تمرین می‌کنیم و یاد می‌گیریم تا ساختارها و تفکرات را از قوه به فعل درآوریم، یعنی درآوردن فکر به عمل تا از حالت اضطراب و عدم اعتماد به نفس و ترس خارج شویم تا به مرحله آرامش برسیم و این با پاکسازی و تزکیه ممکن است. قناعت چیزی نیست که ما به آن فکر می‌کنیم، یعنی گدایی و... بلکه استفاده از ساده‌ترین و کمترین منابع به بهترین شکل را قناعت می‌گویند، مانند طبیعت که از آب و خاک ساده زیباترین گل و گیاه و خوردنی‌های شیرین، خوشمزه و رنگارنگ به وجود می‌آورد. اگر می‌خواهیم فرزندانمان خوشبخت شوند و زندگی خوبی داشته باشند باید آنها را درست تربیت کنیم، مطمئناً اگر خودمان تربیت داشته باشیم و رفتار و کردار خوبی داشته باشیم، می‌توانیم فرزندان خوبی را هم تربیت کنیم، چون فرزندان آیینه ما هستند ما باید ساختن بهترین و زیباترین چیزها را از ساده‌ترین چیزها و منابع که داریم به فرزندان یاد دهیم.

اگر به درون خود مراجعه کنیم خود می‌دانیم کی کدام کار ما ارزشی و کدام کارمان ضد ارزشی بوده است اگر به چیزی یا کاری شک داشتیم، بهتر است تحقیق کنیم و مطالعه کنیم اگر باز تردید داشتیم بهتر است آن کار را انجام ندهیم. اگر در تاریکی هستیم باید از راهی که رفته‌ایم، آرام‌آرام برگردیم، یعنی توبه که معنایش بازگشت است شاید همه ضد ارزش‌ها را نتوانیم به یک‌باره کنار بگذاریم، بنابراین باید سعی کنیم تا به توبه کامل برسیم.

نویسنده: همسفر سمیه لژیون دوم

تایپ و ارسال مطلب: همسفر هانیه(خدمتگزار سایت)

همسفران نمایندگی ارومیه

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .