English Version
English

سلامت جسم در گرو شناخت انسان است

سلامت جسم در گرو شناخت انسان است

هر چیزی را که مادر نظر بگیریم یک صورآشکار دارد و یک صور پنهان؛ لذا اگر بخواهیم به طور خاص ویژه بیماری سرطان را بررسی کنیم به این صورت است که وجود تومور در مغز نشانه‌ای از صور آشکار بیماری است. زمانی که پزشکان می‌خواهند بیماری را درمان کنند با برداشتن تومور، شیمی‌درمانی فقط صورآشکار را مورد درمان و پیگیری قرار می‌دهند و به صورپنهان آن که علل علت تومور سرطان است هیچ توجهی نمی‌کنند.
در بدن انسان یک‌سری ژن‌های مخرب داریم و یک‌سری ژن‌های مفید، ژن‌های مفید در بدن سازندگی به وجود می‌آورند؛ ولی ژن‌های مضر باعث تخریب و بیماری می‌شوند. قابل‌ذکر است که مادر بدن یک‌سری باکتری‌های مفید داریم که همواره به‌سلامت ما کمک می‌کنند و در ازبین‌بردن بیماری مفید هستند؛ ولی متأسفانه افراد با استفاده از محصولات و مواد غذایی که تاریخ ماندگاری بالا و مواد افزودنی و نگهدارنده دارند، آنتی بیونیک‌های مفید را از بین می‌برند و باعث ایجاد بیماری می‌شوند.
انسان برای رسیدن به‌سلامتی و صلح باید خودش را به‌خوبی بشناسد تا بتواند خدای خود را هم بشناسد، و همواره این سخن را زیاد شنیده‌ایم که انسان از خودشناسی به خداشناسی می‌رسد.
برای اینکه انسان خودش را بشناسد باید به دانایی برسد، و تزکیه پالایش انجام بدهد. تزکیه پالایش هم فقط با انجام فرامین الهی امکان‌پذیر است. فرامین الهی از انسان می‌خواهد که نیکوکار باشد و عمل صالح انجام دهد تا به صلح برسد، عمل صالح هم شامل این قبیل مسائل است. باید سعی کنیم دروغگو نباشیم، کم‌فروشی نکنیم، عدالت‌خواه باشیم، انفاق کنیم، مهربان باشیم، عصبانیت را کنار بگذاریم؛ زیرا وقتی که عصبانی هستیم، با خودمان در صلح نیستیم.
پس عصبانیت برای جسم انسان مضر است. انسان معجزه عظیم و بزرگ خداوند است؛ لذا انسان نیاز دارد خود را خیلی بیشتر بشناسد، تا بتواند جسم خود را راهبری کند که همیشه سلامت باشد. ما با جسم سالم می‌توانیم در آرامش و راحتی زندگی کنیم. همواره می‌دانیم جسم سالم نیازمند عملکرد سالم انسان است.
به امید روزی که بتوانیم فرامین الهی را به‌خوبی و درستی اجرا کنیم.

نویسنده و رابط خبری: همسفر رقیه لژیون راهنما همسفر هانیه (لژیون سوم)
ویراستاری و ارسال: همسفر مونا راهنمای تازه واردین
همسفران نمایندگی یوسف آباد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .