English Version
English

باید از تفکرات منفی، هجرت کنیم

باید از تفکرات منفی، هجرت کنیم

جلسه دوازدهم از دوره پنجاه و نهم از سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره ۶۰ ویژه مسافران نمایندگی خلیج‌فارس بوشهر با استادی مسافر مهرزاد، نگهبانی مسافر کرم و دبیری مسافر حسن، با دستور جلسه «وادی دوم و تاثیر آن روی من» روز سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403 ساعت ۱۷ آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان مهرزاد هستم یک مسافر
خدا را شکر می‌کنم بابت نعمت سلامتی و این حال خوب. تشکر می‌کنم از ایجنت محترم و از همه مرزبانان و خدمتگزاران نمایندگی خلیج فارس و تشکر می‌کنم از آقای مهندس دژاکام و خانواده محترمشان که این بستر را برای ما فراهم کردند.
دستورجلسه وادی دوم و تاثیر آن روی من است. عنوان وادی به ما می‌گوید: هیچ مخلوقی جهت بیهودگی قدم به حیات نمی‌نهد و هیچ‌کدام از ما به هیچ نیستیم حتی اگر خود به هیچ فکر کنیم. چیزی که برداشت و تجربه خودم از این وادی است با توجه به اینکه در ابتدای وادی، استاد جناب مهندس می‌گوید: خوشحالیم که به جنگ نرم خود ادامه می‌دهی! آیا این جنگ همان جنگ شمشیر یا سلاح گرم است؟ نه اینطور نیست! جنگ اطلاعات و آگاهی است، همان جهان‌بینی است، جهان‌بینی که من قبل از کنگره داشتم و به سمت مواد کشیده شدم و باعث شد که من مصرف کننده بشوم افکار منفی من بود، برای مثال می‌گفتیم: دنیا دو روز است! کله خالی فایده‌ای ندارد! یا کی رفته و آن دنیا را دیده! چیزهایی که باعث شد که من مهرزاد به طرف مواد کشیده بشوم و وارد دنیای اعتیاد بشوم.
ماده‌ای که در کنگره می‌گوییم دارو در بیرون به آن می‌گویند مواد مخدر و آن را همه جا می‌شود تهیه کرد. آن چیزی که مهم هست باید در کنار این دارو آموزش بگیریم و سطح آگاهی‌مان را بالا ببریم. آقای مهندس می‌گوید هیچ وقت ناامید نباش! جنگی که آقای مهندس می‌گوید همان جنگ آموزش است؛
همانطور که استاد امین در سی‌دی یونس می‌گوید: اگر بخواهی از نعمت خداوند ناامید نشوی و رحمت شامل همه ما بشود باید اول ایمان داشته باشیم، سپس هجرت کنیم و جهاد داشته باشیم.
رهجو در مرحله اول که وارد کنگره می‌شود سه جلسه اول آن مهمان محسوب می‌شود و اگر بخواهد به عنوان یک مسافر دستش را بالا کند، باید شرایط کنگره را بپذیرد و به کنگره ایمان داشته باشد، یعنی سر ساعت بیاید سی‌دی هفتگی را بنویسد و سر ساعت دارویش را مصرف کند و در کنگره خدمت کند و همه پازل درمان را خوب انجام بدهد تا به یک درمان ایده‌آل برسد.
در این مثلث، هجرت آن نیست که در تفکر ما می‌گوید از شهری به شهر دیگری برویم نه اینجور نیست، باید ما تفکر خودمان را تغییر بدهیم و اگر ۱۰۰ کشور را دور بزنیم باز هیچ نتیجه‌ای نمی‌گیریم، باید از تفکر خراب و منفی گرا هجرت کنیم و به تفکر صحیح یا مثبت گرا برسیم و جهاد همان تلاشی است که بخشی از مسافران برای رسیدن به درمان آن را انجام می‌دهند. پس ایمان، هجرت و جهاد، سه مولفه مهمی هستند که در مثلث درمان وجود دارد.

نگارش: مسافر حسن (لژیون چهارم)
ثبت: مسافر اسماعیل (لژیون هشتم)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .